Gå til innhold

Tips til alle Nero brukere

superdigg

Anbefalte innlegg

Sikkert mange som bruker Nero her så jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Nå er det absolutt mulig det er noen som har lest dette før men jeg kjører på likevel. Jeg leste dette hos CDFreaks men tipset kom fra CDRLabs (og mulig videre også....) først.

Det hele dreier seg om å få Nero til å vise nøyaktig hvilken hastighet den brenner på og ikke den den er innstilt på. Se på bildet:

nerospeed.jpg

Se i den røde ringen. Vanligvis står det bare hvilken hastighet du har valgt sånn som det står i messageboxen med "Burn process..... 52x...". Nå derimot kan du se hastigheten øke utover CD'n og hva den ender på. Fint ikke sant?

Uansett her er hvordan du gjør det: Start Menu -> Run/Kjør -> regedit Så må du bla deg fram til: HKEY_CURRENT_USERSoftwareAheadNero - Burning RomRecorder I denne ligger det en verdi som heter "ShowSingleRecorderSpeed", høyreklikk på denne og velg modify. Skriv så inn 1 i value data og trykk enter. Neste gang du starter Nero og brenner noe så ser du altså reell hastighet!

Bruker XP og Nero 5.5.10.0 - vet ikke om det funker med alle andre kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei superdigg!

Trur mange vil sette pris på dette tipset om dei ikkje viste om det før du skreiv innlegget ditt.

Ja det var det jeg tenkte jeg også, bare prøvde å parere så tidlig som mulig innlegg av typen "Hah! Dette er jo gammelt nytt!"... Jeg visste det ihvertfall ikke og syntes det var råbra så da så :wink:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne funksjonen er i nyeste ver. av nero....

Changes from Nero 5.5.10.7 to 5.5.10.15a

Bug Fixes:

Improved error handling when Nero is about to read CD descriptions from the Internet database

Fixed a problem, needing to much time to save tracks from Audio CDs under Windows XP

Display the average speed in burn status dialog and not, like before, the last measured speed

Fixed a Audio CD problem which disturbed the playback on some CD players

After writing 2nd session on DVD-RW few data from 1st session have been unreadable sometimes with some drives. That behaviour is corrected

Correct the track size of the last track in case of DVD+R VR recorded discs

Bug fix for displaying HD-BURN capacity of an empty CD media

New:

Added several new recorders

Added book type option for DVD+R/RW recording in Nero Express. This is available in the More-page of the burn settings

Extended media info dialog to display and to be able to change the book type of DVD+R/RW discs

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...