Knofle Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg lurer på om strømforsyninga mi har begynt å tulle littegranne. Først trodde jeg det var skjermkortet som muligens var problemet, men etter litt feilsøking fikk jeg da funnet ut at spenningsnivået ikke var helt til å stole på, tror jeg da. Er jeg helt paranoid, eller er det en feil her og der? Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg lurer på om strømforsyninga mi har begynt å tulle littegranne. Først trodde jeg det var skjermkortet som muligens var problemet, men etter litt feilsøking fikk jeg da funnet ut at spenningsnivået ikke var helt til å stole på, tror jeg da. Er jeg helt paranoid, eller er det en feil her og der? 9241883[/snapback] Det er ikke altid at de sensorene måler riktige spenninger. Hva slags strømforsyning har du? Kan du fortelle mer om feilen, er den variabel kommer den bare når du spiller? Jeg vet at det var en del Hiper Type R580w som hadde alt for høye spenninger på -12v. Her har du en test med for høy -12v http://www.tomshardware.com/2005/07/11/str...est/page19.html. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 -12v brukes ikke til noe lengre. Ei heller -5v . Så de avlesningene kan du bare glemme for de er nok "bogus" uansett. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) -12v brukes ikke til noe lengre. Ei heller -5v .Så de avlesningene kan du bare glemme for de er nok "bogus" uansett. 9242437[/snapback] Er ikke -12v forsatt i bruk, det står forstt krav på +-10% i ATX12V Guide v2.2 -5v er fjernet fra ATX12V Guide v2.2, men mitt 2 år gamle K8N SLI Platinum er avhengig av -5v i følge Manualen.. MSI Reminds You... 4. For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. Er det noen som vet hva -12 og -5 har vært brukt til på hovedkortet? Det har jo aldri vært brukt mange watt på disse rail. Endret 9. august 2007 av LAEN Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) MSI gjorde om de kortene til at creative lydchippen fikk spenning via +5v istedet via en modifikasjon. Folk som hadde ATX 2.0 PSU uten -5v fikk muligheten til å sende inn kortet sitt . Nyere kort kom med modifikasjon fra leverandør - manualen er ikke oppdatert med info. -5v har vært på PSUer for bakover kompabilitet til ATX 1.0 hovedkort , brukt bla for ISA. Eneste jeg vet -12v kan være brukt til pdd er RS232 (serie port) . -5v ingenting . Endret 9. august 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Det er ikke noe å bry seg om, den spenningen er uten belastning. De spenningene som er viktige er +12V, +5V og + 3.3V. Disse skal helst ligge innen for 3% variasjon, og iallefall ikke over 5% Endret 10. august 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå