Bear^ Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Finner det faktisk mer morsomt at folk faktisk bryr seg om dette og sitter her og krangler om hvem som dummest, fremfor å sette seg fremfor sin dyrkjøpte konsoll og spiller. Det er det jeg kaller idioti. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 At 40% av PS3-eierne vet at den har blu-ray er jo rimelig høyt. De fleste kjøpte nok den som ren spillmaskin. Leste nylig at 25% av norske husstander har HD-klare TV-er allerede, så utvikling går fort her til lands. Tipper vi snart har tatt igjen USA på det området (tror tilsvarende tall for USA er rundt 30%). Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Til at Blu-ray er en av grunnene til å skaffe seg PS3, så vil jeg ikke si at 40% er så mye. Uansett vil denne avstemingen være veldig påvirket av hvilken gruppe folk som blir spurt. Dette kan jo også være et veldig godt tegn på at Wii som en spillkonsoll er mer mot markedet (den er ikke i undersøkelsen), da de fleste bare bruker en konsoll til spill. Skulle gjerne ha sett denne undersøkelsen for PS2... Endret 10. august 2007 av TCi Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Altså eiere av PS3 skryter jo noe intenst av blu-ray dessuten har jo salget av blu-ray filmer eksplodert nettopp grunnet PS3. Så dette er nok en latterlig undersøkelse, skjønner ikke hvorfor dere gidder å lage tråder om sånne ting engang. Det er så misvisende for intetanende Ola Nordmann som besøker forumet. Hadde samme folka spurt meg så har jeg kunnet sagt alle spesifikasjonene på Blu-Ray spilleren samt tekniske data om RSX og Cell prosessoren. Det tar på å forsvare Playstation 3 mot fanboys :!: Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Finner det faktisk mer morsomt at folk faktisk bryr seg om dette og sitter her og krangler om hvem som dummest, fremfor å sette seg fremfor sin dyrkjøpte konsoll og spiller. Det er det jeg kaller idioti. 9249448[/snapback] Og noen vil si det er idioti å sitte foran konsollen 24/7 men du er vel en av de som faktisk ville ha gjort det. Når man tenker etter er det vel logisk at folk sitter på internett for tross alt er det vel sannsynlig at PC-en er dyrere enn en PS3 eller XBox 360. Hva var det som var idioti igjen? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Altså eiere av PS3 skryter jo noe intenst av blu-ray dessuten har jo salget av blu-ray filmer eksplodert nettopp grunnet PS3. Så dette er nok en latterlig undersøkelse, skjønner ikke hvorfor dere gidder å lage tråder om sånne ting engang. Det er så misvisende for intetanende Ola Nordmann som besøker forumet. Hadde samme folka spurt meg så har jeg kunnet sagt alle spesifikasjonene på Blu-Ray spilleren samt tekniske data om RSX og Cell prosessoren. Det tar på å forsvare Playstation 3 mot fanboys :!: 9249814[/snapback] Missvisende? Dette er jo en undersøkelse blandt forskjellige kjøpere å da har det vist seg at 40% av dem faktisk var klar over at den hadde Blu-Ray. Hadde samme folka bare spurt fanatiske Sony fanboys som deg selv så hadde jo resualtatet blitt at 100% av kjøperne vet at den har Blu-Ray å det resultatet kunne man kalt missvisende ja Lenke til kommentar
Avean Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Men herregud da mann ! Skjerp deg ! Slike undersøkelser er da umulig å basere noe som helst på. De velger ut random personer som har PS3 og de kan da ikke representere PS3 brukere på verdensbasis. Er jo hundrevis av undersøkelser bare her i Norge men stoler man på dem ? Nei ! Altså bruk logikken, du får jo servert blu-ray logoen både på PS3 cover og alt mulig. Til og med coverene er jo blåe ! Altså du kan ikke si at en PS3 bruker ikke VET hva det er for noe. Det står jo overalt ! Hadde jeg hørt en person sagt noe slikt hadde jeg kakket han i hodet og sagt "HALLO !! Er det noen der". Makan til dumhet. Akkurat som om jeg skulle kjøpt meg en bil og gått tilbake til forhandleren og sagt "Ey, har jeg egentlig ett ratt på bilen jeg kjøpte ??". Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 "Ey, har jeg egentlig ett ratt på bilen jeg kjøpte ??". 9250470[/snapback] Mer som "Ey, er det ABS-bremser på bilen jeg kjøpte!?". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hehe.. Folk er dumme :$ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Men herregud da mann ! Skjerp deg ! Slike undersøkelser er da umulig å basere noe som helst på. De velger ut random personer som har PS3 og de kan da ikke representere PS3 brukere på verdensbasis. Er jo hundrevis av undersøkelser bare her i Norge men stoler man på dem ? Nei ! 9250470[/snapback] Tullprat. Undersøkelser er kanskje ikke alltid 100%, men det gir et noenlunde bilde av markedet. Hvorfor tror du folk driver undersøkelser? Altså du kan ikke si at en PS3 bruker ikke VET hva det er for noe. Det står jo overalt ! Det er jo nettopp det undersøkelsen sier. Nå må du ikke være for arrogant. Om du skal dra en konklusjon fra undersøkelsen, virker det som at folk hovedsaklig kjøper en konsoll for spillenes skyld. Og at folk flest ikke bryr seg om tekniske detaljer. Lenke til kommentar
Bandana Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Om du skal dra en konklusjon fra undersøkelsen, virker det som at folk hovedsaklig kjøper en konsoll for spillenes skyld. Og at folk flest ikke bryr seg om tekniske detaljer. 9250927[/snapback] Ville nok sagt at en Blu-ray spiller er mer enn noen tekniske detaljer. Det utgjør jo nesten halvparten av meningen med en PS3. Men jeg skjønner ikke hvordan en person klarer å gi 5-6000 kr til en maskin uten å vite en av hovedfunksjonene. Folk gjør mye rare kjøp for tiden. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Nå skal det også sies at det finnes mange spekutable undersøkelser. Det er mange ting som spiller inn på resultatet, eksempelvis hvordan spørsmålet blir stilt, hvor man finner folkene som blir spurt og ikke minst hvor stor kundegruppe man faktisk spør. Statistikk er noe man skal være svært kildekritisk til! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Ganske så enig i det. Undersøkelser kan godt bli "manipulert" etter hvilke gruppe man spør og andre ting. Selv om det så er tilfelle, avskriver det ikke faktaene som kommer fram. Jeg er ikke så veldig overrasket over resultatet. På f.eks. Neogaf sitt forum (hardcore gamingforum) ble en lignende tråd opprettet om hvilke kabler folk brukte på sin 360/PS3. Til alles overraskelse var det veldig mange som faktisk ikke visste at f.eks. PS3 sine kabler ikke vise bilder i skikkelig kvalitet. Og at mange ikke engang hadde satt opp oppløsningen og kjørte ikke HD. Mulig jeg husker noen detaljer feil her, en stund siden dette. Endret 10. august 2007 av TCi Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tror uansett at ikke Bluray-ignoranter får noen problemer med å skjønne hvor platene skal puttes. Ihvertfall så lenge Sony bruker 12cm bluray-platene, istedenfor de 8cm platene som bare har ca. 7,8 GB pr side, som ikke er i bruk. PS3 leser egentlig så å si av alt som kan puttes inni hullet, tror jeg. Så om du har noen kamera som bruker minidisc, som er alt for liten for bluray-sloten, så flytter PS3 disken inn i midten av drevet automatisk, og kan fint lese dem av, før den spytter dem fint utigjen etter bruk. Leste ihvertfall at en (sikkert nervøs, men) forviten forumbruker testet det. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Den leser vell ikke VCD? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) VCD er vell bare CD-plater med Mpeg1 på om jeg husker rett, så det er jeg ganske sikker på at den gjør... :-/ men du må sikkert lage bruke 'vis alle' og lage playliste selv.. Endret 10. august 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Altså bruk logikken, du får jo servert blu-ray logoen både på PS3 cover og alt mulig. Til og med coverene er jo blåe ! Altså du kan ikke si at en PS3 bruker ikke VET hva det er for noe. Det står jo overalt ! 9250470[/snapback] Kan jo tenkes att enkelte må ha inn ting med teskje vet du. Men til diskusjonen det er oppsviktvekende att så mange eiere av 360 og Ps3 som ikke vet hva HD og Blue-ray er. Endret 13. august 2007 av Whackedorange Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg er nok en av de som ikke har peiling på HD, HDMI, HD klar og alt det greiene der, noen som vet om noen fine guider som forklarer litt enkelt forskjellen på ting, sånn at til og med en lite teknisk Ola Normann forstår forskjellen? Selv sitter jeg med en xbox 360 premium(eller pro? vet ikke helt) og bruker komponent kabelen som fulgte med, har switchen på HD, er ikke sikker om jeg skal kjøre 1080i eller 720p, får opp bilde i de to oppløsningene, men ikke i 1080p. Jeg har en LG 32LC2R TV, er vel ikke noe fancy, men den har HDMI inngang også. Har søkt litt rundt på de forskjellig netshoppene etter andre kabler, men jeg blir bare forvirret av utvalget. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) I samme gata: En av tre X360-eierne har ikke hørt om Xbox Live Arcade Endret 14. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tja, det kan jo ha sin forklaring i at det er vel bare omtrent halvparten av X360-eierne som har koblet maskinen sin på nett, så da er det vel ikke overraskende at en stor del av kundemassen ikke vet og ikke intereesserer seg for hva som skjer på Live... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå