serverside Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Alltid interessant med synspunkter. Fyr løs www.serverside.no Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er dette på hobbybasis, eller noe "større og mer seriøst"? Hva er visjonen og intensjonen med siden? Lenke til kommentar
serverside Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Dette er helt klart hobby. Har tidligere vært IT-lærer og det hadde vært moro hvis jeg kunne bidratt med noe som folk finner nyttig. Det er tidkrevende å produsere innhold, men jeg skal gjøre mitt for å få ut noen artikler hver uke. Jeg er Microsoft-programmerer, så det blir stort sett artikler innen MS programmering, men hvis noen kan bidra med litt innhold om PHP etc, så hadde det vært knall Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det første jeg ville gjort var å gjøre sida litt mindre brei. Her (1024x600 skjerm) så får jeg en horisontal scrollbar. Ikke bra Lenke til kommentar
serverside Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Ja, det er jeg klar over. Men selve innholdet blir ikke borte, kun annonsen på høyre side, men alikevel, tar den.. Dette er en portal for programmerer og de fleste programmerere har vel 19" skjerm og dermed 1280x1024 eller høyere oppløsning. Kanskje litt optimistisk... Skal kikke på det.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Innholdet ditt ser nesten ut som annonsene, og annonsene er veldig dårlig plassert, og ikke minst stygge. Designet er altfor anonymt, og jeg har glemt hva siden het og hvordan den så ut iløpet av sekunder, desverre. Selvom det er innholdet som er i fokus, er vi kommet så langt at brukeren er mer kresen enn før, og designet betyr mye. Om prosjektet er noe du tjener penger på (annonser o.l), og du tror prosjektet har en fremtid ville jeg vurdert å betale 4-5000 for et design som kan skille seg litt ut i mengden, samt interessere flere lesere. Endret 9. august 2007 av sparks Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ugh. Det ser ut som om du har hentet inspirasjon fra noen gamle Microsoft.com-sider. Og det er ikke noe kompliment. - Hele siden ser ut som en side i en web-basert brukerveiledning. - "Latin generator"..? Hvorfor ikke bare lipsum.com? - Utrolig trist header. - Hvorfor er alt innholdet wrappet i en kjempe-form..? - XHTML 1.1 som text/html og uten XML-deklarasjon..? Fy! Synes det er trist at siden ikke var så veldig bra, for jeg tror at et domene som serverside.no hadde hatt potensiale til å bli noe mye bedre. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Ugh. Det ser ut som om du har hentet inspirasjon fra noen gamle Microsoft.com-sider. Og det er ikke noe kompliment. - Hele siden ser ut som en side i en web-basert brukerveiledning. - "Latin generator"..? Hvorfor ikke bare lipsum.com? - Utrolig trist header. - Hvorfor er alt innholdet wrappet i en kjempe-form..? - XHTML 1.1 som text/html og uten XML-deklarasjon..? Fy! Synes det er trist at siden ikke var så veldig bra, for jeg tror at et domene som serverside.no hadde hatt potensiale til å bli noe mye bedre. 9253462[/snapback] Takk for tilbakemelding. Dette er versjon 1.0 så det er fremdeles et stykke igjen før siden kan kalles bra. Skal kikke på doctype'n her. Tror ikke alle nettlesere er helt klare for XHTML1.1 (som xhtml/xml), så får heller vurdere å bruke XHTML1.0. Grunnen til at hele innholdet er wrappet i en form er fordi dette er en side laget i .NET. Der er alle sider wrappet i form's tagger. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Anbefaler at du går tilbake til HTML 4.01, med mindre du trenger spesifikk XML-funksjonalitet som MathML i dokumentene dine. Det er få argumenter for å bruke XHTML (selv 1.0 Transitional) ennå, fordi den nettleseren som er mest brukt (IE) fortsatt ikke har støtte for den korrekte MIME-typen for XHTML-dokumenter, nemlig application/xhtml+xml. Eller la meg spørre andre veien: Har du noen gode argumenter /for/ å bruke XHTML på siden din? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Slettet, ikke skrevet av meg! Endret 12. august 2007 av War Lenke til kommentar
serverside Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Takk for bra tilbakemelding! Skal ta med meg mange av tipsene dine til v1.1 font : Verdana Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Slettet, ikke jeg som har skrevet. Endret 12. august 2007 av War Lenke til kommentar
serverside Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Som jeg trodde, men den ser alltid rar ut på sidene mine 9262939[/snapback] jeg bruker Verdana 11px. Prøv det Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Slettet, ikke jeg som har skrevet Endret 12. august 2007 av War Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 personlig synes jeg ASP er noe dritt.. skjønner ikke hvorfor noen vil lære det, og ikke minst, hvem ønsker å lære det bort Ang. designet Alt for tomt Brudd på copyright lover (logo) lite farge bruk irriterende reklamer Lenke til kommentar
serverside Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 personlig synes jeg ASP er noe dritt.. ASP og ASP.NET er ikke helt det samme. Bra med folk som begrunner kritikken sin.... Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg har heller ikke skrevet det som står på denne siden. Har noen hacket min brukerkonto og skrevet mye? 100 poster nå. Sletter dem jeg. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Da har jeg gjort en del endringer basert på tilbakemeldinger i denne tråden. - Menyen er samlet til venster (høyremenyen er fjernet) - Det er lagt inn ikoner på menypunkter - Den fungerer nå fint i 1024x768 (uten scroll) - Noen av reklamebannerne er fjernet Når det gjelder bruk av XHTML/HTML doctype er dette et tema som er veldig aktuelt og som mange diskuterer om dagen. En blogg med mange gode inspill er Roberts Talk. Jeg bruker nå XHTML 1.0 Strict og den validerer fint med w3.org jeg er ingen webdesigner så jeg sliter litt met å "sprite opp" headeren. Har en bedre skolert designer som jobber med ny logo... Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Mye bedre! Får ikke sett med skjerm på 1024x6/800 nå, pga at jeg slo den av, men skal se seinere en gang Jeg bruker nå XHTML 1.0 Strict og den validerer fint med w3.org Nei, det gjør den ikke. Se under artikler så gjør den ikke det Men det ble veldig mye bedre nå Brudd på copyright lover (logo)Åssen bryter de copyright lover her i logoen? :s Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Brudd på copyright lover (logo)Åssen bryter de copyright lover her i logoen? :s 9269844[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå