Gå til innhold

Nero og lydnivåer på forskjellige lydkutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo det skal gå fint det... Det finnes en wave-editor i Nero som kan brukes. Husker ikke hva du skal bruke, men man kan nok gjøre det litt bedre med "normalize" funksjonen. Vet ikke om alle versjoner av Nero har det, men 5559 har det ihvertfall.

Det ultimate hadde jo vært en compressor/limiter, kan hende det finnes som plugin til Nero...

WinOnCD har også en ganske god wave-editor. Jeg har brukt den selv ved en annledning (WinOnCD 5.0). Der kan man justere lydnivået på hver enkelt fil slik man vil, regner med at det går an i Nero også...

Lenke til kommentar
HAr ikke hørt om et slik feature som følger med nero.

Di kan ta en google å søke på noe ala mp3 equalizer elns..

Det skal jobbes hardt for å få brukt en equalizer til å heve/senke lydnivået på filer uten at det blir dårlig lyd :)

Man bruker gjerne en equalizer _i tillegg til_ en compressor/limiter for å få bass/mellomtone/diskant-nivået likt på de forskjellige musikkstykkene.

Men, men... :shrug:

Lenke til kommentar
Det skal jobbes hardt for å få brukt en equalizer til å heve/senke lydnivået på filer uten at det blir dårlig lyd :)

Man bruker gjerne en equalizer _i tillegg til_ en compressor/limiter for å få bass/mellomtone/diskant-nivået likt på de forskjellige musikkstykkene.

Men, men...  :shrug:

Ok... Equalizer var vel ikke et godt ord, men jeg la da til "elns" dah ;)

Lenke til kommentar

Men, men...  :shrug:

Ok... Equalizer var vel ikke et godt ord, men jeg la da til "elns" dah ;)

Hehe, jeg så det... Men jeg bare måtte, har lite å finne på :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...