Gå til innhold

De som mener bibelen er sann


Anbefalte innlegg

Livet er bare samling atomer som naturen har konstruert, etter milliarder av år, på en sånn måte at de kan oppleve seg selv subjektivt. Fantastisk hva? Det er alt.

9244846[/snapback]

 

Så trist.

 

Heldigvis vet vi bedre. Du kan også bli en av oss frelste ved å vende deg mot Gud. Gå til nærmete kirke og be om å snakke med en prest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Livet er bare samling atomer som naturen har konstruert, etter milliarder av år, på en sånn måte at de kan oppleve seg selv subjektivt. Fantastisk hva? Det er alt.

9244846[/snapback]

 

Så trist.

 

Heldigvis vet vi bedre. Du kan også bli en av oss frelste ved å vende deg mot Gud. Gå til nærmete kirke og be om å snakke med en prest.

9244878[/snapback]

 

Jeg ser den kognitive dissonansen fortsatt virker :)

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å ville, det er hva som er virkeligheten.

9244908[/snapback]

 

Men hvorfor prøve å avkristne lykkelige og fredelige mennesker? Det er jo virkeligheten for oss. Du, som ikke tror på det, kan i det minste se på det som en rus. At vi egentlig ikke har noen grunn til å være så glade, men er det likevel. Da blir du jo en slags festbrems.

 

Menmen, troen min er så sterk at den aldri kan bli tatt fra meg. Men jeg nevner det fordi mange andre har et potensial til å bli avkristnet.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å ville, det er hva som er virkeligheten.

9244908[/snapback]

 

Men hvorfor prøve å avkristne lykkelige og fredelige mennesker? Det er jo virkeligheten for oss. Du, som ikke tror på det, kan i det minste se på det som en rus. At vi egentlig ikke har noen grunn til å være så glade, men er det likevel. Blir som en slags festbrems i mine øyne.

 

Menmen, troen min er så sterk at den aldri kan bli tatt fra meg. Men jeg nevner det fordi mange andre har et potensial til å bli avkristnet.

9244944[/snapback]

Fordi jeg syns det er leit at så mange ellers friske og oppegående mennesker skal leve et liv i selvbedrag og jeg ser hva religion gjør med menneskene og samfunnet vi lever i, og det er ikke positivt.

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å ville, det er hva som er virkeligheten.

9244908[/snapback]

 

Men hvorfor prøve å avkristne lykkelige og fredelige mennesker? Det er jo virkeligheten for oss. Du, som ikke tror på det, kan i det minste se på det som en rus. At vi egentlig ikke har noen grunn til å være så glade, men er det likevel. Blir som en slags festbrems i mine øyne.

 

Menmen, troen min er så sterk at den aldri kan bli tatt fra meg. Men jeg nevner det fordi mange andre har et potensial til å bli avkristnet.

9244944[/snapback]

Fordi jeg syns det er leit at så mange ellers friske og oppegående mennesker skal leve et liv i selvbedrag og jeg ser hva religion gjør med menneskene og samfunnet vi lever i, og det er ikke positivt.

9244974[/snapback]

 

Men hvis det var bedrag, ville vi jo ikke hatt vondt av bedraget. Vi ville jo aldri funnet ut av det. Ellers enig i at de verste ekstremistene gjør mye djevelskap.

Lenke til kommentar
De av dere som mener bibelen er sann. Jeg lurer; Hvordan er den sann? Sann som i en billedlig sannhet, eller sann som i ord fra ord?

 

Hvis du mener bibelen er sann som i praktisk sett 100% sann, så lurer jeg litt på hvordan du kom til den konklusjonen, og hva som egentlig må ligge til grunn for å komme til den konklusjonen. Jeg mener; Hvorfor er f.eks bibelen sann, mens Koranen ikke er sann? Hvorfor finnes Gud, men Tor og RA, de var bare et feiltak de?

 

I og for seg så ønsker jeg ikke et svar som i at du tror. Det er helt fint å tro, men en tro må basere seg på noe, uansett. Du tror ikke på en flyvende tekanne rundt jorda? Hvorfor ikke?  Den er så liten du ikke kan se den i et teleskop, men den kan jo være der? Er det mindre galt å tro på en tekanne som å tro på Gud, eller er finnes det er beviselig grunnlag for Gud?

 

Har det noen gang vært et bevis på et mirakel fra Gud, eller noe annet som viser Gud faktisk finnes, eller er det noe som gud ikke gjør?

 

Hvorfor er det så viktig å tro på Gud? Hvorfor er det normalt å tro på Gud? Hva skal vi med Gud?

 

Hvis Gud finnes, hvorfor finnes det da fosiler som er eldre enn hva religionen tilsier universet er? Finnes det noen logisk forklaring på det? Finnes det noen ting i naturen som ikke kan være natulige, men må være et inngrep fra noe større?

9241925[/snapback]

 

Kun ord, til ord... Jeg er ikke kristen, jeg ville nokk ha kalt meg ateist, dersom jeg ikke KUN ene og alene tenkte på Gud som ord, og at det er det det faktisk er også! Ord og språk!

 

Hvorfor skulle ikke jeg være den sanne Antikrist? Jeg skriver med ord... Og jeg benekter kristus..

 

I denne verden brenner jeg... Jeg kommer til og brenne evig! Det står at det kun er Antikrist som skal brenne... Vel det er flere av oss! \m/

Lenke til kommentar
Men hvis det var bedrag, ville vi jo ikke hatt vondt av bedraget. Vi ville jo aldri funnet ut av det. Ellers enig i at de verste ekstremistene gjør mye djevelskap.

9245030[/snapback]

Det er ikke noe bedre å selektivt undergrave vitenskapelig teorier fordi akkurat de teoriene ikke passer med trossystemet ditt.

9245064[/snapback]

 

Jeg synes lykke er viktigere enn sannhet. Ville heller levd et lykkelig liv hvor jeg var bedratt enn et ulykkelig liv som ateist. Ateister er for skeptiske til å finne Gud. Det virker som sannheten er viktigere enn alt. Ironisk nok gjør deres sterkt vitenskapelige tilnærming til alle spørsmål at de ikke finner verken veien, sannheten eller livet.

Lenke til kommentar
Der ser du, det kristne livssynet er bedre: Lev livet i Guds tjeneste, og bli belønnet med evig liv i en fantastisk himmel. Himmelen er mer perfekt enn vi kan tenke oss.

9244310[/snapback]

Men det er en løgn.

 

En løgn som er farlig, fordi den gjør folk mer åpne for å akseptere ondskap, bli manipulert av såkalte "hellige menn" som ikke har et snev av tro i seg, og ikke minst ofre sitt og andres liv for "hellige saker" i troen om at det vil gi dem belønning i himmelen. Selvom strengt tatt alle mennesker vet innert inne at det ikke finnes noen slik belønning.

Lenke til kommentar
Jeg synes lykke er viktigere enn sannhet. Ville heller levd et lykkelig liv hvor jeg var bedratt enn et ulykkelig liv som ateist. Ateister er for skeptiske til å finne Gud. Det virker som sannheten er viktigere enn alt. Ironisk nok gjør deres sterkt vitenskapelige tilnærming til alle spørsmål at de ikke finner verken veien, sannheten eller livet.

 

Ja, men selv ateister, ønsker det du ønsker... Det er bare det at ateistene ser ikke det du ser i bibelen.. Føler ikke det samme. Det di ser er sprøyt og svada, og dersom du kan fortelle dem på en god måte hva som står der, som du velger og tro på, så kansje de forstår deg bedre. :)

Lenke til kommentar
Men hvis det var bedrag, ville vi jo ikke hatt vondt av bedraget. Vi ville jo aldri funnet ut av det. Ellers enig i at de verste ekstremistene gjør mye djevelskap.

