Gå til innhold

De som mener bibelen er sann


Anbefalte innlegg

Les din Bibel. NT inneholder en hel slektstavle fra Adam og Eva og til Jesu fødsel.

9242813[/snapback]

 

Jeg er kristen og leser i Bibelen. Er nysgjerrig på hvordan du kom frem til et tall mellom 6 og 10 millioner, ved å studere slektstavlene?

9242966[/snapback]

 

Mente selvfølgelig tusen, ikke millioner :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evolusjonslæren er det eneste som forklarer livet på planeten som det er i dag på en god måte, jorden er ca 4,6 mrd år gammel og universet er ca 13,7 mrd år gammelt. Derom finnes ikke tvil, alle fysiske, kjemiske og geologiske bevis støtter dette.

 

Men samme kan det være, jeg gidder ikke diskutere kreasjonisme i det heletatt da de som forsvarer denslags ikke vil innse fakta eller har begrep om vitenskapelige metoder for prøving av bevis.

 

Og ja, jeg anser det for trolling å komme med absurde påstander, det går kanskje i USA, der er det som kjent en hel haug idioter uten snøring som faktisk tror på denslags sludder.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Evolusjonslæren er det eneste som forklarer livet på planeten som det er i dag på en god måte, jorden er ca 4,6 mrd år gammel og universet er ca 13,7 mrd år gammelt. Derom finnes ikke tvil, alle fysiske, kjemiske og arkeologiske bevis støtter dette.

 

Og ja, jeg anser det for trolling å komme med absurde påstander, det går kanskje i USA, der er det som kjent en hel haug idioter uten snøring som faktisk tror på denslags sludder.

9243084[/snapback]

 

Jeg mener at Bibelens skapelsesberetning forklarer livet ypperlig. Mulig mye kjemi og fysikk stemmer, men det er jo Gud som har skapt dette!

 

Spør folka på www.theologyonline.com, de har peiling!

Lenke til kommentar

vi har bevis på evolusjon, er flere steder vi ser evolusjon skjer foran øynene våre, i aurstalia ser vi tigerslagnen er på vei til å bli 3 nye arter, så evolusjon er bevist, det er ikke noe å snakke om lenger.

 

jo bedre utdannet du er jo midre er sjangsen for at du tror på kreasonisme, og slikt tullball, vi har også beviser for at jorda er minst 4.4 milliarder år gammel, igjen ikke noe diskusjon.

 

bare fordi du ikke skjønner det betyr ikke at det ikke er sant.

hvis det er lettere for deg å tro på eventyr får det være din ting, men kom ikke å si at at at det du tror har noe annen begrunnelse en EN bok, i motsetting til tusenvis av bøker som tar for seg både evolusjon og geologi

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Evolusjonslæren er det eneste som forklarer livet på planeten som det er i dag på en god måte, jorden er ca 4,6 mrd år gammel og universet er ca 13,7 mrd år gammelt. Derom finnes ikke tvil, alle fysiske, kjemiske og arkeologiske bevis støtter dette.

 

Og ja, jeg anser det for trolling å komme med absurde påstander, det går kanskje i USA, der er det som kjent en hel haug idioter uten snøring som faktisk tror på denslags sludder.

9243084[/snapback]

 

Jeg mener at Bibelens skapelsesberetning forklarer livet ypperlig. Mulig mye kjemi og fysikk stemmer, men det er jo Gud som har skapt dette!

 

Spør folka på www.theologyonline.com, de har peiling!

9243110[/snapback]

 

 

 

tror ikke du får nobelspris iallefall :). Finn en annen hobby en religion. religion er bortkastet tid.

 

du er kristen fordi kristendom er blitt dratt over øra dine. hadde du vokst opp alene i jungelen uten kontakt med andre mennesker hadde du ikke vært kristen, "kristendom" er bare eventyr som prakka på en person fra en annen,

 

Jeg syntes de som er religiøse kan bruke tiden på noe annet. Som å hjelpe menneskeheten framover. finne opp kilde til evig energi, finne ut åssen vi kan reise fortere i rommet o.s.v, isteden for å gå rundt her å "be" til en usynlig venn.

 

Bare syntes religion er så utrolig bortkastet tid.

 

Hilsen ateist

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Mente selvfølgelig tusen, ikke millioner  :blush:

9243027[/snapback]

Det var oppklarende. Men jeg deler likevel ikke ditt syn. Dersom du går skapelsesberetningen nøyere i sømmene, viser det seg at det er umulig, ut i fra Bibelen, å fastslå jordens alder.

 

1. Mos 1,1-3:

I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. 2 Jorden var øde og tom, og mørke lå over havdypet. Men Guds Ånd svevet over vannet. 3 Da sa Gud: «Det bli lys!» Og det ble lys.

 

Først skaper Gud himmel og jord. Etterpå får vi vite at jorden var øde og tom, at mørket lå over havdypet og at DHÅ svevde over vannet. Hvor lenge var det slik sier Bibelen ingenting om. Det er i det hele tatt umulig å si noe om varigheten, siden den første dagen ennå ikke hadde sett dagens lys. Men etter en tid sa Gud: ”Det bli lys”, og starten på den første ”dagen” var en realitet.

Lenke til kommentar
Jeg mener at Bibelens skapelsesberetning forklarer livet ypperlig. Mulig mye kjemi og fysikk stemmer, men det er jo Gud som har skapt dette!

 

Spør folka på www.theologyonline.com, de har peiling!

9243110[/snapback]

Hvor mange andre ting enn verden vet du om som er skapt på syv dager fra intet?

 

En sjø vokser fra en pytt og sakte fordamper den til en pytt igjen. Et tre sakte vokser fra et korn, legger sprer sine korn, og visner sakte vekk igjen. Et menneske vokser fra en sædcelle og en eggcelle til å bli et voksent menneske, og så visner det bort og blir til støv. Et fjell vokser sakte og slipes ned og blir til sand. Alt er likt under solen, og det finnes ingenting nytt under solen.

 

Så hvorfor i all verden skal skapelsen av verden være så radikalt forksjellig fra alt som bli skapt i verden.

 

Det høres jo ikke ut som om det stemmer.

Lenke til kommentar
Det er ikke eventyr. Vitenskapen har tatt feil før, og vil gjøre det igjen.

9243191[/snapback]

 

vitenskap tar aldri feil, tolkinger av vitenskap kan være feil. men så er det noe av poenger, se feilene og komme med bedre ider og teste dem for å bevise teorier,

 

religion er ALTID feil,

9243231[/snapback]

 

Det medfører riktighet :)

Lenke til kommentar

skapelses beretningen var bare noe piss som ble skrevet for de viste ikke bedre.

 

Vi reiser i rommet, spalter atomer og lager proccesorer til pc'er.

Bare fatter ikke åssen folk kan gå rundt å være religiøse. Helt seriøst.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
ikke du får nobelspris iallefall :). Finn en annen hobby en religion. religion er bortkastet tid

9243207[/snapback]

 

Det er ikke en hobby. Jesus er veien, sannheten og livet.

 

Det var oppklarende. Men jeg deler likevel ikke ditt syn. Dersom du går skapelsesberetningen nøyere i sømmene, viser det seg at det er umulig, ut i fra Bibelen, å fastslå jordens alder.

 

1. Mos 1,1-3:

I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden.  2 Jorden var øde og tom, og mørke lå over havdypet. Men Guds Ånd svevet over vannet.  3 Da sa Gud: «Det bli lys!» Og det ble lys.

 

Først skaper Gud himmel og jord. Etterpå får vi vite at jorden var øde og tom, at mørket lå over havdypet og at DHÅ svevde over vannet. Hvor lenge var det slik sier Bibelen ingenting om. Det er i det hele tatt umulig å si noe om varigheten, siden den første dagen ennå ikke hadde sett dagens lys. Men etter en tid sa Gud: ”Det bli lys”, og starten på den første ”dagen” var en realitet.

9243229[/snapback]

 

Å, det har jeg faktisk ikke tenkt på! Det kan jo hende at Gud ventet i milliarder av år før den første dagen. Hovedpoenget er uansett at skapelsesberetningen er riktig, og det er du vel enig i (ser du kaller deg kristen)?

Lenke til kommentar
Jeg mener at Bibelens skapelsesberetning forklarer livet ypperlig. Mulig mye kjemi og fysikk stemmer, men det er jo Gud som har skapt dette!

 

Spør folka på www.theologyonline.com, de har peiling!

9243110[/snapback]

Hvor mange andre ting enn verden vet du om som er skapt på syv dager fra intet?

 

En sjø vokser fra en pytt og sakte fordamper den til en pytt igjen. Et tre sakte vokser fra et korn, legger sprer sine korn, og visner sakte vekk igjen. Et menneske vokser fra en sædcelle og en eggcelle til å bli et voksent menneske, og så visner det bort og blir til støv. Et fjell vokser sakte og slipes ned og blir til sand. Alt er likt under solen, og det finnes ingenting nytt under solen.

 

Så hvorfor i all verden skal skapelsen av verden være så radikalt forksjellig fra alt som bli skapt i verden.

 

Det høres jo ikke ut som om det stemmer.

9243255[/snapback]

 

En eller annen gang har det oppstått. Og det var Gud som var den første årsak.

 

Gud skapte tid, rom og materie. Hvis big bang stemmer, var det Guds måte å skape universet på. Kanskje er universet millioner av millioner av år, hva vet jeg. Men da skapte han i hvert fall ikke livet på jorda i løpet av den første uka. Skapelsesberetningen finner sted for 6-10 000 år siden.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Det er ikke eventyr. Vitenskapen har tatt feil før, og vil gjøre det igjen.

9243191[/snapback]

Og det er akkurat derfor vitenskapen funker. Hvis man finner en feil så kan to ting skje: kan man reformulere teorien sånn at feilen blir oppklart? Hvis ja, da har man en bedre teori. Hvis nei, da har man en revolusjon som gjør at man må begynne fra nytt igjen å finne en bedre teori.

 

Kristendommen sier "Det er sånn fordi gud gjorde det sånn". Et statisk syn som ikke gir mulighet for å lære noe nytt.

 

Evolusjonsteorien er den teorien vi har mest empiriske bevis og observasjoner for. På over 100 år er det ingen som har klart å påpeke en feil med den som gjør at den må forkastes, og det sier litt om hvor utrolig ignorante dere er.

Lenke til kommentar
Gud skapte tid, rom og materie. Hvis big bang stemmer, var det Guds måte å skape universet på. Kanskje er universet millioner av millioner av år, hva vet jeg. Men da skapte han i hvert fall ikke livet på jorda i løpet av den første uka. Skapelsesberetningen finner sted for 6-10 000 år siden.

9243282[/snapback]

Spørsmålet blir ikke noe mindre relevant av at du påstår at universet er eldgammelt, mens livet er et nytt fenomen.

 

Alt i verden formes sakte. Det vokser, forandrer seg, visner vekk, blir til gjødsel for nye ting, transformerer seg igjen og igjen og igjen.

 

Hvorfor skal liv, som følger samme type utvikling både genetisk gjennom generasjoner, og personlig gjennom en livsalder, være skapt på en radikalt forskjellig måte fra alt annet i verden?

 

Det stemmer rett og slett ikke. Og du kan se bevisene overalt rundt deg.

Lenke til kommentar

åssen kan du tro verden ble lagd for 6000 år siden?

det er 2 trær i alaska som 8000 år gamle, fossiler som er millioner av år, for ikke snakke om rester av mennesker for 40000 år siden. Hvis du tror på at verden var lagd for 6000 år siden, så bruker du en eventyrbok(bibelen) til å bortforklare åssen universet funker, og det er feigt og veldig egoistisk.

 

Jeg oppfordrer alle som lider av religion til å ta et 5 årig(master) fysikk kurs og lær litt om åssen ting funker rundt deg. da blir du fort kvitt religion :)

Lenke til kommentar

En eller annen gang har det oppstått. Og det var Gud som var den første årsak.

 

Gud skapte tid, rom og materie. Hvis big bang stemmer, var det Guds måte å skape universet på. Kanskje er universet millioner av millioner av år, hva vet jeg. Men da skapte han i hvert fall ikke livet på jorda i løpet av den første uka. Skapelsesberetningen finner sted for 6-10 000 år siden.

9243282[/snapback]

 

Hvordan forklarer du da at vi bl.a. kan karbondatere haugevis av ting til en alder langt eldre enn 6-10000 år?

Lenke til kommentar
Kristendommen sier "Det er sånn fordi gud gjorde det sånn". Et statisk syn som ikke gir mulighet for å lære noe nytt.

9243299[/snapback]

 

Joda, man lærer mens man lever. Jeg lærte også masse om realfag på skolen, og da lærer jeg jo faktisk om Guds skaperverk. Det finnes religiøse forskere også.

Lenke til kommentar

En eller annen gang har det oppstått. Og det var Gud som var den første årsak.

 

Gud skapte tid, rom og materie. Hvis big bang stemmer, var det Guds måte å skape universet på. Kanskje er universet millioner av millioner av år, hva vet jeg. Men da skapte han i hvert fall ikke livet på jorda i løpet av den første uka. Skapelsesberetningen finner sted for 6-10 000 år siden.

9243282[/snapback]

 

Hvordan forklarer du da at vi bl.a. kan karbondatere haugevis av ting til en alder langt eldre enn 6-10000 år?

9243331[/snapback]

 

Fordi når bibelen ble skrevet kunne de ikke karbon datere ting, flesteparten på den tia var høye på opium og totalt idioter. De bare tok den lette utveien og sa: nei jorda ble nok lagd for 2000 år siden.

 

De sa ingenting om universet, for de viste ikke at det fantes noe univers. Men det har kristne klart og jenke in at gjaldt hele universet alikevel, etterhvert som mennesket ble smartere.

 

Hadde det vært opp til "kristendommen" hadde Tellus(jorda for dere kristne som ikke viste det) vært "flat" enda og planeter/solsystemer og galakser hadde ikke eksistert.

 

Religion er det værste som har skjedd mennesker, helt klart

Lenke til kommentar

Familien til eva og adam hadde dødd ut, hatt blitt innavl på innavl.

 

Jeg vil bare fram til: det er ingen religiøse som kommer til å finne på kuren til kreft, det er ingen religiøse som kommer til å finne opp kald fusjon,

 

Men når de ikke-religiøse finner opp disse tingene, ja da skal de religiøse være med å utnytte dem, uten å ha bidratt med noen ting.

 

Det blir forresten 0.05% ferre religiøse hvert år her i verden. kristendom vil slutte å eksistere.

Hadde blitt for dumt å sitte på mars og nytet solen å tenkt på "jesus" uansett

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...