Gjest en jente Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg er en jente på 20 som svetter noe voldsomt overalt. Det skal ikke mye til for at jeg begynner å svette. Jeg er alltid varm uansett hvor lite klær jeg har på meg Jeg svetter under armene, på hele ryggen, mellom beina, ja overalt. Dette er selvfølgelig veldig plagsomt, da jeg ikke kan gå ut, være med venner osv osv. Jeg holder meg bare inne når det er varmt ute Er det normalt å svette overalt på kroppen? Kan kun gå med hvite eller svarte klær, for da sees det ikke så godt at jeg er svett. Det er selvfølgelig mest plagsomt at jeg svetter mellom beina (da mener jeg helst baken). Trusene blir klissvåte, og det ser ut som jeg har tisset på meg Finnes det noen kremer eller piller som på en måte kjøler kroppen min ned? jeg kan aldri få et normalt liv med dette hengende over meg. kan ikke ha en jobb hvor man må gå m/lyse uniformklær f.eks Hjelp? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg ville ha besøkt en lege, for det finnes en tilstand, som høres ut som det du beskriver. Er det kun om sommeren eller er det konstant? (bare at du merker det mer om sommeren) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Ta kontakt med lege som nevnt, og hør om de har noe som kan hjelpe. Jeg er også generelt veldig varm i kroppen, uansett, så må dusje vær morning og gjerne en eller to ganger om dagen. Dette er jo bare for mitt eget velvære og ikke føle seg møkkete. Det er det værste jeg vet. Lenke til kommentar
Gjest en jente Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det er jo selvfølgelig mest om sommeren, men jeg er alltid varm uansett. Jeg går på p-sprøyte, og det kan gi noen hormonforandringer. Men jeg vil ikke ha mensen, så da må jeg gå på sprøyten. Får heller ikke fjernet livmoren (legen nektet siden jeg ikke var syk). Jeg skal ikke ha unger Er det noe annet jeg kan få fjernet "inni meg"? Klippe over noen greier eller noe, sånn at jeg slippe sprøyten (den har noen andre uheldige bivirkninger også dessverre) Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har hørt om folk som noen problemer med svettekjertlene, noe som gjorde at de svettet alt for mye. Sikkert lurt å kontakte lege som nevnt over. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det er jo selvfølgelig mest om sommeren, men jeg er alltid varm uansett. Jeg går på p-sprøyte, og det kan gi noen hormonforandringer. Men jeg vil ikke ha mensen, så da må jeg gå på sprøyten. Får heller ikke fjernet livmoren (legen nektet siden jeg ikke var syk). Jeg skal ikke ha unger Er det noe annet jeg kan få fjernet "inni meg"? Klippe over noen greier eller noe, sånn at jeg slippe sprøyten (den har noen andre uheldige bivirkninger også dessverre) 9241289[/snapback] Kan du ikke spørre en lege? Tror de har bedre svar på det. www.lommelegen.no Kan du jo spørre spørsmål over internett, eller se på andres spørsmål og svar. Så du er 100% sikker på at du ikke vil ha barn?- tenk om du skulle angre etter du har modifisert kroppen til å ikke kunne lage barn da. Lenke til kommentar
Gjest en jente Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg skal ikke ha barn, trust me Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg skal ikke ha barn, trust me 9241323[/snapback] Da er det ikke noe problem. Kan ikke den strengen fra livmoren til kaka klippes av da?- kalles vel sterilisering eller noe. Lenke til kommentar
Gjest en jente Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg skal ikke ha barn, trust me 9241323[/snapback] Da er det ikke noe problem. Kan ikke den strengen fra livmoren til kaka klippes av da?- kalles vel sterilisering eller noe. 9241348[/snapback] vil fortsatt få mensen da... kostet forresten penger på lommelegen.no Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 viss det er p-sprøyta som gjør at du svetter så næsty, så ville jeg slutta på den og heller hatt mensen en gang i mnd. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 viss det er p-sprøyta som gjør at du svetter så næsty, så ville jeg slutta på den og heller hatt mensen en gang i mnd. 9242330[/snapback] Kan være verdt et forsøk. Eller vurdere p piller. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 P-piller med mindre hormoner i er da å anbefale. Blødningene vil heller ikke være spesielt stor, eller vare mer enn 4-5 dager. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 det er jo selvfølgelig mest om sommeren, men jeg er alltid varm uansett. Jeg går på p-sprøyte, og det kan gi noen hormonforandringer. Men jeg vil ikke ha mensen, så da må jeg gå på sprøyten. Får heller ikke fjernet livmoren (legen nektet siden jeg ikke var syk). Jeg skal ikke ha unger Er det noe annet jeg kan få fjernet "inni meg"? Klippe over noen greier eller noe, sånn at jeg slippe sprøyten (den har noen andre uheldige bivirkninger også dessverre) 9241289[/snapback] "Ved ETS går man inn til det sympatiske systemets "hovednerve" baktil i brystkassen og kutter visse fibre og forbindelser der. Resultatet blir at svette- og rødmeplagene reduseres kraftig eller forsvinner." Les mer her: link Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Trener du regelmessig? Lenke til kommentar
Gjest en jente Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 ja, jeg er i god form, og trener et par ganger i uken (hjemme da selvfølgelig), og går turer hver dag Mensen kommer ikke på tale, det er noe dritt og meingsløst hvis du ikke skal produsere avkom Leste om den operasjonen, der var det noen bivirkinger som igrunnen gjorde det verre enn det var før Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hm. Det beste er nok å oppsøke lege og se på hvilke alterativer du har derfra. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 ja, jeg er i god form, og trener et par ganger i uken (hjemme da selvfølgelig), og går turer hver dag Mensen kommer ikke på tale, det er noe dritt og meingsløst hvis du ikke skal produsere avkom Leste om den operasjonen, der var det noen bivirkinger som igrunnen gjorde det verre enn det var før 9242872[/snapback] Spørs på hva du definerer med "god" form. Jeg har også et naturlig svetteproblem, ligger litt i familien. Når jeg har vært langtidsskadet, eller av noen annen vital grunn ikke har hatt mulighet til å trene kondisjonen min, og den dermed har blitt mye dårligere - har jeg merket at jeg svetter mye mer, dette også når jeg sitter i ro. Det kommer vel at vedlikeholdsnivået mitt blir mer krevende når jeg er i dårligere form, og derfor forbrenner mer - skaper mer varme - og det vil ikke kroppen ha. --- Om du mener det er et problem så burde du oppsøke lege. Du burde forresten unngå å holde kroppsdelene for tett inntil hverandre, da dette gjør at svetten setter seg langt bedre. Er nok derfor du spesifikt nevner rumpe, da det er vanligvis ganske intimt der. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Omg feil tråd Endret 10. august 2007 av tonna Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette kan være verdt å prøve https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=637761 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå