Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vente med å spise etter å ha boret hos tannlegen?

Irminsûl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Med mindre han la på sånn som smaker banan, trenger du ikke vente

9245326[/snapback]

Jeg får alltid med jordbærsmak.

Du skal vente 1 time. Hvertfall det tannlegen min sier til meg, men jeg tror det er pga den fluoren hun kliner på.

9254565[/snapback]

Hvis tannlegen har penslet tennene med fluor, må du vente en stund før du spiser. Fluorpensling er ikke normal prosedyre ved boring og fylling av hull, så du trenger ikke å vente med å spise dersom du ikke har hatt bedøvelse.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_geirm_*
Jeg har akkurat vært hos tannlegen og boret.

Før skulle man alltid vente to timer, nå er det som regel skåret ned til én. Har du fått ny fylling kan jeg garantere at du skal vente - har aldri hørt noe annet. Selv har jeg gått på "Tannlegehøyskolen" hvor de er veldig nøye med å si/gjøre ting korrekt. Uansett: Hvorfor ta sjangsen ?

Lenke til kommentar
Bedøvelse er grusomt, ja.

Aldri prøvd bedøvelse, ikke sjangs at jeg skal la noen stikke ei sprøyte i tannkjøttet mitt. :nei:

9479090[/snapback]

Gjør det vondt når du borer, bør du bruke bedøvelse for din egen del. Tannlegen kan smøre på lokalbedøvende salve, så du ikke kjenner stikket engang. Nå skal nåla riktignok rimelig langt inn, men det er faktisk ikke så vondt i forhold til boring uten bedøvelse.

Lenke til kommentar
Bedøvelse er grusomt, ja.

Aldri prøvd bedøvelse, ikke sjangs at jeg skal la noen stikke ei sprøyte i tannkjøttet mitt. :nei:

9479090[/snapback]

Ja, trekke visdomstann (som de fleste før eller senere må trekke en eller flere av) uten bedøvelse blir sikkert morsomt.. :tease:

9484820[/snapback]

Når jeg var liten så dro jeg med faren min til tannlegen, jeg skulle visst trekke en tann. Tannlegen jeg fikk var engelsk eller en utlending som prøvde å snakke norsk, jeg forstod hvertfall ikke noe hva han sa.

Fikk senere vite fra faren min at han spurte meg om jeg ville ha bedøvelse, og siden jeg aldri innrømmer at jeg ikke vet noe så ristet jeg bare på hodet når han spurte om det.

Jeg sovnet faktisk helt uten bedøvelse mens jeg satt i stolen og de klargjorde masse dritt som skulle til før jeg skulle trekke tanna. Våknet helt plutselig ved at tannlegen trakk ut tanna rolig, av en eller annen grunn hadde han to fingrer i munnen, husker at jeg bet de så hardt jeg klarte, og han hylte :)

Så, hvis jeg skal trekke noen flere tenner så blir det nok med bedøvelse, men det å bare fikse noen hull er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...