daffyd Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjøpte i midten av mai en Nokia N800 på en norsk webshop (som ligger på topp-10 på web-shop-karakterer). Den virket fint i ca. en uke, deretter var det plutselig ikke mulig å slå den på lengre. Jeg ringt Nokia (har alltid tidligere hatt positive erfaringer med Nokia, og ser generelt på dem som mer til å stole på enn leverandører). De sa at jeg skulle levere den inn til nærmeste service-senter. Jeg syntes det virket mer praktisk for min del enn å sende den til forhandler, slik at de kunne sende den inn. Den 12. juni leverte jeg den til lokal service-stasjon. De hadde den en uke hvor de forsøkte å reparere selv. Etter at de fant ut at de ikke klarte det sendte de den til DeltaService slik at DeltaService kunne fikse defekten. 4 juni (omtrent?) ringte service-stasjonen og sa at den hadde kommet tilbake, jeg hentet den den 8. juli. Da jeg slo den på så den ut til å funke fint, men var litt ustabil. Slik var tilstanden i ca. 1,5 timer, hvorpå den ble gradvis dårligere og dårligere. Og da jeg slo den av og på den påfølgende dag så var det ikke mulig å slå den på igjen. Lignende problem som første gang. Jeg leverte den inn på min lokale service-stasjon den 12. juli, og de sendte den til delta-service den 13. juli. Jeg har spurt min lokale service-stasjon om status flere ganger, men de ønsker (forståelig nok) ikke å bruke alt for mye tid på dette da jeg ikke har kjøpt terminalen hos dem. De har likevel vært veldig behjelpelige. Jeg har også informert web-shopen hvor jeg kjøpte terminalen om problemene, samt service-nummer hos DeltaService, men de ønsket ikke å stå i telefonkøen til DeltaService for å undersøke hvordan situasjonen var. Jeg ønsker heller ikke å stå i den køen, den er lang Min lokale service-stasjon sjekket i dag opp tilstanden hos DeltaService, og der ser det ut som om de enda ikke har begynt å se på terminalen engang. Jeg forsøkte å ringe DeltaService, men etter i ca 10 min i kø orket jeg ikke mer. Jeg ringte Nokia Customer Care igjen, og for en gangs skyld fikk jeg litt hjelp der. (Tidligere har de hele tiden henvist meg til forhandler/DeltaService, og forhandler har hele tiden sagt at de ikke gidder å ringe til DeltaService.) De sier at siden terminalen har vært inne nå i ca. 1 måned har jeg krav på å heve kjøpet eller få et tilsvarende produkt. I mitt hode så har terminalen vært inne i nærmere 2 måneder, da den ikke var reparert første gang jeg fikk den. Jeg har eid terminalen i 2,5 måneder, og har hatt en funksjonell terminal i hånden min i under 2 uker. Jeg har nå sendt en e-post til webshopen hvor jeg kjøpte nokia'en om at jeg ønsker å reklamere på treig service og ønsker en ny terminal. Er det noen som har noen synspunkter på fremgangsmåte, og evt. hvilke krav jeg har? Jeg syns det er merkelig at det er mulig å eie et produkt i 2,5 måneder men kun ha tilgang til det i ca. 2 uker, uten at Nokia/forhandler kan være mer behjelpelige til å løse dette problemet? Endret 9. august 2007 av daffyd Lenke til kommentar
Caze Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er ikke jurist, men slik mener jeg at forløpet er ved reklamasjon: 1. Du må reklamere på produktet til forhandleren (salgsleddet du kjøpte telefonen av). 2. Forhandleren forsøker å utbedre problemet, eller henviser til sin service-instans (Nokia Customer Care?). 3. Dersom problemet ikke blir utbedret etter at du har hatt produktet inne til reparasjon 2 ganger, og samme problemet dukker opp en 3. gang - har du lovmessig krav på å heve kjøpet/omlevering. Ellers kan du jo poste denne i juss-forumet, der er det mange slike spørsmål/svar: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå