Gå til innhold

De som mener bibelen er sann


Anbefalte innlegg

Morsom du. Du klarer ikke omvende meg.

9244120[/snapback]

Nei, det kan så hende. Men Gud vil at jeg skal prøve. Det er for ditt eget beste.

9244151[/snapback]

 

Hva godt kommer det ut av at jeg kommer til Helvete?

 

Og la oss si at du hadde rett: Hva godt kommer det ut av at jeg blir ateist og overbevist om at livet er meningsløst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva godt kommer det ut av at jeg kommer til Helvete?

Du kommer ikke til helvete.

Og la oss si at du hadde rett: Hva godt kommer det ut av at jeg blir ateist og overbevist om at livet er meningsløst?

9244173[/snapback]

Ingenting blir godt av at du blir ateist og overbevist om at livet er meningsløst.

 

For livet er ikke meningsløst. Men så lenge du er blindet av falske profeters løgner så kan du aldri se hvor fantastisk skaperverket i virkeligheten er. Åpne øynene dine. Alt du trenger er å se rundt deg, og se hvor fantastisk det er. Det gode så vel som det onde, mer fantastisk enn noen bok skrevet av svindlere kan gjengi.

Lenke til kommentar

Hva hjelper det meg om verden er fantastisk når jeg er dau? Ingenting. Da er alt jeg gjorde i livet bortkasta. Men heldigvis er det ikke slik verden er innrettet.

 

Nå viser de fra Olavsfestivalen i Trondheim på NRK1. En prest snakket nettopp svært vist om at folk måtte tørre å si de er kristne.

Lenke til kommentar

Omvendelse - bare ordet gir meg avsmak.

Men det er ingenting i veien med å opplyse ignorante folk om hvordan ting fungerer. Ignoranse er ingen forbrytelse, alt en trenger er kunnskap.

Med kunskap kommer somregel innsikt og en innser til slutt at religion ikke er mye annet enn menneskeskapt og at det slettes ikke finnes noen form for guddom. Enkelt sagt.

 

Folk får komme til sine egne konklusjoner basert på viten, men om en er indoktrinert av teister fra barnsben av så stiller en ikke like sterkt som andre.

 

Denslags indoktrinering er dessuten i strid med FN's konvensjon for barns rettigheter, del 1, artikkel 14:

 

"1. Partene skal respektere barnets rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. "

 

Jeg kan ikke komme til annen konklusjon enn at dette er noe de fleste land ikke overholder, barn er som kjent mest påvirkelige i ung alder og resultatet ser en i form av blind tro.

Lenke til kommentar
Hva hjelper det meg om verden er fantastisk når jeg er dau? Ingenting. Da er alt jeg gjorde i livet bortkasta. Men heldigvis er det ikke slik verden er innrettet.

Det du gjør i livet er det eneste som ikke er bortkastet. Men du kaster det bort nå. Og når du er død er det ingenting du kan gjøre med det.

Nå viser de fra Olavsfestivalen i Trondheim på NRK1. En prest snakket nettopp svært vist om at folk måtte tørre å si de er kristne.

9244257[/snapback]

Prester har vært modige nok til å si at de er kristne over tusen år, selvom store deler av dem ikke har vært kristne på noen måte.

Lenke til kommentar

Det jeg velger selv.

 

Du ser ut til å tro at en mening er en nødvendighet for liv, men det er det selvfølgelig ikke. I det store og det hele er det ingen mening. Om ca 100 milliarder år vil universet bare være et kaldt sted med mye entropi, ingen liv, ingen stjerner og ingen planeter. Alt som har skjedd siden big bang vil være helt meningsløst og det er det.

Lenke til kommentar
Oss kristne: Livet har mening.

Hva da?

å tro på en gud

 

Hvis det finnes en himmel, hva skal man gjøre i himmelen da?

Man må jo bli lei ting etter noen millioner år.

 

Drillo, guden din er ond

9244697[/snapback]

 

Hehe, nei. Blir ikke lei. Himmelen er et perfekt sted. Ligner sikkert en del på jorda, men det eksisterer ikke ondskap og synd.

Lenke til kommentar
Fremmedord er ikke min sterkeste side. Men jeg kan jo like godt si at du ikke er i stand til å se at livssynet ditt er meningsløst iom at du ikke ser alternativet: evig liv i Himmelen.

9244626[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

La meg forklare: kognitiv dissonanse er at du har to motstridene forklaringer og hjernen må velge hvilken du skal tro på. Dette kan medføre stress for hjernen din hvis den ene forklaringen medfører at det tidligere trossystemet ditt er feil, og den prøver derfor å rettferdiggjøre det tidligere trossystemet som en forsvarsmekanisme. Så selv om du vet innerst inne at den ene forklaringen er riktig, vil du ikke innrømme det fordi hjernen velger å ignorere det eller finner opp unnskyldninger for at den skal være feil.

 

For å ta et eksempel som du sa i stad. Du vet tydeligvis hvordan karbondatering fungerer, men du påstår at den bare er pålitelig for et par år. Hjernen din skjønner altså at hvis du innrømmer at karbondatering fungerer ca 60000 år tilbake, som er det som er vitenskapelig akseptert, så vil trossystemet ditt falle i grus og du velger derfor å ignorere det å tilbakebevise det med at det bare virker for et par år, selv om du ikke har noe bevis som støtter det. Du bare påstår det fordi da kan du fortsatt tro det du trodde før.

 

Når du skjønner dette kommer du til å se alt som hjernen din har beskyttet deg for, for å bevare trossystemet du sannsynligvis har blitt indoktrinert med siden du var liten. Og DA kan du se hvordan livet EGENTLIG er.

Lenke til kommentar
Oss kristne: Livet har mening.

Hva da?

å tro på en gud

 

Hvis det finnes en himmel, hva skal man gjøre i himmelen da?

Man må jo bli lei ting etter noen millioner år.

 

Drillo, guden din er ond

9244697[/snapback]

 

Hehe, nei. Blir ikke lei. Himmelen er et perfekt sted. Ligner sikkert en del på jorda, men det eksisterer ikke ondskap og synd.

9244794[/snapback]

Hvordan i helvete vet du det?

Lenke til kommentar
Fremmedord er ikke min sterkeste side. Men jeg kan jo like godt si at du ikke er i stand til å se at livssynet ditt er meningsløst iom at du ikke ser alternativet: evig liv i Himmelen.

9244626[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

La meg forklare: kognitiv dissonanse er at du har to motstridene forklaringer og hjernen må velge hvilken du skal tro på. Dette kan medføre stress for hjernen din hvis den ene forklaringen medfører at det tidligere trossystemet ditt er feil, og den prøver derfor å rettferdiggjøre det tidligere trossystemet som en forsvarsmekanisme. Så selv om du vet innerst inne at den ene forklaringen er riktig, vil du ikke innrømme det fordi hjernen velger å ignorere det eller finner opp unnskyldninger for at den skal være feil.

 

For å ta et eksempel som du sa i stad. Du vet tydeligvis hvordan karbondatering fungerer, men du påstår at den bare er pålitelig for et par år. Hjernen din skjønner altså at hvis du innrømmer at karbondatering fungerer ca 60000 år tilbake, som er det som er vitenskapelig akseptert, så vil trossystemet ditt falle i grus og du velger derfor å ignorere det å tilbakebevise det med at det bare virker for et par år, selv om du ikke har noe bevis som støtter det. Du bare påstår det fordi da kan du fortsatt tro det du trodde før.

 

Når du skjønner dette kommer du til å se alt som hjernen din har beskyttet deg for, for å bevare trossystemet du sannsynligvis har blitt indoktrinert med siden du var liten. Og DA kan du se hvordan livet EGENTLIG er.

9244799[/snapback]

 

Interessant. Og slik ignoranse mener du altså at alle kristne bedriver?

 

Og hvordan er livet egentlig da? Kan du forklare det for en "hjernevaska" som meg?

Lenke til kommentar
Fremmedord er ikke min sterkeste side. Men jeg kan jo like godt si at du ikke er i stand til å se at livssynet ditt er meningsløst iom at du ikke ser alternativet: evig liv i Himmelen.

9244626[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance

La meg forklare: kognitiv dissonanse er at du har to motstridene forklaringer og hjernen må velge hvilken du skal tro på. Dette kan medføre stress for hjernen din hvis den ene forklaringen medfører at det tidligere trossystemet ditt er feil, og den prøver derfor å rettferdiggjøre det tidligere trossystemet som en forsvarsmekanisme. Så selv om du vet innerst inne at den ene forklaringen er riktig, vil du ikke innrømme det fordi hjernen velger å ignorere det eller finner opp unnskyldninger for at den skal være feil.

 

For å ta et eksempel som du sa i stad. Du vet tydeligvis hvordan karbondatering fungerer, men du påstår at den bare er pålitelig for et par år. Hjernen din skjønner altså at hvis du innrømmer at karbondatering fungerer ca 60000 år tilbake, som er det som er vitenskapelig akseptert, så vil trossystemet ditt falle i grus og du velger derfor å ignorere det å tilbakebevise det med at det bare virker for et par år, selv om du ikke har noe bevis som støtter det. Du bare påstår det fordi da kan du fortsatt tro det du trodde før.

 

Når du skjønner dette kommer du til å se alt som hjernen din har beskyttet deg for, for å bevare trossystemet du sannsynligvis har blitt indoktrinert med siden du var liten. Og DA kan du se hvordan livet EGENTLIG er.

9244799[/snapback]

 

Interessant. Og slik ignoranse mener du altså at alle kristne bedriver?

 

Og hvordan er livet egentlig da? Kan du forklare det for en "hjernevaska" som meg?

9244826[/snapback]

 

Ja, den ignoransen har alle religiøse.

Livet er bare samling atomer som naturen har konstruert, etter milliarder av år, på en sånn måte at de kan oppleve seg selv subjektivt. Fantastisk hva? Det er alt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...