Cryztek Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har en gammel pc som jeg hadde lyst til å overclokke men når jeg først skulle inn i bios kom det opp passord og dette har jeg ikke for jeg fikk maskina av en i familien og han har heller ikke passordet. Så da kommer spørsmålet mitt går det ann å finne passordet til Bios? Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Prøv å ta ut biosbatteriet i noen minutter, sett det inn igjen og prøv på nytt. Usikker på om det fjerner passordet men det er forsøket verdt. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har en gammel pc som jeg hadde lyst til å overclokke men når jeg først skulle inn i bios kom det opp passord og dette har jeg ikke for jeg fikk maskina av en i familien og han har heller ikke passordet. Så da kommer spørsmålet mitt går det ann å finne passordet til Bios? 9242677[/snapback] Det blir vel heller vanskelig.. Jeg ville satsa på å resette biosen, enten ved å kortslutte et par pins (finner sikkert manual på nettet for hovedkortet som forklarer hvordan man gjør det), eller ved å ta ut batteriet, og la det stå noen sekunder. Det tror jeg vil gjøre susen. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du må nok resete bios. Slå av maskinen og trekk ut strømmen. Trykk på "på-knappen" en gang. Ta ut batteriet i 10 min. Så er det bare å sett ting tilbake og starte opp. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 skal prøve å ta ut batteriet og se om det hjelper Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Ja skrudde akkurat maskina på og kom inn i Bios takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå