Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei. Ønsker å bli kvitt denne, hva vil dere anslå er en ok pris? Pioneer DVD-106S DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO nettverkskort AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus prosessor MSI KT3 ULTRA-ARU hovedkort (VIAKT333, ATA/133,Raid, lyd, USB2.0) hovedkort m/integrert lydkort - VIA VT8233A - 5.1 surround Chieftec Dragon Medium Tower m/dør sort (Kabinett m/340W strømforsyning) Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR skjermkort (AGP, TV-Out, DVI og VGA, Retail) Maxtor 4D060H3 60 GibaByte harddisk Seagate ST3120026A 120 GigaByte harddisk NEC ND-3450a 16x DVD-brenner 768MB PC2100 DDR-RAM minne På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 600 til 1000kr - avhengig av om du finner den rette. Maskinen vil fungere supert til svært mye i dag - eneste unntaket blir nyeste spillene. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 1000 er for mye. 4-600 er maks etter min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 eneste unntaket blir nyeste spillene. Veit ikke hva du legger i "nyeste", men de aller fleste spill prod. de siste 3-4 åra kan du glemme. Vista kan glemmes. Maks. 500,- (om du får 'lurt' noen). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 eneste unntaket blir nyeste spillene. Veit ikke hva du legger i "nyeste", men de aller fleste spill prod. de siste 3-4 åra kan du glemme. 9241615[/snapback] Jeg er ikke enig i at 1-4 år gamle spill ikke kan spilles på maskinen, men du tenker kanskje med maksimale detaljer og høy fps? Spillbart er vel det jeg skal frem til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er ikke enig i at 1-4 år gamle spill ikke kan spilles på maskinen, men du tenker kanskje med maksimale detaljer og høy fps? Spillbart er vel det jeg skal frem til. En kan sikkert sette ned alt som er til minimum og kanskje klare å starte spill med FPS < 10. Det gjør jo at det kanskje er teoretisk mulig å spille dagens spill, men tror vel at de aller fleste gir seg etter kort tid. Ved for lave detaljer og fps blir jo spillopplevelsen helt ødelagt- uansett type spill. Note. Mer RAM (min 1Gb) og bytte av skjermkort (er vel en del AGP å få kjøpt enda) kan det vel bli en litt bedre. Men da har en vel brukt mere penger på disse to tingene enn hva mannen kan ta for maskina... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 De laveste anslagene her er noe i utakt med "markedets" oppfatning. I løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg vært i kontakt med over ti interessenter; dette med 1000 kr som utsalgspris. Likefullt, takk for deres innspill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 De laveste anslagene her er noe i utakt med "markedets" oppfatning. I løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg vært i kontakt med over ti interessenter; dette med 1000 kr som utsalgspris. Likefullt, takk for deres innspill. 9246121[/snapback] Selvfølgelig. Tullinger finnes det overalt, har du flaks er det sikkert ei gammal tante der ute som byr 5000. Du spurte hva som var "OK pris" og jeg mener fortsatt maks. 500,- uansett hva du får til slutt. Hvor mye du vil lure folk er opp til deg. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) kabinettet nytt koster alene 649,- da..(på komplett ) Endret 9. august 2007 av Martiin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 De laveste anslagene her er noe i utakt med "markedets" oppfatning. I løpet av ettermiddagen og kvelden har jeg vært i kontakt med over ti interessenter; dette med 1000 kr som utsalgspris. Likefullt, takk for deres innspill. 9246121[/snapback] Selvfølgelig. Tullinger finnes det overalt, har du flaks er det sikkert ei gammal tante der ute som byr 5000. Du spurte hva som var "OK pris" og jeg mener fortsatt maks. 500,- uansett hva du får til slutt. Hvor mye du vil lure folk er opp til deg. 9246538[/snapback] Dette har da ingenting med å lure folk - det handler om hva de skal bruke maskinen til. Selv om den ikke er super på nyeste spill, så er den absolutt svært brukendes til det meste som omhandler privatserver/brukspc/etc. Og om du sammenligner denne tantens alternativ - som er å handle på Elkjøp - så er ikke 1000kr for ille. