Heilage Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Driver og installerer Solaris 10 til en server nå. Men problemet er at når jeg skal spesifisere bootdisk, så kommer det ikke opp noen disker som jeg kan installere på. Hvordan kan jeg fikse dette? Endret 9. august 2007 av Heilage Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Driver og installerer Solaris 10 til en server nå. Men problemet er at når jeg skal spesifisere bootdisk, så kommer det ikke opp noen disker som jeg kan installere på. Hvordan kan jeg fikse dette? 9242599[/snapback] Hva slags kontroller bruker du? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Den kontrolleren som er på hovedkortet, regner jeg med. nForce 4 ifølge spesifikasjonslisten. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Den kontrolleren som er på hovedkortet, regner jeg med. nForce 4 ifølge spesifikasjonslisten. 9242673[/snapback] Her må du være nøye på hvilken kontroller du faktisk benytter. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hvordan finner jeg ut dette? 9242752[/snapback] Du må finne ut av hvilke porter du har koblet diskene til, og så se hvilken kontroller som de portene faktisk er koblet til. Edit: og det skader heller ikke å oppgi hovedkortet. Endret 9. august 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Finner ikke ut av det, men disken jeg skulle installert på er koblet på IDE1. Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er du sikker på at Solaris er os'et for deg? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Finner ikke ut av det, men disken jeg skulle installert på er koblet på IDE1. 9242798[/snapback] Regner med at du vet hva slags hovedkort du har. Og for å være sikker på at du bruker sørsiden, kan det være en ide å koble til IDE0 hvis du har det for å være sikker. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Er du sikker på at Solaris er os'et for deg? 9242804[/snapback] Nei, det er jeg ikke. Jeg ble anbefalt det, så jeg prøver det. Regner med at du vet hva slags hovedkort du har. Og for å være sikker på at du bruker sørsiden, kan det være en ide å koble til IDE0 hvis du har det for å være sikker. 9242828[/snapback] Har ingen IDE0, dessverre. Jeg har et MSI K8N NEO-4. Prøver å finne informasjon om kontrolleren nå. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det finnes mange forskjellige varianter av det hovedkortet. Forresten, du har husket å sette kontrollerne til å operere i IDE-modus, ikke sant? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Såklart. Forresten så bootet jeg fra den samme harddisken i Windows før jeg begynte å installere Solaris 10. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Såklart. Forresten så bootet jeg fra den samme harddisken i Windows før jeg begynte å installere Solaris 10. 9242939[/snapback] Hvis du ikke får bootet er det veldig rart. Selv nForce 570 baserte hovedkort skal være støttet av Solaris 10. Det står i Sun sin HCL. Edit: så sant alle disker står i IDE-modus. Endret 9. august 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan får jeg satt diskene i IDE-modus da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan får jeg satt diskene i IDE-modus da? 9243175[/snapback] Det skal du gjøre diskkontrollerns BIOS. Der skal du kunne velge mellom RAID- og IDE-modus. Det er i hvert fall slik på de diskkontrollerne jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Nå står alle i IDE-modus, da S-ATA-diskene kom opp som IDE Master/Slave under system detection. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Nå står alle i IDE-modus, da S-ATA-diskene kom opp som IDE Master/Slave under system detection. 9243283[/snapback] Da prøver du igjen. Både nForce 4x og nForce 570 skal fungere i Solaris 10, så du skulle ha hardware som fungerer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har endret litt i hardware configuration nå, prøver igjen og sier ifra om det ikke funker. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har endret litt i hardware configuration nå, prøver igjen og sier ifra om det ikke funker. 9243334[/snapback] Det er fint om du sier fra uansett. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Skal naturligvis si ifra om alt går som det skal og. EDIT: Ooog, det gikk galt. Hardwarekonfigurasjonen aksepteres ikke, konsollen sier: RunCmd error in /usr/sbin/sysidput with output: Unable to run cmd: /usr/sbin/sysidput General error, see /var/sadm/system/logs/sysidtool.log Endret 9. august 2007 av Heilage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå