Gå til innhold

PC til dama. Kun multimedia, ikke spill

Anbefalte innlegg

Skal overraske samboeren med ny PC til fødselsdagen. Tenkte å legge meg på rundt 10k.

PC skal være bærbar og skal brukes til å se filmer, høre på musikk og normale kontorapplikasjoner som word og excel. Noen spesifikke program fra skolen gjør at Mac er litt upraktisk, siden det da må kjøpes et ekstra OS (hvis ingen har noen konkrete forslag)

Den skal ikke brukes til spill eller tunge grafiske oppgaver.

Vil at den skal ha minimum 2GB ram og en Santa Rosa prosessor.

I den forbindelse lurer jeg på en Multicom Compal IFL91 15.4" WXGA X3100 256MB

som er oppgradert til følgende spesifikasjoner

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 2.20GHZ 4MB

120GB HD

4GB minne DDR2 667MHz

Intel® Turbo Memory 1GB

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

Tenkte at hun ikke trenger noe versting grafikkort, og puttet heller pengene i mer ram, og mer prosessorkraft. At PC'en kan bestilles med grafikk er ikke dumt, siden hun er litt svak for slikt :roll: Er jeg helt på jordet?

Alternativene er

Acer Aspire 5920G

ASUS F3Sc (m 1gb ram ekstra)

Noen som har noen kommentarer til denne gaven? Er oppløsningen på skjermen god nok? Er det problemer med støy på Compal pcene? Eventuelt noen forslag?

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aNZFa3

Hvis den ikke skal brukes til spill med til multimedia og Word og Excel, så syns jeg at du kan senke prossesoren litt til ca. 1.8 GHZ.

Lenke til kommentar
Til det bruket som du skisserer synes jeg du går for en overkill løsning. Men det er nå min mening.....

9242501[/snapback]

Er vel litt overkill med tanke på RAM. Men er av den mening at selv om man skal bruke den til enkle ting så er det fryktelig behagelig med en PC som starter raskt, og jobber effektivt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...