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette har da ingenting med å lure folk - det handler om hva de skal bruke maskinen til.Selv om den ikke er super på nyeste spill, så er den absolutt svært brukendes til det meste som omhandler privatserver/brukspc/etc. Og om du sammenligner denne tantens alternativ - som er å handle på Elkjøp - så er ikke 1000kr for ille. 9247548[/snapback] Hva folk skal bruke maskinen til har lite med den økonomiske verdien å gjøre. Like lite som at du skulle være villig til å betale mer for en sliten bruktbil enn den egentlig er verdt fordi du bare skal bruke den frem og tilbake til butikken. Når man sammenligner med butikkpriser må man i tillegg til verditap over tid ta hensyn til at du ikke har samme rettigheter overfor en privatperson som en butikk og at det også kan være mye vanskeligere å hevde rettighetene sine overfor en privat selger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hva folk skal bruke maskinen til har lite med den økonomiske verdien å gjøre. 9249487[/snapback] Den økonomiske verdien og den summen en person er villig til å gi for varen er to forskjellige ting. Se på hus. De får en takst, og disse nissene betaler gladelig 200 000 over takst for å få det huset. Selvsagt fungerer ikke denne modellen på småelektronikk, men om det er en person som ikke ser det som et alternativ å kjøpe andre maskiner enn akkurat den maskinen - kontra nye maskiner til fire fem ganger prisen - så er det vel slik at maskinen rent teknisk er fin til nettbruk og lett spilling. Selv solgte jeg en lignende maskin med mindre diskplass for 500kr, og var fornøyd med det. Alternativet mitt var å kaste maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Og om du sammenligner denne tantens alternativ - som er å handle på Elkjøp - så er ikke 1000kr for ille. Nå selges ikke denne maskinen på Elkjøp. Tanten vil betale mer, men få et bedre produkt, selv på Elkjøp. Husk også på at Tanten fortsatt må til Elkjøp for å få tak i en skjerm... Hvordan 500,- blir en "ok pris" er regnet ut ved gi et anslag på NÅVERENDE nyverdi på hver enkelt del og så dele på 2 og runde ned. 100 | Pioneer DVD-106S DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in 0 | SMC Kort EZ Card 10/100 PCI TPO nettverkskort 0 | AMD Athlon XP1800+ 1.53 GHz 266 MHz bus prosessor 0 | MSI KT3 ULTRA-ARU hovedkort 500 | Chieftec Dragon Medium Tower 0 | Sony Diskettstasjon 0 | Hercules 3D Prophet 0 | Maxtor 4D060H3 60 GibaByte harddisk 200 Seagate 120 GB harddisk 200 NEC ND-3450a 16x DVD-brenner 0 | 768MB PC2100 DDR-RAM minne 1000 / 2 ---------- = 500 ---------- Varer med 0 i verdi kan være interessante for enkelte, men helt uinterresante for de aller, aller fleste. Kundemassen er så liten at disse tingene som regel ikke er å få fatt i nytt, kun brukt. Angående RAM: PC2100 ette er fortsatt kanske mulig å få tak i nytt, men er helt utdatert. Hadde det vært PC3200 ville jeg vel gitt det en pris. Dette gjelder også et par av de andre tingene. Jeg synes 500,- er en "OK pris" ut fra dette. Altså en pris både selger og kjøper kan anse som 'fornuftig'. Dersom noen kjøpere er villige til å gi mye mer kan jo selger bare prise seg lykkelig for det. Endret 10. august 2007 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg forstår trådstarter, når jeg prøvde meg med lignende post ble jeg nesten fornerma. Alle mente maskinen min egentlig bare var å kastet. Anyway, den gikk for 2k: P4 3.2GHz HT, 2GB, 6600GT - Inkl: MIST/SilenX vifteer(3stk), viftestyring, 1mnd Antec kabinett, 500GB @ 3HDD's, DVD brenner, SeaSonic 430W PSU, Ninja CPU kjøler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 en femtilapp maks 9250976[/snapback] Det enkelte her bør merke seg er at det ikke nødvendigvis spørres etter hvor mye en PC-er verdt for deg personlig; hvilken verdi en PC har for en person som kanskje eier tre fra før er ikke interessant. Her er det spørsmål om hvilken pris man bør sette i den "virkelige verden", hvilken bruksverdi en PC har for en "lekmann" som leter f.eks. på finn.no. I så måte er en femtilapp bare tull, mens tusen kroner var etter responsen å dømme en meget akseptabel pris for markedet. Jeg kunne utvilsomt fått mer, men er fornøyd. Lenke til kommentar
EvilWarrior Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Jeg ville sagt maks 1500 og da nyinnstallert, med de beste programmene inne, og ellers Good to go. Regner med at du ikke har tenkt å lure noen siden du vil ha verdien anslått Endret 13. august 2007 av EvilWarrior Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det enkelte her bør merke seg er at det ikke nødvendigvis spørres etter hvor mye en PC-er verdt for deg personlig; hvilken verdi en PC har for en person som kanskje eier tre fra før er ikke interessant. ... og da er det ikke mye vits å spørre her, for vi må svare hva vi syns noe er verdt og ikke ikke hva vi tror andre vil gi. Igjen, jeg syns PC'en til trådstarter var verdt 500,- "markedet" vil sikkert gi mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå