Kontorstol Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hei, sitter på en PC der explorer ikke vilo starte opp, så jeg skal prøve å tilbakestille windows, men uten start menyen så vet ikke jeg hvordan jeg gjør det.. Ny oppgave > ?? (Windows XP) Edit: Skal stille tilbake PCen et par dager... Endret 9. august 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Heading på posten din høres en smule mer dramatisk enn det kanskje er. Det høres ut som om du spør hvordan man gjennopretter en PC som har krasjet totalt og du ikke finner data. Men i posten høres det jo bare ut som om explorer.exe har krasjet. Du kan prøve først å starte task manager ved å holde inne knappene Ctrl + Alt + Delete. Så går du på FILE og velger Create New Task og skriver der explorer.exe Hvis du ikke liker å dille med sånt så burde bare en omstart av PCen fikse det. Hvis dette er noe som skjer hvergang maskinen din starter opp, så kan du prøve å boote med din WinXP CD i og velge en repair install. Da vil den forsøke å rette opp den eksisterende installasjonen. AKIRA Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Virket kanskje litt dramatisk ja, men nei, det var ikke mulig å starte explorer.exe, men nå prøver jeg systemgjenoppretting... Ny oppgave > %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe > kjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå