SilverBack Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Skal gå til innkjøp av en ny bærbar og skal drive mye med bilderedigering og slikt. Hva er da viktigst, mye minne eller rask prosessor? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg ville ha gått for mest mulig minne, eller nok minne iallfall. Det er mer enn nok prosessorkraft på PC-ene i dag. Mer minne vil trekke en smule mer strøm, men samtidig vil harddisken jobbe mindre — og det er vel den verste strømslukeren. Lenke til kommentar
SilverBack Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hvor mye minne vil jeg behøve? holder det med 2gb eller vil det være store forskjell til 4gb? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 det spørs jo egentlig hvor store bildefiler det er snakk om.jeg ville nok gått for 4GB minne. men også en rask CPU er viktig for å få en skikkelig flyt i det. bilderedigering av store bilder kan kreve veldig mye CPU. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Hvor mye minne vil jeg behøve? holder det med 2gb eller vil det være store forskjell til 4gb? 9250920[/snapback] Det spørs jo hvilket operativsystem du vil bruke. Men tviler på at forskjellen er særlig merkbar. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Bærbare med 2 GB minne har blitt ganske billige idag, så det bør være et minimum. CPU bør også være en dual core. Slike maskiner får du ned til 6000 kroner. Veldig få maskiner kommer med 4 GB minne, og ellers må du ta ut det som sitter i maskinen for så å sette inn nye. Det blir fort dyrt. Legg heller pengene inn i en maskin med 2 GB minne og en god CPU. Hvis du så ønsker å oppgradere minnet kan du gjøre det senere. Vet ikke helt hva du er ute etter av øvrige spesifikasjoner, men to maskiner som er generelt gode og har greie priser er: Acer Aspire 5520G - 7995 kr AMD Turion X2 TL56 2048 MB DDR2 160 GB harddisk 15,4" Acer Crystal Bright NVIDIA GeForce® 8400M G DVD Brenner - Dual USB, Firewire, DVI, WLAN, kortleser MS Windows Vista Home Premium Fujitsu Siemens XA1526 - 7995 kr AMD Turion 64 X2 TL-56 2048 MB DDR2 240 GB harddisk 17" Wide XGA Brightview NVIDIA GeForce Go7600 256 MB DVD±brenner Super Multi WLAN 802.11 b/g, Gigabit Lan, Bluetooth 4i1-kortleser, FireWire, MS Windows Vista Home Premium Endret 11. august 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå