Jochi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg trenger en ny dvd brenner og er usikker i hva jeg skal velge. SATA har tynne kabler og er jo raskere, men kan ha problemer med installasjon av Vista (dette antar jeg, siden jeg leste noen brukeranmeldesler) IDE er utbredt, men er snart døende og de store kablene er slitsomme (jeg vet også at man kan skaffe seg tynne IDE kabler, eller små, vet ikke helt hva jeg skal kalle dem) Fant en grei SATA DVD brenner Edit: Fant en annen jeg kanskje skal vurdere IDE DVD brenner kan være over 300kr da. Endret 9. august 2007 av Jochi Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vet ikke hvordan det er med vista, har bare testet med XP. Har en maskin med en samsung sata-brenner og det gikk helt fint å installere XP fra denne. Hovedkortet er et noe aldrende Lanparty NF3 med nForce3 chipset. Så jeg vil tro dette skulle gå helt fint. Ser ingen grunn til å ikke gå for denne Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har hatt problemer med å installere XP på et nforce4-kort med satabrenner. Selv om man legger til driverene så vil den ikke gå videre etter første reboot. Å dytte inn en IDE-brenner løste problemet. Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hmm, jeg har XP Media Center nå. Men jeg vurderer å gå over til Vista når SP1 kommer ut. Så kanskje jeg kan kjøpe meg SATA brenner på grunn av Vista. Og skulle jeg trenge å installere XP, så kan jeg jo bare låne en IDE brenner. Takk for svar Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei, vil bare si at jeg sitter på et nforce 680i-hk med en standard billigbillig NEC satabrenner. Null problemer med å installere XP og Vista med den. Tror ikke dette skal være noe problem, iallfall ikke med nforce 5/6 hk eller nyere. /DFN Lenke til kommentar
Psh Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Først og fremst er ikke Sata brennere raskere enn ide/atapi brennere, eneste forskjellen er kabling. Sata brennere sliter med de fleste typer Sata kontrollere unntatt Intel og Silicon image kontrollerne, slik har det vært lenge. Nvidia, promise,marvel og highpoint S-ATA kontrollere er det bare problemer med. Det spiller ingen rolle om du har windows vista eller xp... Å for guds skyld ikke kjøp noe fra Plextor... Det finnes ingen ekte Plextor brennere igjen på markedet. De ekte er ikke noe stort savn de heller. De hotteste brennerne på markedet nå er : Sata : Samsung SH-S203B IDE/Atapi : Samsung SH-S202J Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Takk for linkene. Det ble Samsung S203B, men ikke fra psdata.no da... Så kan vennen min få tilbake sin brenner. Og jeg har det nye Bearlake hovedkortet (P35C-DS3R). Vet ikke om det har noe å si da. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Sony-NEC Optiarc sin AD-7170S SATA er rå bra ripper liksom dvd på over 10x og det er veldig uvanlig! har den selv jeg funker fint med ATI's SB600 og ULi 1575 sata kontrollere Hei, vil bare si at jeg sitter på et nforce 680i-hk med en standard billigbillig NEC satabrenner. Null problemer med å installere XP og Vista med den. Tror ikke dette skal være noe problem, iallfall ikke med nforce 5/6 hk eller nyere. /DFN 9243746[/snapback] kan også være at det er NEC AD-7170S som har mindre problemer med forsjellige chipsets Endret 13. august 2007 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå