Gå til innhold

SATA eller IDE CD\DVD-rom

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny dvd brenner og er usikker i hva jeg skal velge.

SATA har tynne kabler og er jo raskere, men kan ha problemer med installasjon av Vista (dette antar jeg, siden jeg leste noen brukeranmeldesler)

IDE er utbredt, men er snart døende og de store kablene er slitsomme (jeg vet også at man kan skaffe seg tynne IDE kabler, eller små, vet ikke helt hva jeg skal kalle dem)

Fant en grei SATA DVD brenner

Edit: Fant en annen jeg kanskje skal vurdere

IDE DVD brenner kan være over 300kr da.

Endret av Jochi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har XP Media Center nå. Men jeg vurderer å gå over til Vista når SP1 kommer ut.

Så kanskje jeg kan kjøpe meg SATA brenner på grunn av Vista. Og skulle jeg trenge å installere XP, så kan jeg jo bare låne en IDE brenner.

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at jeg sitter på et nforce 680i-hk med en standard billigbillig NEC satabrenner. Null problemer med å installere XP og Vista med den. Tror ikke dette skal være noe problem, iallfall ikke med nforce 5/6 hk eller nyere.

/DFN

Lenke til kommentar

Først og fremst er ikke Sata brennere raskere enn ide/atapi brennere, eneste forskjellen er kabling.

Sata brennere sliter med de fleste typer Sata kontrollere unntatt Intel og Silicon image kontrollerne, slik har det vært lenge.

Nvidia, promise,marvel og highpoint S-ATA kontrollere er det bare problemer med.

Det spiller ingen rolle om du har windows vista eller xp...

Å for guds skyld ikke kjøp noe fra Plextor... Det finnes ingen ekte Plextor brennere igjen på markedet. De ekte er ikke noe stort savn de heller.

De hotteste brennerne på markedet nå er :

Sata : Samsung SH-S203B

IDE/Atapi : Samsung SH-S202J

Lenke til kommentar

Sony-NEC Optiarc sin AD-7170S SATA er rå bra

ripper liksom dvd på over 10x

og det er veldig uvanlig!

har den selv jeg

funker fint med ATI's SB600 og ULi 1575 sata kontrollere

Hei, vil bare si at jeg sitter på et nforce 680i-hk med en standard billigbillig NEC satabrenner. Null problemer med å installere XP og Vista med den. Tror ikke dette skal være noe problem, iallfall ikke med nforce 5/6 hk eller nyere.

/DFN

9243746[/snapback]

kan også være at det er NEC AD-7170S som har mindre problemer med forsjellige chipsets

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...