håvard87 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hey! Jeg har akkurat kjøpt meg et Asus P5N-E SLI hovedkort og under monteringen dukket det opp et problem. Jeg har en FireWire-port i fronten på kabinettet og ønsker å koble denne til hovedkortet. Problemet er at jeg verken vet hvor den skal tilkobles eller hvordan! Kablene fra fronten er nemlig merket med; -Ground x3 -Cable Power -TPA+ -TPA- -TPB+ -TPB- og dette sier meg ingenting. Når det er sagt er jeg jo ikke sikker på at dette er til FireWire-porten engang, men jeg regner med det siden alle andre ledninger nå skal være tilkoblet hovedkortet. Jeg har lest i manualen som fulgte med hovedkortet men kan ikke si jeg ble noe klokere, så jeg hadde satt pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) hvis jeg ikke tar veldig feil er det ikke noen invendig tilkobling for FireWire men en kobling bak =) Endret 9. august 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det følger med Q connector til de inngangene du har i front/side eller oppå pcen.. Husker ikke hvordan de skal kobles, les i manualen Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg fikk ivertfall bare q-connector til front panel og 2 usb Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er det dette kortet du mener? http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=...459&modelmenu=1 Jeg har kobla til alle tinga i fronten hos meg, har dette kabinettet , http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ANDV3&mcat=c432 Alt funker hos meg.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det er en stor forskjeld på de to. p5n-e sli er på enmåte ca 1000spenn billigere Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 ok, trodde kanskje du ikke gadd skrive hele navnet eller noe sånn.. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 De q-connecterne som fulgte med var bare for USB og power, reset og lignende i front - ikke til FireWire. Sitter å ser i manualen nå; er ikke "1394" det samme som FireWire? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 er det noe du lurer på, søk på wikipedia =) http://en.wikipedia.org/wiki/FireWire Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ble litt klokere hva angår FireWire-grensesnittet av å lese der, men jeg vet jo fortsatt ikke hvilke "pinner" som skal hvor i den tilkoblingen - og dette finner jeg heller ikke i manualen. Det må da være noen andre som har FireWire i front og dette hovedkortet som kan fortelle meg hvordan det skal tilkobles? Takker for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 hvis det er noen indre kobling for FW så står det i manualen ossen man kobler den til, som jeg har sagt tidligere, så så ikke jeg koblinger for indre firewire når jeg monterte mitt hk Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Greia er at i følge manualen skal FW kobles til med en "stor" kontakt med alle pinner (9stk. er det vel?), men fra kabinettet mitt kommer alle disse delt opp som enkelt-pinner og jeg vet jo ikke hvilke pinner som skal hvor på den større kontakten - dette står ei forklart i manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå