Gå til innhold

De som mener bibelen er sann


Anbefalte innlegg

De av dere som mener bibelen er sann. Jeg lurer; Hvordan er den sann? Sann som i en billedlig sannhet, eller sann som i ord fra ord?

 

Hvis du mener bibelen er sann som i praktisk sett 100% sann, så lurer jeg litt på hvordan du kom til den konklusjonen, og hva som egentlig må ligge til grunn for å komme til den konklusjonen. Jeg mener; Hvorfor er f.eks bibelen sann, mens Koranen ikke er sann? Hvorfor finnes Gud, men Tor og RA, de var bare et feiltak de?

 

I og for seg så ønsker jeg ikke et svar som i at du tror. Det er helt fint å tro, men en tro må basere seg på noe, uansett. Du tror ikke på en flyvende tekanne rundt jorda? Hvorfor ikke? Den er så liten du ikke kan se den i et teleskop, men den kan jo være der? Er det mindre galt å tro på en tekanne som å tro på Gud, eller er finnes det er beviselig grunnlag for Gud?

 

Har det noen gang vært et bevis på et mirakel fra Gud, eller noe annet som viser Gud faktisk finnes, eller er det noe som gud ikke gjør?

 

Hvorfor er det så viktig å tro på Gud? Hvorfor er det normalt å tro på Gud? Hva skal vi med Gud?

 

Hvis Gud finnes, hvorfor finnes det da fosiler som er eldre enn hva religionen tilsier universet er? Finnes det noen logisk forklaring på det? Finnes det noen ting i naturen som ikke kan være natulige, men må være et inngrep fra noe større?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker kanskje usannsynlig for dere ateister som har begrenset virkelighetsoppfatningen deres til det som kan måles vitenskapelig. Det finnes andre måter å komme til erkjennelse enn gjennom laboratorier. Har du følt Den Hellige Ånd, vil du aldri mer være ateist.

 

Hva stadig vekk denne ateistiske frekkheten? La oss tro på hva vi vil, uten at dere må lage et tredjegrads kryssforhør.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Det kan jeg ikke forklare for en som ikke har følt den. Det må oppleves. Men du er ikke i tvil, for å si det slik.

9242491[/snapback]

Javel, men jeg kan ikke helt fri meg for tanken om at et stakkars, ynkelig menneske lett kan bli lurt av slike mektige krefter. Hvordan vite om det er D.H.Å. eller et eller annet som utgir seg for å være D.H.Å.?

 

Skeptisk ...

Lenke til kommentar
det var sikkert Ra som prøvde å få kontakt med deg deg, han blir altid jævlig sur når folk tror det er den hellige ånd og ikke han som tar kontakt, og hva har den hellige ånd med å tro at jorda er 6000 år gammel. det er forskjell å tro og være total blottet for fornuft

9242630[/snapback]

 

DHÅ har skapt jorda for mellom 6 og 10 millioner år siden, jfr Bibelen.

 

Blottet for fornuft? Da du ble født, "visste" du at jorda var millioner av millioner av år gammel? Nei, du har bare hørt vitenskaps-propagandaen som spys ut.

Lenke til kommentar
Til de som mener Bibelen er sann:

 

Er det den nye Norske oversettelsen som er sann, eller en av de eldre Norske oversettelsene, eller er det de klassiske Europeiske oversettingene hvor Moses har horn i pannen som er sann?

9242749[/snapback]

 

Har ikke hørt noe om at Moses har horn i pannen. Han er jo et menneske.

Lenke til kommentar
Til de som mener Bibelen er sann:

 

Er det den nye Norske oversettelsen som er sann, eller en av de eldre Norske oversettelsene, eller er det de klassiske Europeiske oversettingene hvor Moses har horn i pannen som er sann?

9242749[/snapback]

 

Har ikke hørt noe om at Moses har horn i pannen. Han er jo et menneske.

9242793[/snapback]

Se på gamle malerier og statuer av Moses. Opp til en viss tid har han alltid horn. Det samme gjelder en del av de andre profetene. Dette var på grunn av en feiloversettelse som var den eneste tilgjenglige versjonen i Europa.

horned2.jpg

Moses i Wikipedia. Se nedover for avsnittet "Horned Moses".

Lenke til kommentar
Les din Bibel. NT inneholder en hel slektstavle fra Adam og Eva og til Jesu fødsel.

9242813[/snapback]

 

Les fysikk, kjemi, evolusjonær biologi, kjemi og prøv heller å komme til fornuft.

Kreasjonisme (regner med du er tilhenger av dette) har kanskje en ørliten apell blandt de mindre opplyste, ellers ikke.

 

Forøvrig kan du slutte å trolle rundt med påstander om at bibelen eller hvilken som helst religiøs skrift er sann. Blind tro av den typen du viser her fordrer presupposisjon, vitenskap er det motsatte av dette så det er ikke tvil om hvem som har skylapper, hehe ;)

Lenke til kommentar
Jaja, kanskje han hadde en kul i pannen? Han hadde jo ikke horn som en tyr. Sikkert et par misforståelser/feiloversettinger ute og går her. Har uansett lite med DHÅ å gjøre.

9242877[/snapback]

Det er en feiloversettelse av hebraiske ordet for "Stråle" som er det samme som ordet for "Horn". De oversatte at Moses ansikt strålte, med at Moses ansikt hadde horn.

 

Noe som bør sette en spiker i kisten for de som mener at Bibelen er sann og at Gud har overvåket alle menneskehender som har gjort den tilgjengelig for nye folkemasser, slik som en del fantatiske kristne jeg har møtt har påstått.

 

Forresten.... Hva i helvete er DHÅ?

 

Den Hellige Ånd?

Lenke til kommentar
Les din Bibel. NT inneholder en hel slektstavle fra Adam og Eva og til Jesu fødsel.

9242813[/snapback]

 

Les fysikk, kjemi, evolusjonær biologi, kjemi og prøv heller å komme til fornuft.

Kreasjonisme (regner med du er tilhenger av dette) har kanskje en ørliten apell blandt de mindre opplyste, ellers ikke.

 

Forøvrig kan du slutte å trolle rundt med påstander om at bibelen eller hvilken som helst religiøs skrift er sann. Blind tro av den typen du viser her fordrer presupposisjon, vitenskap er det motsatte av dette så det er ikke tvil om hvem som har skylapper, hehe ;)

9242891[/snapback]

 

Har hatt full realfagspakke på VGS. Ser ikke at dette er i konflikt med kreasjonismen. Evolusjonsteorien tok vi en kraftig diskusjon på i naturfagtimen. Det er bare en dårlig teori med mange huller og selv ikke læreren var 100% sikker. Darwin selv innrømte at det var en dårlig teori på dødsleiet.

 

Tips: søk opp Kent Hovind på Youtube og se et par av filmene hans.

 

Edit: Trolle? Jeg svarer på et spørsmål.

Endret av Drillo
Lenke til kommentar
Jaja, kanskje han hadde en kul i pannen? Han hadde jo ikke horn som en tyr. Sikkert et par misforståelser/feiloversettinger ute og går her. Har uansett lite med DHÅ å gjøre.

9242877[/snapback]

Det er en feiloversettelse av hebraiske ordet for "Stråle" som er det samme som ordet for "Horn". De oversatte at Moses ansikt strålte, med at Moses ansikt hadde horn.

 

Noe som bør sette en spiker i kisten for de som mener at Bibelen er sann og at Gud har overvåket alle menneskehender som har gjort den tilgjengelig for nye folkemasser, slik som en del fantatiske kristne jeg har møtt har påstått.

 

Forresten.... Hva i helvete er DHÅ?

 

Den Hellige Ånd?

9242921[/snapback]

 

Ja, Den Hellige Ånd!

 

Forresten høres forklaringen din overveiende plausibel ut.

Lenke til kommentar
Les din Bibel. NT inneholder en hel slektstavle fra Adam og Eva og til Jesu fødsel.

9242813[/snapback]

 

Jeg er kristen og leser i Bibelen. Er nysgjerrig på hvordan du kom frem til et tall mellom 6 og 10 millioner, ved å studere slektstavlene?

Lenke til kommentar
Har hatt full realfagspakke på VGS. Ser ikke at dette er i konflikt med kreasjonismen. Evolusjonsteorien tok vi en kraftig diskusjon på i naturfagtimen. Det er bare en dårlig teori med mange huller og selv ikke læreren var 100% sikker. Darwin selv innrømte at det var en dårlig teori på dødsleiet.

 

Tips: søk opp Kent Hovind på Youtube og se et par av filmene hans.

 

Edit: Trolle? Jeg svarer på et spørsmål.

9242936[/snapback]

Alle teorier har huller. Evolusjonsteoriens huller var store da den kom, men kjernen av teorien er ennå sann. Nå har den bare langt færre huller, og er enda mer sann.

 

Darwins påståtte omvendelse på dødsleiet finnes det ingen gode beviser for. Mest sannsynlig er det en løgn. Og Kent Hovind er en tulling og en løgner. Men kanskje noen synes det er lettere å tro at Europeiske riddere jaktet på Dinosaurer og skrev om dem som drager, enn at jorden og alt på den ble skapt slik alt annet i verden som vi kan se den dag i dag blir skapt: Gjennom en en sakte utvikling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...