9245030[/snapback]

Det er ikke noe bedre å selektivt undergrave vitenskapelig teorier fordi akkurat de teoriene ikke passer med trossystemet ditt.

9245064[/snapback]

 

Jeg synes lykke er viktigere enn sannhet. Ville heller levd et lykkelig liv hvor jeg var bedratt enn et ulykkelig liv som ateist. Ateister er for skeptiske til å finne Gud. Det virker som sannheten er viktigere enn alt. Ironisk nok gjør deres sterkt vitenskapelige tilnærming til alle spørsmål at de ikke finner verken veien, sannheten eller livet.

9245100[/snapback]

Dette er tull. Man må ikke ha gud i livet sitt for å være lykkelig. At du er blitt indoktrinert til å ignorere sannhet og tro at troen på gud er den eneste måten å være lykkelig på viser hvor farlig religion er.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Tråden har tidligere vært inne på feiloversetninger i Bibelen (noe det er florerer av). Hvordan kan vi i det hele tatt stole på bibeltro kristne når vi VET at de tar feil?

 

En av de STORE oversettelsesfeilene er feks. at Moses skilte Rødehavet på vei ut av Egypt. Dette er feil. Korrekt oversatt er det "sivhavet" (the Sea of Reeds på engelsk) han "delte". Sivhavet var en del av deltaet ved Nilens uttløp. Forskere har også funnet bevis på at et vulkanutbrudd på øya Santorini skapte en gigantisk tsunami, som bla. slo inn over Egypt. Denne tsunamien var så stor at vannet i forkant av tsunamien ble trekt tilbake i opptil 2 timer.

 

Og til dere kristne som da tenker "det var gud som skapte vulkanen", husk at tusenvis (antageligvis titusenvis) av mennesker omkom i utbruddet. Ville en gud som "elsker alle mennesker" ofre så mange for å redde moses?

Lenke til kommentar
Jeg tror Drillo kødder med dere. Les litt tilbake i postene hans, så ser dere at han f.eks skriver nedlatende om religion.

9245126[/snapback]

Godt mulig det. :hmm:

 

Men så tror jeg i bunn og grunn at alle som påstår å være tro til boken, enn hvilken av bøkene de mener, stort sett troller. Både på internet og i virkeligheten. :whistle:

Lenke til kommentar
Tråden har tidligere vært inne på feiloversetninger i Bibelen (noe det er florerer av).  Hvordan kan vi i det hele tatt stole på bibeltro kristne når vi VET at de tar feil?

 

En av de STORE oversettelsesfeilene er feks. at Moses skilte Rødehavet på vei ut av Egypt.  Dette er feil.  Korrekt oversatt er det "sivhavet" (the Sea of Reeds på engelsk) han "delte".  Sivhavet var en del av deltaet ved Nilens uttløp.  Forskere har også funnet bevis på at et vulkanutbrudd på øya Santorini skapte en gigantisk tsunami, som bla. slo inn over Egypt.  Denne tsunamien var så stor at vannet i forkant av tsunamien ble trekt tilbake i opptil 2 timer.

 

Og til dere kristne som da tenker "det var gud som skapte vulkanen", husk at tusenvis (antageligvis titusenvis) av mennesker omkom i utbruddet.  Ville en gud som "elsker alle mennesker" ofre så mange for å redde moses?

9245163[/snapback]

 

Gud drepte jo alle mennesker bortsett fra Noah sin familie, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Yeah, right.

Her har gud gitt oss sine 10 viktigste leveregler, og så bryter han dem selv?

Snakk om dobbeltmoral.

 

Men igjen viser jo dette oss hvor lite gjennomtenkt bibelen er.

 

De fleste av oss vet jo at bibelen ble satt sammen av en gjeng ultrakonservative prester i år 382. De tekstene som "passet" kirken (altså gav kirken mer makt) ble godkjent, mens de som ikke passet inn (feks. Judas evangeliet og Thomas evangeliet) ble forbudt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...