Gå til innhold

Hvilket agp skjermkort bør jeg velge :)

ingar-_-

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter og finne et skjermkort som fungerer og spille med, altså en mellomting. ;) Pc'en er ikke særlig kraftig: 2,4 ghz intel celeron D, 1g ram, og skjermkortet som sitter i nå er et geforce fx 5200. :thumbdown: noen forslag? Lurer også på om man må ha ddr ram for å bruke et ddr skjermkort? ;)

Endret av ingar-_-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne på selve PCen og minnet på skjermkortet trenger ikke å være av samme type.

Skjermkortminnet brukes internt på skjermkortet, og kan derfor ikke disponeres fritt.

Det du derimot MÅ ha, er AGP spor for et AGP-skjermkort eller PCIe spor for PCIe skjermkort :p

Håper dette var svar på det du lurte på?

Lenke til kommentar
Minne på selve PCen og minnet på skjermkortet trenger ikke å være av samme type.

Skjermkortminnet brukes internt på skjermkortet, og kan derfor ikke disponeres fritt.

Det du derimot MÅ ha, er AGP spor for et AGP-skjermkort eller PCIe spor for PCIe skjermkort :p

Håper dette var svar på det du lurte på?

9241140[/snapback]

takk :p akkurat det jeg lurte på, måtte bare være sikker ;) skal kjøpe et nytt skjermkort til pc'en min. Trenger litt hjelp til det ;) Har en 8x agp slott.

Har tenkt og kjøpe et kort til rundt 1000-1500 kroner, som er helt greit. Jeg vil ha et kort jeg kan spille litt på men at det er en mellomting.

har ikke noe spesielt kraftig pc, så jeg veit ikke om det hjelper. Itel celeron D 2.4 ghz (kan jeg evt bytte ut med en p4 3 ghz) . socket 478. så har jeg 1giga ddr ram. Og et asrock p4vm800 hovedkort.

Endret av ingar-_-
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er vits og bruke så mye penger på å oppgradere det, AGP er gammelt. Men om du absoulutt vill så ligger det endel annonser med AGP Skjermkort på Bruktmarkede.

Du klarer vel å leve med maskinen litt til og spare opp mer penger til å oppgradere- CPU,skjermkort, hovedkort, ram og eventuelt harddisk om du vil ha den kjappere.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er vits og bruke så mye penger på å oppgradere det, AGP er gammelt. Men om du absoulutt vill så ligger det endel annonser med AGP Skjermkort på Bruktmarkede.

Du klarer vel å leve med maskinen litt til og spare opp mer penger til å oppgradere- CPU,skjermkort, hovedkort, ram og eventuelt harddisk om du vil ha den kjappere.

9241426[/snapback]

Henger meg på her og sier meg enig med Shark.

Men, du sier ikke noe om hvilket skjermkort du har i dag da? Det kan fort bli "overkill" med et skjermkort til 1000 - 1500 kr hvis resten av maskinen blir en flaskehals... :whistle:

Jeg har en stasjonær PC med P4 3,2Ghz (socket 478), 1Gb DDR og MSI 865PE hovedkort, altså rimelig lik din maskin. Denne oppgraderte jeg fra en 5200FX kort til 6600GT. Det var j... stor forskjell!

Så det KAN altså ha noe for seg, men ... :p

(forøvrig så bruker jeg den stasjonære som jeg beskriver over som filserver i dag... :w00t: )

Lenke til kommentar

9241426[/snapback]

Henger meg på her og sier meg enig med Shark.

Men, du sier ikke noe om hvilket skjermkort du har i dag da? Det kan fort bli "overkill" med et skjermkort til 1000 - 1500 kr hvis resten av maskinen blir en flaskehals... :whistle:

Jeg har en stasjonær PC med P4 3,2Ghz (socket 478), 1Gb DDR og MSI 865PE hovedkort, altså rimelig lik din maskin. Denne oppgraderte jeg fra en 5200FX kort til 6600GT. Det var j... stor forskjell!

Så det KAN altså ha noe for seg, men ... :p

(forøvrig så bruker jeg den stasjonære som jeg beskriver over som filserver i dag... :w00t: )

9241532[/snapback]

joa. Godt poeng :cool: , men akkurat nå har jeg faktisk et NVIDIA Geforce FX 5200 128 mb kort :p. Så jeg lurer på om det kan hjelpe å kjøpe kraftigere kort. jeg er ute etter og få en pc som funker helt greit til å spille med. Har en pentium4 3ghz liggende. kanskje det hjelper litt.

er ute etter å utnytte pc'en best mulig, ettersom jeg har veldig lite penger for tiden. Trenger noe å bruke i mellomtiden ;)

Endret av ingar-_-
Lenke til kommentar

Hvis du har FX5200 i dag, så vil jeg ganske sikkert mene at du får bedre ytelse ved å skifte det ut.

Men, du trenger ikke legge mye penger i det da :cool:

Du får skjermkort som er betydelig bedre enn FX5200 i prisklassen 500 - 1000, kanskje enda mindre hvis du leter litt :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du har FX5200 i dag, så vil jeg ganske sikkert mene at du får bedre ytelse ved å skifte det ut.

Men, du trenger ikke legge mye penger i det da  :cool:

Du får skjermkort som er betydelig bedre enn FX5200 i prisklassen 500 - 1000, kanskje enda mindre hvis du leter litt  :thumbup:

9247822[/snapback]

;) jeg tenkte på et av disse kortene her:

Sapphire Radeon X1650PRO 512MB DDR2

asus Geforce 7600GS 256MB

Gainward GeForce 7600GS 256MB GDDR3

men er litt usikkert hva jeg bør velge. :hmm:

:p hva mener du?

Endret av ingar-_-
Lenke til kommentar
takktakk ;) Men hva er forskjellen mellom 7600gs og gt? Yter gt bedre?

9248486[/snapback]

Se på Toms, det er en del å hente for lite tillegg i pris.

9248524[/snapback]

hva med ati x1950gt, det scorer jo mye bedre og det er til samme pris. :dontgetit:

9248635[/snapback]

Det er riktig, men jeg vet ikke om noen butikker som har dette kortet på lager. De ser heller ikke ut til å vite når de evt vil komme til å få dem på lager heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...