Gå til innhold

Samsung 24" LCD 244T en god spillskjerm?

Xkr%#^+*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne skjermen i noen måneder nå, og har også brukt den i BF2.

Problemet med BF2 er at spillet ikke støtter widescreen-oppløsninger, og alt blir litt ovalt og langstrakt når en spiller i 1920x1200. Det er noe en venner seg til etterhvert og gjelder ikke bare denne skjermen, men alle widescreen skjermer.

Ellers trenger du et bra grafikkort til en så stor skjerm. Mitt ATI X1600Pro henger ikke helt med i spill med den oppløsningen, men det er mulig å spille.

Skjermen er forøvrig helt glimrende, lyssterk og skarp.

Lenke til kommentar

Vi har 28 stk av denne skjermen. (Sju arbeidsplasser med fire skjermer hver). Har ikke hatt ett eneste problem siden vi tok de ibruk for 1,5 år siden.

Skjermen er meget lyssterk. Vi har justert ned lysstyrke til 50% for å få et behagelig resultat.

Har ikke testet med spill...

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne skjermen i noen måneder nå, og har også brukt den i BF2.

Problemet med BF2 er at spillet ikke støtter widescreen-oppløsninger, og alt blir litt ovalt og langstrakt når en spiller i 1920x1200. Det er noe en venner seg til etterhvert og gjelder ikke bare denne skjermen, men alle widescreen skjermer.

Ellers trenger du et bra grafikkort til en så stor skjerm. Mitt ATI X1600Pro henger ikke helt med i spill med den oppløsningen, men det er mulig å spille.

Skjermen er forøvrig helt glimrende, lyssterk og skarp.

9241464[/snapback]

Det støtter ikke widescreen offisiellt nei, men det finnes mange lette metoder til å få det til å støtte widescreen, og deriblandt din oppløsning.

EDIT: Og skjermen har jeg ingen erfaringer med, men den er sikkert veldig god.

Spørsmålet er bare om den er verdt 9000 kr, når du kan få en tilnærmet like god fra Samsung til halve prisen (4500).

Søk etter "SyncMaster 245B" i prisguiden, så finner du den.

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar

Jeg kan få en "bytteskjerm" om jeg bytter inn min samsung 204B som har pixelsnø og blackouts syndromet. Infocare har nå prøvd med to stk firmware oppdateringer uten at det hjalp. Må legge i mellom ca 1500 kr for å få en tilsvarende 244T. Den er altså ca like gammel som min 204B. (ca 1/2 år) Er litt skeptisk til widescreen, men det meste støtter vel dette fremover vil jeg tro. Det eneste som bekymrer meg er om den henger med i spill. Gjør den det går jeg nok for denne. Regner også med at den er noe bedre enn den nevnte 245B. Min erfaring er i alle fall så langt i livet at man stort sett får hva man betaler for. går ut i fra at det gjelder her også......? Eller tar jeg feil?

Er åpen for innspill/forslag, da jeg er litt i tvil hva jeg skal gjøre her. Alternativet er å få en ny 204B fra Samsung.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

244T vs. 245B:

Jeg har ikke prøvd sistnevnte, men jeg regner med at prisforskjellen hovedsaklig kommer av at de har forskjellig paneltype (PVA vs. TN).

Det vil si at 244T er klart å foretrekke til billedredigering og andre aktiviteter som krever jevn lysstyrke over hele skjermen, og god fargegjengivelse.

Dersom skjermen hovedsaklig skal brukes til spill, internett og Office er nok 245B et bedre valg.

Lenke til kommentar
Men valget for meg består av en NY 204B eller en pent brukt 244T og 1500 kr i mellomlegg.

9245533[/snapback]

204B har også et TN-panel, og dermed dårligere lysstyrke (300 mot 500 cd/m2) og kontrast (800:1 mot 1000:1).

Jeg kikket på en 204B som vi har på jobben i dag, og de ekstra 320 pixlene horisontalt på 244T utgjør mer enn en skulle tro.

Du må selv bestemme om det er verdt de ekstra 1500 for deg, men jeg hadde valgt 244T.

Lenke til kommentar

Takker for tips og innspill. Gikk for en 244T.

Update:

Har nå fått skjermen og satt den opp, Har også testet litt i BF2. Vil påstå at denne håndterer BF2, som er det eneste spillet jeg har testet med så langt, minst like bra som min 204B. Skjermen virker "enorm" i forhold til 20 tommeren. Den vil hovedsaklig bli brukt til jobb i word, excel, bildebehandling, websider og lign. Der ser den ut til å være nærmest perfekt. Deilig å endelig kunne ha excel og word ved siden av hverandre uten å føle at det er litt i trangeste laget. Kontrasten er også helt rå i forhold til 204B. Dette må kunne sies å være et meget godt bytte for min del! :thumbup:

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Et litte bf2 tips, skriv +widescreen 1 +szx 1900 +szy 1200 bak snarveien, eks: "c:\spill\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +widescreen 1 +szx 1900 +szy 1200 For å komme inn der du kan skrive dette så må du høyreklikke på snarveien til bf2, velge egenskaper, og finn linjen som kan ligne på det som står etter "eks:"

Tenkte jeg skulle kjøpe meg 244T også, noen oppdateringer du kan komme med hvordan du synes den er?

Endret av ArneHB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...