pfdloe Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Til den som lurte på hvilke bil jeg har : Bilen er en Westfield SEIw med Duratec motor, registrert for gatebruk. Ekstremt lett, lav og passe sprek Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Til den som lurte på hvilke bil jeg har :Bilen er en Westfield SEIw med Duratec motor, registrert for gatebruk. Ekstremt lett, lav og passe sprek 9263491[/snapback] He-he.. Dagens "understatement".. Denne kjekke saken bør vel følge ganske mange MC'er opp til 160 (og pryle enhver HD/HD-kopi, minus V-Rod da..) Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Ok... mye artig her! jeg kjører 855kg bil på 86hester og 190nm. 1,2 liter. tro det eller ei, men bilen er festlig å kjøre sålenge det er nok eksosflow til å holde turboen igang... Mangler litt på toppen da.. stopper opp i 190kmt selv om man har mange omdreininger å gå på. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Tenkt litt på Crx som 1. bil jeg. Når jeg tenker meg om, så har jo den bilen 130 hester på rundt 900kg.. Burde gå bra Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hadde tatt de 30hk'ene ekstra jeg da Men så kjører jo jeg 140hk /340Nm diesel da og den flytter greit på seg allerede lissom (med chip så er det 178Hk / 400Nm) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hester meg her og hester meg der.. Det er noe som heter dreiemoment, utveksling, etc. Hester er ikke alt!! Det er som å tro en 3ghz pc nødvendigvis er raskere enn en 2.8ghz pc i spill.. 2.8ghz pc'en kan ha mer ram, bedre skjermkort+++.. Det er mange faktorer her og det er moment som gjør jobben om bilen er tyngre. En annen sak, er at de bilene med lav vekt og lite moment ofte har en "syk" utveksling.. t.d. en hyundai accent kjører lett i 50km/t i 4 gir. Skal du kjøre en større/tyngre bil i 50, må du gjerne ligge i 3 gir. Du tenker kanskje ikke over dette, men tenk deg trøsykkelen du har i garasjen og aldri bruker. Tenk om du skulle fjernet de første fem girene, hvor mye mer kraft måtte ikke du brukt for å kjørt opp bakker, m.m.? Proffe syklister trenger ikke de første girene på sykkelen, de har andre utvekslinger enn "bestemoren din" har på sin sykkel. Allikevel betyr ikke dette at bestemoren din sin sykkel er noe bedre, bare pga. hun kan sykle opp brattere bakker enn en utforsyklist kan gjøre med sin sykkel? Ellers, har sjåfør MYE å si.. Å påstå at en 74hk bil tar igjen en 180hk volvo 740 turbo, den tror jeg har bare med sjåføren å gjøre. 740 turbo med 180hk har MYE moment.. Men om sjåføren ligger i feil gir, elns. eller har sleten turbo, da er det jo en annen sak.. Ja, jeg har kjørt 740 og faren min eier en 780 turbo med ca. 190hk i nå og det er faktisk ganske få som klarer å holde den i aks, når turboen spooler. Selvsagt er den ingen racer og den er enda tyngre enn 740en.. Men den har litt bedre kam, renovert motor+++. Min egen bil er ca. 1100kg og har nå snart nye twinturbo motoren i. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 du glemte å svare på det egentlige spørsmålet, DaButcher Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ellers, har sjåfør MYE å si.. Å påstå at en 74hk bil tar igjen en 180hk volvo 740 turbo, den tror jeg har bare med sjåføren å gjøre. 740 turbo med 180hk har MYE moment.. Men om sjåføren ligger i feil gir, elns. eller har sleten turbo, da er det jo en annen sak.. 9268738[/snapback] I dette tilfelle var problemet til Volvoen utelukkende vekta. Den greide rett og slett ikke svingene i samme farta. I tillegg måtte han bremse tidligere før svingene. Slettene var rett og slett ikke lange nok til at han klarte å dra i fra. Selv i min bil kunne jeg høre dekka på Volvoen hylte noe grusomt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Da er det vel mer dekka enn vekten sin skyld? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Og kanskje en litt pysete sjåfør i volvoen. Men selvsagt. Kommer si 1,5 tonn mot en sving mot 800kg så må iallefall bilen på 1,5 tonn ha vesentlig bedre dekk for å holde seg på veien (hvis svingen blir tatt i høy hastighet). Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Og kanskje en litt pysete sjåfør i volvoen. Men selvsagt. Kommer si 1,5 tonn mot en sving mot 800kg så må iallefall bilen på 1,5 tonn ha vesentlig bedre dekk for å holde seg på veien (hvis svingen blir tatt i høy hastighet). 9313172[/snapback] DER HAR DU ET POENG SOM MANGE IKKE FORSTÅR! De tror de er så rå.. triller rundt med alle disse tonnene sine... masse hester, masse tonn... er ikke noe gøy det vettu! Dere kan jo bare tenke tilbake på ungdomskolen eller andre arrangementer. Hvem var det som kom raskest gjennom hinderløypa... var det den raske og lette, eller den store og tunge? Fysikkens lover gjelder for alle og enhver så lenge man befinner seg på planeten jorden. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har en 92 Prelude som veier ca 1150 med fører (220hk), har nå forventninger om å gi ei lita utfordring til bra mange merche og audifolk etterhvert ^^ Om ikke så har vi jo banebilen da, som bør ende på en 900kg inkl fører og 300hk/450nm. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Mulig jeg da har lite peiling... men jeg ville nok i mitt tillfelle valgt 30HK'er fremfor mindre vekt. Grunnen er forde jeg har en 2.0TDI med over 200HK. og 410NM. Så jeg hadde uansett hatt krefter til overs for den økte vekten. Mindre vekt i mitt tillfelle ville bare ført til mer hjulspinn. Øker man antall hester, så får man jo stort sett også høyere dreimoment. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Har en 92 Prelude som veier ca 1150 med fører (220hk), har nå forventninger om å gi ei lita utfordring til bra mange merche og audifolk etterhvert ^^ har selv en bil som veier 1110 kg med fører og 230hk, flytter seg bra! med chip blir det 290hk/430nm Endret 22. august 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Mulig jeg da har lite peiling... men jeg ville nok i mitt tillfelle valgt 30HK'er fremfor mindre vekt. Grunnen er forde jeg har en 2.0TDI med over 200HK. og 410NM. Så jeg hadde uansett hatt krefter til overs for den økte vekten. Mindre vekt i mitt tillfelle ville bare ført til mer hjulspinn. Øker man antall hester, så får man jo stort sett også høyere dreimoment. 9336361[/snapback] Jeg går alikevel utifra at det er en viss forskjell for deg å kjøre alene i bilen, eller med 5 voksne i? du merker det? tenk deg å tatt av enda 5 voksne du..... hjulspinn? neida... får holde deg unna første og andregir da... også må du jo ha noen dekk som passer til bilen din.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Mulig jeg da har lite peiling... men jeg ville nok i mitt tillfelle valgt 30HK'er fremfor mindre vekt. Grunnen er forde jeg har en 2.0TDI med over 200HK. og 410NM. Så jeg hadde uansett hatt krefter til overs for den økte vekten. Mindre vekt i mitt tillfelle ville bare ført til mer hjulspinn. Øker man antall hester, så får man jo stort sett også høyere dreimoment. 9336361[/snapback] Jeg går alikevel utifra at det er en viss forskjell for deg å kjøre alene i bilen, eller med 5 voksne i? du merker det? tenk deg å tatt av enda 5 voksne du..... hjulspinn? neida... får holde deg unna første og andregir da... også må du jo ha noen dekk som passer til bilen din.. 9340264[/snapback] Jeg skal love deg at jeg ikke kjenner noen forskjell overhodet med balast i min bil (varebil) Kjørte for litt siden to stekovner på øra i Fredrikstad. Kunne overhodet ikke merke at disse lå bak i bilen. Bortsett fra at dem sef. forsøv seg litt når jeg dro på. Vanskelig og holde seg unna 1. og 2. gir når man har DSG. Dekkene jeg har passer perfekt til min bil. Det er høyprestasjonsdekk. Uansett dekk jeg monterer på min bil, så vil hjulspinn ved akselerasjon være uungåelig ved fult gasspådrag. Man kan sef. gi litt mindre gass i førsten... men når man har en 2.0TDI med over 200HK'er og 410NM. så er det uansett vanskelig å ungå hjulspinn. De sterke sidene til akkurat min bil, er mellomakselerasjoner i fart. Ikke sååå lenge siden jeg kjørte fra en Audi S4 2004 mod. på vei til Oslo. Jeg la meg ut på siden og ga full gass. Det gjorde også tydelighvis S4'en... i førsten dro jeg fra den med god margin... men etter en liten stund, så kom han nærmere meg bakfra. (S4'en har jo høyere toppfart) Men det ville tatt laaang tid før han hadde tatt meg igjen. Min konklusjon er da.... skal man kjøre om kapp med 2.0TDI 2007 mod. Touran med over 200HK'er og 410NM. så bør man ha kraftigere skyss enn en S4. Dette gjelder da mellomakselerasjoner (der man faktisk trenger kreftene) På en strekning på la oss si... 3km. så er jeg temmelig sikker på at jeg hadde kommet først i "mål" med min "brødbil" Men i 0-100 test og toppfart hadde jeg nok trukket det korteste strådet. Nettopp på grunn av hjulspinn under akselerasjon og lavere toppfart. Hadde jeg hatt 4WD på min bil hadde saken vert en annen Uansett.... man skal ikke kjimse av dieselkrefter. Dieselbiler er ikke lenger late vogner som spyr ut sotrøyk. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Synd Touran ikke kommer med firehjulstrekk overhodet da.... Mange som ikke vil ha den pga det... Sikkert en festlig bil å kjøre med den kombinasjonen du har... Problemet er at den ikke ser pen ut.... Den er for stor til å se pen ut, også går det altfor mange av de på veien.. men det er smak og behag regner jeg med. Den nyeste ser hakket bedre ut enn den gamle da. Hvor mye veier bilen inkludert deg egentlig? Jeg kimser absolutt ikke av diesel... det går meget bra... selv i min bil har jeg bra mellomaks.... Prøvde en annen dieselversting en gang... skoda fabia 1,9tdi. Den hadde racing oppsett, og motoren var på 190hk/400nm. Bilen veide kun 1150 kg.... den skulle du sleti med å få tatt..... det er tross alt en småbil med verstingtuna maskin.... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Bilen veier ca. 1550 kg. uten meg. Touran er noe jeg rett og slett digger... av følgende grunner: 1. Siden jeg ikke liker såkalte aerodynamiske biler ala Toyota Celica, så synes jeg at stylet familiebilutseende har litt mer status, da bilen også kan brukes til noe fornuftig. 2. VW-konsernet har pr. dags dato verdens beste automakasse (DSG) 3. Bilen er den minste av sine konkurenter i fysisk størrelse. Dermed er den også mer kompakt og kan fåes med MANGE forskjellige motoralternativer. 4. Touran er mer eksklusive en sine konkurenter hva kjøreglede og opplevd kvalitet angår. 5. Touran er også raskere og går bedre enn sine nærmeste konkurenter. Prismessig ligger den kanskje litt over sine konkurenter... men min mening er at man får hva man betaler for. Hva din smak angår når det gjelder Touran respekterer jeg. Vi er forskjellige. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Hehe.. joda praktisk bil! jeg vi alikevel påsta at jeg får lengre gjenstander inn i min a2 enn du gjør i din touran.. hehe.. 202x40x70. Får du inn dette og kan samtidig lukke bakluka på bilen din? (det kan hende du klarer det) Toyota Celica er da ikke aerodynamisk! Den har stor vindmotstand, ihvertfall sammenlignet med a2 og prius.... men det er det samme! Dsg har jeg hørt mye bra om... Stjeler vel ikke så mye krefter heller.. tåler den din chip tuning i lengden da? Vag har en fin opplevd kvalitet ja.. selv om den egentlige kvaliteten er lavere enn den opplevde.. Tipper du ville fått en mye artigere og mer kjørbar bil med 250kg mindre vekt... ihvertfall når svingene kommer tett... da er det vekten som ødelegger for deg.....Hvis ikke du har krengebil da.. som de togene som går til oslo har... hehe... Man får det man betaler for ja... Hvordan er f.eks mercedes B klasse med 2,2CDI tuna motoren kontra din da? prøvd den? vil tro den har ennå høyere opplevd kvalitet.. kanskje ikke like praktisk da.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Prøvde en annen dieselversting en gang... skoda fabia 1,9tdi. Den hadde racing oppsett, og motoren var på 190hk/400nm. Bilen veide kun 1150 kg.... den skulle du sleti med å få tatt..... det er tross alt en småbil med verstingtuna maskin.... smile.gif da var det Fabia RS du prøvde da? denne har en 1.9 tdi på 130 hk originalt, med chip 180hk. så værstingtuna var vel litt overdrevet? men att det gikk bra, det tror jeg på. er skoda mekaniker og har prøvd en slik, orginal da, men det flytter bra på seg forde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå