Gå til innhold

hvordan mediaspiller til ubuntu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker selv VLC til film, audacious til musikk.. men ingen av de ser kanskje så bra ut. Men jeg er igrunn mer opptatt av å se på filmen enn på mediaspilleren. :)

9241328[/snapback]

 

bruker selv VLC til film også! men vil ha en mediaspiller som virkelig ser bra ut å ikke kjedelig som mange jeg har testet hittil. må jo selfølgelig fungere bra også :)

Lenke til kommentar

Jeg har lenge brukt VLC, både på windows og Linux. Den er helt super, men jeg forsøkte forleden og spille av en «HD» film. CPU bruken under VLC var skyhøy sammenlignet med Mediaspilleren til ms, og bildet var veldig dårlig. Jeg forsøkte så med GOM spilleren(gratis, åpen kildekode og vil bli portet til Linux leste jeg), den var enda bedre enn microsoft sin spiller mht. cpu bruk. Så jeg ser frem til vi får en Linux versjon av den.

GOM; http://www.gomplayer.com/main.html

 

exaile taklet ikke musikksamlingen min(ble for stor), og en rekke andre feilet også her. Amarok derimot takler den helt uten problemer – et fantastisk program med masse funksjoner. Hvis utseende er viktig ville jeg også sett nærmere på Songbird(http://www.songbirdnest.com/), enda ung men lovende.

Lenke til kommentar
Jeg fant en musikkspiller som jeg likte men den støttet ikke MP3, noen som vet om codec til den? den heter Audacious. :!:

9245783[/snapback]

Da må du installere codec for mp3 - har du gjort det? Du finner det du trenger her under " Multimedia Codecs".

9246108[/snapback]

 

Fant det ut :!: glemte at Ubuntu ikke støttet MP3!

Lenke til kommentar
Jeg fant en musikkspiller som jeg likte men den støttet ikke MP3, noen som vet om codec til den? den heter Audacious. :!:

9245783[/snapback]

 

 

Hvordan installere multimedia i Ubuntu 7.04: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=413626

9246516[/snapback]

 

Fant en enklere måte å gjøre det enn å gå i terminalen! gå til: programmer - legg til/fjern... også sett søke til "all avaliable applications" og søk etter MP3, da vil vi få "GStreamer Extra plugins" først.. så er det bare å installere den og restarte, vola du har Ubuntu som støttet MP3. :)

Endret av heisau
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg lagt inn amarok, men får ikke spilt av mp3! Har prøvd det meste, inkl:

 

For mp3, etc.

Open up Add/Remove programs from your Application bar.

 

Go to Sound&Video and Find and Check all of the packages below (easily done by searching for gstreamer)

 

* "GStreamer ffmpeg video plugin"

* "GStreamer extra plugins"

* "GStreamer plugins for aac, xvid, mpeg2, faad"

* "GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack"

 

 

Then go to Other subsection of Add/Remove and find

 

* "Ubuntu restricted extras"

 

 

Fortsatt får jeg beskjed om at jeg må "install mp3 support" når jeg prøver å spille en sang. Jeg velger å installere støtten for det, får beskjed om at det gikk i orden men at jeg må restarte Amarok. Så gjør jeg det. Men fungerer fortsatt ikke. Har også rebooten uten at det hjalp.. Det morsomme er at jeg får spilt av mp3 i feks VLC..

 

Noen tips?

 

 

The xine-engine claims it cannot play MP3 files.

You may want to choose a different engine from the Configure Dialog, or examine the installation of the multimedia-framework that the current engine uses.

You may find useful information in the FAQ section of the Amarok HandBook.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

for det andre, så har audacious en optimal miks av se-bra-ut-poeng og funker-fett-faktor.

9661102[/snapback]

 

Det mener du, mange andre som mener mye annet også. XMMS,Amarok og masse annet snaks for lyd og Mplayer,VLC og totem for film med mye annet. Bare å prøve å finne det man liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...