LordErr Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Heisann. Har endelig fått meg nytt hk og cpu, men har et lite problem. I følge bios er cpu temp oppe i 60 grader idle og 75+ ved load. Maskinen er stabil, og kjøleribba blir ikke spes varm(litt kald kanskje rom temp). Jeg prøvde meg med en bios oppdatering, siden den virka som det var noe galt med cpu temp. avlesningen. Ingen forandring. Jeg tror kanskje det kan være temp måleren som er litt rar. Den på står at det er 40+ grader i kabinettet men jeg får ikke dette til å stemme. Noen som har vært borte i samme problem, eller er det noen der ute med noen gode råd? Hardware: Abit BE7 m/nyeste bios P4 2.4 (533) "Northwood" Twinmos PC2700 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har du sjekket temp i bios? Bruker du boxed-kjøleren? Har du noen kabinettvifter? Har du brukt kjølepasta og påført det korrekt? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Jepp. Sjekket temp i bios. Bruker boxed kjølern, og den termiske teipen som er på den. En ting jeg ikke skjønner. Den skal lixom bli 75+ grader, men kjøleribba er rom temp./kald Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kanskje du ikke har festet kjøleribbba godt ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Er det ikke noe sånn beskyttelsestape under den thermal pad'en? I så fall, har du tatt den av? (er ikke sikker på om det er det, men) Lenke til kommentar
cpy Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei hadde akkurat samme spec. som du har BE7- P2,4. min ligger på 45 - 52 grader ca. tror nok at det er bare måleren som viser feil(forskjellig) Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Hmm.. Tror den sitter sikkelig på. den sitter helt fast. Jeg får stikke å kjøpe litt AS3 etterpå å prøve å feste den på nytt. takker for alle tips Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Husk å ikke gjøre samme tabben som mange andre gjør: Legge på masse kjølepasta for å få skikkelig god kjøling! Skal bare et veldig tynnt lag. Men er kontaktflata på ribba veldig ujevn så bør du ha på litt extra. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Dakar Lordy.. funker ikke pc'n din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå