Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Problemet er at enkelte programmer som aldri før brukte så mye cpu eller minne, plutselig tar å spiser alt maskinen har. Da går alt enten veldig tregt, eller hele maskina stopper opp i en 1min tid. Jeg lurer på om det kanskje er noe i registeret som gjør dette, noen andre ideer på hva det kan være og hvordan jeg kan få fikset det? Takk Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Eller kanskje det har noe med at du har en AMD Athlon XP 2800+ .......... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Høres snedig ut som klez og venner. Hvilken antivirusprogramvare kjører du? Holder du den oppdatert? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har opplevd at Limewire kan forårsake dette, skjer det mens limewire kjører? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Eller kanskje det har noe med at du har en AMD Athlon XP 2800+ .......... 9241744[/snapback] Har ikke hatt slike problemer med denne CPU'en før. Noen tips til hva jeg kan gjøre, hvis denne cpu'en skulle være problemet? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har opplevd at Limewire kan forårsake dette, skjer det mens limewire kjører? 9241860[/snapback] Har ikke limewire. Men MSN, Azureus og Firefox er verstingene når det gjelder å ta opp all cpu/minne plassen Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Høres snedig ut som klez og venner. Hvilken antivirusprogramvare kjører du? Holder du den oppdatert? 9241753[/snapback] SpyBot og Trend Antivirus, alt er up-to-date Lenke til kommentar
nudiebear Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har opplevd at Limewire kan forårsake dette, skjer det mens limewire kjører? 9241860[/snapback] Har ikke limewire. Men MSN, Azureus og Firefox er verstingene når det gjelder å ta opp all cpu/minne plassen 9241873[/snapback] Har tidligere merket at Azureus i kombinasjon med noen utgaver av Java Runtime Environment kan benytte 100% CPU. Anbefaler at du for sikkerhets skyld oppdater JRE (java) på maskinen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du trykker CTRL+ALT+DELETE og velger Task-manager og så klikker på "Performance"-fanen og sorterer etter CPU så kan det være at du ser hvilken prosess som bruker all CPU-kraft. Også litt viktig at du har nok minne til å kjøre så mange programmer som du gjør samtidig. Hvis det er hektisk disk-aktivitet så kan det være windows som swapper til disk og tilbake i eningen. Det kan også være at sidevekslingsfilen er fragmentert. Det finnes en gjeng med guilde som beskriver hvordan du kan fjerne fragmentering av sidevekslingsfilen. (fjern vekslefilen reboot til sikkermodus slett pagefile.sys hvis den fortsatt eksisterer, defragmenter disken, gjenopprett sidevekslingsfilen hvis jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Har opplevd at Limewire kan forårsake dette, skjer det mens limewire kjører? 9241860[/snapback] Har ikke limewire. Men MSN, Azureus og Firefox er verstingene når det gjelder å ta opp all cpu/minne plassen 9241873[/snapback] Har tidligere merket at Azureus i kombinasjon med noen utgaver av Java Runtime Environment kan benytte 100% CPU. Anbefaler at du for sikkerhets skyld oppdater JRE (java) på maskinen. 9241900[/snapback] Har den nyeste Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Eller kanskje det har noe med at du har en AMD Athlon XP 2800+ .......... 9241744[/snapback] wow, degt er nok svaret ja.. For det er vel ikke toppmodellen for dagens software Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Eller kanskje det har noe med at du har en AMD Athlon XP 2800+ .......... 9241744[/snapback] wow, degt er nok svaret ja.. For det er vel ikke toppmodellen for dagens software 9242245[/snapback] Som sakt...har aldri hatt problemer med den før, å dessuten er det ikke tunge applikasjoner som kjøres heller: Azureus Firefox Msn Disse tre har aldri gjort dette med maskina før, men nå gjør de det. Lenke til kommentar
tkerlefs Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har hatt et lignende probelm på et antall XP maskiner, den siste tiden. I mitt tilfelle ser det ser ut som om det har noe med windows oppdatering å gjøre. (Muligens IE7 som ligger og venter) Måten jeg kom ut av klemma på var å trykke Ctrl Alt Del så snart maskinene startet opp dvs før maskinen går helt i stå. Så fant jeg prosessen som tok 100% (svchost.exe) og avsluttet den. Neste trinn var å disable automatiske oppdateringer fordi hvis den var på startet hele greia på nytt igjen. Deretter å gå inn på windowsupdate.com og kjøre manuell oppdatering. Jeg har enablet automatisk oppdatering etterpå og problemet kommer ikke tilbake. På enkelte maskiner på jobben løste dette seg av seg selv, det tok bare lang tid (mange timer) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Takk for svar, men det er ikke svghost som er problemet, har heller ikke på automatiske oppdateringer, har aldrig hatt det, for jeg syntes det var i veien Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Eller kanskje det har noe med at du har en AMD Athlon XP 2800+ .......... 9241744[/snapback] wow, degt er nok svaret ja.. For det er vel ikke toppmodellen for dagens software 9242245[/snapback] Som sakt...har aldri hatt problemer med den før, å dessuten er det ikke tunge applikasjoner som kjøres heller: Azureus Firefox Msn Disse tre har aldri gjort dette med maskina før, men nå gjør de det. 9242331[/snapback] Firefox stjeler både minne og prossesorkraft som en bitch gå i oppgavebehandlig, så ser du hvem som tar mest minne og sånt... Endret 9. august 2007 av thomasy932 Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du trykker CTRL+ALT+DELETE og velger Task-manager og så klikker på "Performance"-fanen og sorterer etter CPU så kan det være at du ser hvilken prosess som bruker all CPU-kraft. 9241954[/snapback] Hvis du gis oss prosessnavnet her kan si sikkert hjelpe deg.... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Hvis du trykker CTRL+ALT+DELETE og velger Task-manager og så klikker på "Performance"-fanen og sorterer etter CPU så kan det være at du ser hvilken prosess som bruker all CPU-kraft. 9241954[/snapback] Hvis du gis oss prosessnavnet her kan si sikkert hjelpe deg.... 9243924[/snapback] Azureus Firefox Msn Mediamonkey Dette er programmer som tar mye cpu kraft, som aldri har gjort det før. Alle disse kunne jeg kjøre samtidig før, uten at det gjor noe utslag som det, men nå kan jeg det ikke. Plutselig tar Azureus 100%, eller MSN 100%, eller en eller annan kombinasjon. Det er heller ikke bestandig jeg kjører disse samtidig å problemet oppstår alikevell. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Bare av ren nyskjerrighet: Har du prøvd å ikke bruke disse programmene men helle erstatninger som gaim, opera osv? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Nei, det har jeg ikke gjort, å det har jeg heller ingen planer om å gjøre heller Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 SÅ ikke kom hit å spørr om hjelp da , hvis du ikke tar imot råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå