Gå til innhold

Gode webshops til innkjøp av vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hei

Kan noen gi meg linker til mange forskjellige webshoper som selger vannkjøling?

Jeg liker ikke Microplex så veldig godt, pga. moderat utvalg, og litt høye priser, og skal handle litt stort i denne omgang, så kunne trengt noen webshoper med godt utvalg (og som sender til Norge seff)

Jeg vet om Petrashop, selv om jeg har mistet linken (kunne sikkert funnet den på noen sekunder, men pytt :p)

Så det er bare å komme med linker ;)

PS: Det jeg tror jeg skal ha, er 1x Swiftech MCP655, 1x Thermochill PA 120.3, 3x 12cm vifter til radiator (trenger litt hjelp her, hvilken vifter er best til den raddisen, og skal de suge eller blåse?), 1/2 ID tubing, litt nipler (og annet småplukk), 2x HK blokker (til NB og SB).

Jeg regner med å bruke minst 2000 på dette, men har egentlig ikke noe budsjett jeg må holde meg innefor enda.

Endret av Farnsworth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bra kvalitet skal du ha?

Koolance er nok en av de beste.

De har byttet ut slangefester med metall isteden for plast.

Om jeg drar alt jeg kan klarer jeg ikke rive løs en slange når den er festet.

Aluminium radiatorer isteden for kobber og div småting som hever kvaliteten.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvor bra kvalitet skal du ha?

Koolance er nok en av de beste.

De har byttet ut slangefester med metall isteden for plast.

Om jeg drar alt jeg kan klarer jeg ikke rive løs en slange når den er festet.

Aluminium radiatorer isteden for kobber og div småting som hever kvaliteten.

9242388[/snapback]

Kobber flytter varme bedre enn aluminium.

Har du noen tester som viser at Koolance er noe av det beste? Har ikke hørt noe fra dem på mange år, og det ser ut som om de en lang periode var helt stillestående på utvikling.

Lenke til kommentar
2stk som du budrte seriæst vurdere det er petrastechshop.com som også er nevnt her tiligere også kan anbefale deg sidewindercmoputers på det sterkeste .....

Men du skal jo ha thermochill så da er kanskje petra tingen ?

9250665[/snapback]

Jeg tror at jeg kjøper ThermoChill PA 120.3 rett fra www.thermochill.com, mens pumpe og GPU blokk, samt blokker til HK og slanger fra Sidewinder, og muligens noe småplukk fra vår egen microplex.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anbefale Sidewinders.

De har et godt utvalg av det beste innen vannkjøling og vifter.

Men det beste med de er nok kundeservicen, jeg bestlte en ordere som de fikk sendt litt sent avgårde, og da betalte de frakten for meg. Og de setter ned prisen på pakken sånn at det menst sansynelig går igjenom tollen uten å bli fortollet.

De har også mange andre ting og tang der, som foreksempel molex kontakter i løsvekt, som er helt konge.

Selv om de ikke har thermochill som er den beste radiatoren, så har de den nest beste på markede, som ikke er mye dårligere, og koster halvparten av hva thermochill gjør.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på gammel og nye deler, mye plast er byttet ut med metall osv men på de samme delene.

Kobber rad link

9250117[/snapback]

Litt OT, men en smule graving med Google, og Koolance sin rauting om at aluminium er best synker som et blylodd.

Kort oppsummering for de som ikke gidder å lese hele:

Koolance testet radiatorene med en kjølevæsketemperatur på 85 grader og en monstervifte som tråkket ca 550 m³ luft gjennom radiatoren pr time, alt ifølge data fra en "uavhengig" labrapport de selv har lagt ut.

Ok, fett nok at Koolance slår Thermochill med rundt regnet 35% under slike forhold, men siden det ikke akkurat er noen hemmelighet at PA120.x er designet for å yte best med vifter på inntil 100 CFM (~170 m³/time) og Cathar selv har sagt at "sweet spot'en" ligger på <80 CFM (~135 m³/time) så vil jeg si at Koolance i beste fall presenterer en sannhet med noen heftige modifikasjoner.

Kanskje jeg er vel kritisk her, men hvis de kan slå Thermochill med 35% med et par av mine trofaste Papst 4412F2GLL og en kjølevanstemperatur som ligger nærmere fryse- enn kokepunktet så skal jeg tro på de.

Inntil det skjer kan jeg bare si "reality check, please?"

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Haah, hvem i helvette har 550 kubikk luft igjennom radiatoren her?

Uansett, om aluminium er bedere, så er det jo ikke serlig praktisk, siden korrosjon vil være et storet problem.

9262173[/snapback]

KObber er jo garantert betre enn aluminium til å lede varme!!

Lenke til kommentar
Haah, hvem i helvette har 550 kubikk luft igjennom radiatoren her?

Uansett, om aluminium er bedere, så er det jo ikke serlig praktisk, siden korrosjon vil være et storet problem.

9262173[/snapback]

KObber er jo garantert betre enn aluminium til å lede varme!!

9262618[/snapback]

Klikk deg inn på linken som Raven_Heart kom med.

Lenke til kommentar
Så radiatoren til koolance er bra? Gidder ikkje å lese gjennom alt :p

9262700[/snapback]

Jada, bedere enn thremochill, men da må du ha vifter som er dobbelt så kraftige som de kraftigste delta viftene.

9262754[/snapback]

Kan koolance burde då lagt med hørselvern i tillegg?

OT: Hellemyr@ kan ikkje svare på tråden min? :) Har målt vanntemepn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...