Blå ku Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hva må jeg ha for og koble tven til pcen. Skjermkortet er ikke det nyeste akkurat Holder det med en eller annen slags omformer fra den "standar" pc kontakten til de tre (hvit, rød, gul) kontaktene til tven. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det kommer an på hvilke kontakter du har på skjermkortet og tv-en. før kunne man bare bruke s-video. en rund kontakt som miner lit om den runde kontakten som musen eller tastaturet er koblet til. en s-video kabel inneholder mange ledere. det er ikke alle tvene som har svideo men har i stedet en mini-jack phono kontakt. den gule er til videoo, den røde og hvite er til lyd - henholsvis høyre og venstre det finnes overgang fra s-video til phono videokabelen. nyere tv skal ha muligheter til å koble til enten VGA eller DVI kabel. s-video og phone ( sammensatt) der all video signalene gåer over en leder gir dårligst bilde. med standard pc-kontakt mener du VGA(blå) eller DVI ( hvit) ? disse kan ikke kobles til andre typer kontakter. du må altså ha samme type kontakt på tven. DVI kan gjøres om til HDMI med en overgang men er i praksis en DVI vga og DVI skal gi bedre bilde jeg bruker overgang fra s-video til phono ( den gule). etter at jeg kjøpte kabelen så jeg at jeg faktisk kunne bruke s-video i stedet men det var da for sent. jeg trodde ikke at tv-utgangen på skjermkortet mitt var s-video hvis du har s-video kontkt på tven så bruk den . har du ikke det så må du ha overgang til phono. du har sikkert en slik overgang ligned - en som fulgte med skjermkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noe Sånt? Søkte på google og kom fram til en tråd fra dette forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=805632 Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ja mastergamer Det var noe sånt jeg hadde i tankene. Har også tenk og bruker pcen som dvd spiller, men mastergamer du vet vel hvordan skjermen min står så da er det vanskelig og ligge i senga og se. Litt sånn privat prat til min fetter Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ja, det kan bli litt vanskelig å se da ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå