Gå til innhold

Linux på 386


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehh.. Nå blir jo ikke en 386 automatisk en multimedie-maskin bare ved å bytte ut Win 3.11 med linux...

 

Det beste du kan forvente er en kommandolinjeversjon av linux (ikke grafisk som Win 3.11) og _kanskje_ bruke den til tekstbehandling, og kanskje som firewall i nettverket ditt. eller noe sånnt.

 

Bruk heller tiden på å finne en gammel Pentium i en container eller på fyllinga. DA kan du få en brukbar Linux-box

Lenke til kommentar

Jeg setter opp en del linux maskiner til fw/gateway bruk, og lover deg at 386 ikke fungerer der ihvertfall.

Som han andre anbefalte, skaff deg en utdatert pentium, de fungerer greit nok for det meste, p2 hvis du skal gå grafisk (kde, x11 o.l)

ram er også viktig, som alltid.

Lenke til kommentar

> Jeg setter opp en del linux maskiner til fw/gateway bruk, og > lover deg at 386 ikke fungerer der ihvertfall.

 

Det kommer helt ann på hvor stort nettverk den skal være firewall/gw for. Men du bør ha litt godt med RAM i den, Linux blir gladere med mer RAM. :-)

 

Skal du bruke maskinen så er jeg enig i at det kan være lurt å få tak i en gammel pentium maskin eller noe. Men skal den "bare" være firewall/gw til et par maskiner hjemme (og den har nok RAM) er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...