Gå til innhold

Tilkobling av FireWire på Asus P5N-E SLI

håvard87

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har akkurat kjøpt meg et Asus P5N-E SLI hovedkort og under monteringen dukket det opp et problem. Jeg har en FireWire-port i fronten på kabinettet og ønsker å koble denne til hovedkortet. Problemet er at jeg verken vet hvor den skal tilkobles eller hvordan! :innocent: Kablene fra fronten er nemlig merket med;

-Ground x3

-Cable Power

-TPA+

-TPA-

-TPB+

-TPB-

og dette sier meg ingenting. Når det er sagt er jeg jo ikke sikker på at dette er til FireWire-porten engang, men jeg regner med det siden alle andre ledninger nå skal være tilkoblet hovedkortet. Jeg har lest i manualen som fulgte med hovedkortet men kan ikke si jeg ble noe klokere, så jeg hadde satt pris på litt hjelp. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt klokere hva angår FireWire-grensesnittet av å lese der, men jeg vet jo fortsatt ikke hvilke "pinner" som skal hvor i den tilkoblingen - og dette finner jeg heller ikke i manualen. :(

Det må da være noen andre som har FireWire i front og dette hovedkortet som kan fortelle meg hvordan det skal tilkobles?

Takker for all hjelp så langt!

Lenke til kommentar

Greia er at i følge manualen skal FW kobles til med en "stor" kontakt med alle pinner (9stk. er det vel?), men fra kabinettet mitt kommer alle disse delt opp som enkelt-pinner og jeg vet jo ikke hvilke pinner som skal hvor på den større kontakten - dette står ei forklart i manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...