Ditech Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Når det gjelder din bil, hva ville du helst ønsket, og hva tror du ville gitt det beste resultatet? Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Uten tvil 250kg mindre, 150hk\1000kg frister mer enn 180hk\1250kg. Ikke nødvendigsvis pga så stor forskjell i aks\toppfart, men kjøreegenskapene hadde jo blitt mye bedre. Endret 9. august 2007 av trra Lenke til kommentar
exs Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Helt klart vekt... 250kg utgjør MYE, med tanke på at man slipper den vekten når man akselererer stopper og kjører gjennom svinger Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Men ser man forholdet mellom kg pr hk så er det ikke stor forskjell, 6,66 ved 1000kg\150hk og 6,94 ved 1250kg\180hk. Endret 9. august 2007 av trra Lenke til kommentar
exs Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hei.... var dette et lurespm Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Neida! var ikke lurespørsmål! tok det litt ut av lufta... i utgangspunktet vil en med lite peiling gå for flere hester.... Jeg ville også gått for mindre vekt.. Bare vekten av en person på 80-90 kg har jo ekstremt mye å si på kjøreegenskaper. Ihvertfall på mindre biler. Da man ikke merker 200 kg er vel når bilen veier 2 tonn og man har 300 hester og 450nm. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg kunne godt tenkt meg 30-40-50hk ekstra.. Jeg har vel lite peiling Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg gikk fra en bil med 74HK på 920kg og til en på 132HK på 1400kg. Den med 74HK virker kjappere (bortsett fra toppfart). Lenke til kommentar
epticon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg gikk fra en bil med 74HK på 920kg og til en på 132HK på 1400kg. Den med 74HK virker kjappere (bortsett fra toppfart). 9247411[/snapback] Hva med begge delene Er alltid morro å prøve noe nytt Lenke til kommentar
epticon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Når det gjelder din bil, hva ville du helst ønsket, og hva tror du ville gitt det beste resultatet? 9241908[/snapback] Og en ting til... skal bilen/kjøretøyet gjøres lettere så burde det gjøres noe med demperne og fjørne også. Bilen/kjøretøyet vil bli høyere og da igjenn krenge mer i svinger og få mye mere vind under bilen som du helt klart vil merke! Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Jeg gikk fra en bil med 74HK på 920kg og til en på 132HK på 1400kg. Den med 74HK virker kjappere (bortsett fra toppfart). 9247411[/snapback] Nesten samme her. Gikk fra bil på 750 kg med 60hk til bil på 1400kg med 134 hk. Og syns den med 60 hk virket kjappere i aks, og føltes tryggere å kjøre fort i svinger. Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Bilen/kjøretøyet vil bli høyere og da igjenn krenge mer i svinger og få mye mere vind under bilen som du helt klart vil merke! 9247449[/snapback] Hvordan vil man merke større luftstrøm under kjøretøyet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg gikk fra en bil med 74HK på 920kg og til en på 132HK på 1400kg. Den med 74HK virker kjappere (bortsett fra toppfart). 9247411[/snapback] Nesten samme her. Gikk fra bil på 750 kg med 60hk til bil på 1400kg med 134 hk. Og syns den med 60 hk virket kjappere i aks, og føltes tryggere å kjøre fort i svinger. 9250051[/snapback] Jeg dro faktisk igjen en fyr med Volvo 740TIC (familietanks på over 1500kg/180HK+) ganske heftig på noen svingete veier oppi landet her. (Jeg kjørte en BX14 med 74HK) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Min Mazda 323 veier bortimot ett tonn med ca 90 hk, hadde gjerne valgt 250 kg mindre tror jeg. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Hva jeg ønsker og hva som gir best resultat er 2 vidt forskjellige ting. Jeg offrer ikke et gram hvist det går ut over komforten og kvalitetsfølelsen, skjønner meg ikke på de som driver å ribber den eneste bilen de har bare for å sette 1 st bøttesete og leke Martin Schanke. Er det en #2 morrobil så er det greit men å gjøre noe slikt med bruksbilen? good riddance.... Edit: 30hk til? ja takk. Endret 11. august 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Lav vekt er mye viktigere(og morsomt) enn en tung slede med masse effekt. Noe av det morsomste jeg har eid (av biler) var en 87 Charade Turbo. Den veide 780kg, hadde en 993ccm motor med i utgangspunktet 67hk ved 0.4bar. Modifiserte wastegate til å gi 0.9-1bar noe som ga 100hk og en utrolig bra aks. Den bilen prylte 740turbo i oppoverbakker og gjorde slik Øystein Sunde sang: "Spinner på første, spinner på annen.." ved rødlysene i Oslo sentrum. Minnes den bilen med nostalgi nå. Idag veier jo en vanlig liten personbil 1200-1300 kg full av masse unødig "tjafs". PS: Den var selvsagt noe ukomfortabel og uegnet på langkjøring/motorvei. (Ref. forrige poster).. Endret 12. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
pfdloe Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Må bare si som Ole Brum : Begge deler, takk. Kjører bil med ca 240HK og 530 kg - > Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kjører bil med ca 240HK og 530 kg og det er slags "bil"? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Short car eller low cost kanskje? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bilen min veier 1080kg orginalt og er lettet ca 15kg så veier bare 1065kg og med 150hk går det helt ok blir turbokit etterhvert, blir nok noen ekstra kg med vekt men blir nesten dobling av hester (280 hk) så da vil den nok dra som bare det, får da nesten like mange hk pr kg som Porsche 911 turbo. men får ikke i nærheten av samme dreimoment da hehe.. det beste med lett bil er jo at det sitter som et tog i svinger. feks 400 kg ekstra når man kommer i 140 km/t inn mot en sving er veldig! mange ekstra kg i den farten. så jeg hadde som de fleste andre her valgt 250kg mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå