acemaster Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er da ut etter en 22" LCD skjerm som skal brukes til film og litt spilling! ikke noe mer krevende enn det lissom. Har sett litt på Samsung ASUS jeg vil helst kjøpe noe som koster mindre enn 2500kr. hva syns dere ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) ASUS-Linken din går til en Acer skjerm... Asus 22" LCD MW221U, 22" Wide Koster 2 500kr ;D Og funker fett (har den selv) Endret 9. august 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
ketle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 HP w2207 koster ca 2600 hos MPX.no dette er en knallbra skjerm, har den selv. Det er glossy skjerm, det gir klarere farger, men kan gi gjennskinn om du sitter i ett rom med mye lys. Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Hmm. Det er vel X antall tråder her om 22" skjermer til gaming, surfing og filmtitting. Kandidatane som har blitt nemnt er vel: Acer AL2216Wsd Acer X222W Asus MW221U BenQ FP222Wa HP W2207 LG L226WTQ-SF LG L226WTQ-WF LG L226WT-SF Samsung SyncMaster 225BW Samsung Syncmaster 226BW Samsung SyncMaster 226CW Deluxe Version Videoseven V7 L22WD ViewSonic VX2235wm ViewSonic VX2255wmb Sikkert også fleire i tillegg. På Denne siden kan en sammenligne en del av skjermene. Felles for alle skjermene er TN-panel. Vil oppdatere posten seinere (les: i morra) med litt info (både generelt om 22" og om kvar enkelt skjerm) , linker til reviews og priser. Og andre alternativ til 22". Er det skjermer eg har glømt, så sei ifra. Edit: Gulp. Etter å sett litt grundigere på kva 22" som fins på markedet, trur eg kanskje eg har tatt vatn over hodet eller kva det no enn heiter. Mange skjermer har kome i nye og oppdaterte utgaver. Ikkje alle er en forbetring, sjølv om sikkert dei fleste er det. Kan folk poste kva skjermer som bør vere med? Kriteriene er vel at dei skal fungere til spilling og film. Altså lite ghosting/etterslep, lav input lag, ok farger og min baklys. Er det noko meir en må huske på? Endret 27. august 2007 av knutaas Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Her er iallefall en del omtaler av nokre av skjermane: HWs test av 5 22" Hws test av Samsung 226BW etterfølgeren til 225BW Test av HP w2207 på engelsk. Panel-lotteriet med 226bw Fransk side Med film og omtale. En kan iallefall velge skjerm og sjå antal stjerner om en ikkje er så god i fransk. Test av Acer AL2216W Behardwares test av 9 22" Engelsk side. En litt eldre test i fra Behardware. 6 22" Nokre av skjermane kan fortsatt vere aktuelle. Nok ei engelsk side med mange omtaler Sammenlignings sida. Engelsk. Tester av etterslep, input lag, gamut, farger mm. Tysk side. Men på engelsk Nokre reviews. I tillegg er dei fleste skjermane blitt vurdert av folk. (Sjå kvar enkelt skjerm) Endret 28. august 2007 av knutaas Lenke til kommentar
comb-over Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Siterer mail i fra netshop på spørsmål om kva panel-type som er på Samsung 226BW'ane dei har inne no: "...Men samsung har sagt at det fra juli kun skulle være deres eget panel som gjaldt. " Har prøvd å komme i kontakt med og få bekrefta dette hos Samsung.no, uten hell. Men tviler på at Samsung lyger til forhandlerane. K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå