tidus2k4 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Da må nok Sony enten kjøpe hele Take 2 eller diske veldig mye penger på bordet, da Rockstar/Grand Theft Auto er en av T2 sine viktigste inntektskilder. Rockstar er vel nærmest take 2's eneste inntektskilde for tiden Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Tviler veldig på at Sony kommer til å kjøpe Rockstar, men vet jo aldri. De har jo kjøpt opp en del spillfirmaer de siste åra ( eks: Zipper Interactive og Guerilla). Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Spurte bare om han var fanboy!=) jeg aksepterer alle konsoller jeg:) digger det når folk tror responsen din er en fornærmelse så de bare klikker tilbake=) like svakt som fanboys omtrent:D 9242352[/snapback] Så hvorfor går du rundt i hytt og pine og spør folk om de er fanboys? Mener du slike idiotspørsmål bringer noe inn i diskusjonen? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Som andre har sagt her så må isåfall Sony kjøpe hele Take2. Take2 selger aldri i verden sitt eneste sikre kort hvis de har tenkt å fortsette i markedet. Det er som om EA skulle selge rettighetene til alle sportspillene sine. Dessuten tror jeg ikke MS ville latt Sony snappe opp Rockstar uten kamp... Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Merkelig at dersom man gjør annet enn å rose favorittselskapet til endel så skal man bli forsøkt stemplet som fanboy...jaja. 9241722[/snapback] Du sier ikkje det Fikk faktisk slengt MS-fanboy i trynet her pga.eg ytret min meining om Heavenly Sword demoen, og det kort tid etter eg svidde av 5100,- på PS3 og to spill Noen her er heilt utrolig, uten å nevne nick. 9242072[/snapback] Noen kan være helt tragiske, du kan ikke være fanboy av noen sort når du har alle 3 konsollene og liker dem omtrent like mye dem 3 du har Jeg kan ikke påstå om jeg er fanboy av noen sort siden jeg og har alle 3 og liker dem like mye. Men noen her inne liker å fyre opp flammene med å si sånt om andre noe som jeg synes er helt idiotisk Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Nå er jo Rockstars eneste store suksess GTA-franchisen, så så mye skryt fortjener de heller ikke. Dessuten mener jeg at utviklere generelt bør skape seg nye franchiser nå som såkalt next-gen har kommet, blir for simpelt å melke franchiser de skapte på ps2 eller N64 eller enda lenger tilbake. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Veldig godt poeng.. er selv ikke så hypet på gta iv nettop fordi de ga ut gta 3 nærmest 5 ganger, med litt forskjellig historie og noen små addons. Dersom dette blir gta 3 med litt bedre grafikk og ikke noe annet spennende så vet jeg ikke engang om det blir kjøp. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) GTA4 for min del er som eit rusk i øye. GTA3 fant eg lite intressant. Sandkasse spill generellt har eg ikkje sansen for. Endret 9. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Riktignok var ikke Bully og Table Tennis like mye sukksess som GTA, men tror ihvertfall de var relativt suksefulle de også. :-/ Manhunt solgte også nok til å få en oppfølger ihvertfall.. :-/ Så at GTA er den eneste suksessen til Rockstar er jeg ikke enig med. Electronc Arts kjøpte vell nettopp 20% av aksjene i Take2, gjorde dem ikke? Isåfall kan jo en budrunde på Rockstar være ett trekk som skaffer Take2 masse penger for å unngå evt. hostile takeover. :-/ Lenke til kommentar
Superhai Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Rockstar har jo også diverse inkarnasjoner av Midnight Club og Max Payne som var en stor suksess. Take 2 har jo diverse sportsspill og også alle Firaxis spillene som Civ IV, Pirates, etc så det er litt mer enn GTA. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-...ing_video_games Wikipedias liste over de største salgssuksessene noensinne. Her ser vi klart at GTA 3, VC og SA har solgt tilsammen ca 35 mill, og står utvilsomt for mye av suksessen til ps2. Det eneste rock* har gjort med max payne er porting ser det ut for http://en.wikipedia.org/wiki/Max_payne Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Ps2 sin suksess er en sum av metal gear solid, final fantasy, gran turismo, gta, singstar, buzz, jak & daxter, ratchet & clank, eye toy, ++++ Ps2 har solgt så bra fordi det har spill som appelerer til alle aldersgrupper og ikke minst at det er flere tusen spill å velge imellom. Greit nok at gta har solgt godt på playstation, men ps2 hadde solgt bra selv om gta aldri hadde vært utgitt. Tror nok playstation har vært minst like viktig for gta sin suksess som det gta har vært for ps2 sin suksess. Endret 10. august 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Ps2 sin suksess er en sum av metal gear solid, final fantasy, gran turismo, gta, singstar, buzz, jak & daxter, ratchet & clank, eye toy, ++++ Ps2 har solgt så bra fordi det har spill som appelerer til alle aldersgrupper og ikke minst at det er flere tusen spill å velge imellom. Greit nok at gta har solgt godt på playstation, men ps2 hadde solgt bra selv om gta aldri hadde vært utgitt. Tror nok playstation har vært minst like viktig for gta sin suksess som det gta har vært for ps2 sin suksess. 9248715[/snapback] Du har absolutt rett, men som listen forteller i klartekst står GTA for like mye salg som de andre merkevarenavnene til sammen. Jeg er ingen GTA fan men er bare å se det i øynene at GTA har hatt mye å si for ps2s suksess. ps: lånte GTA:SA en gang hos en kompis som digga det over alt på jord. Etter å ha endt opp på sykehuset et par ganger måtte jeg kjøre gjennom byen på nytt hver gang, og vel da ga jeg opp å rørte det aldri mer Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Husket forresten feil, det var Ubisoft EA holder på å kjøpe seg opp i.. Mener Jack Tretton sa : We don't buy exclusivity, så mente han at dem lager exclusiv tittlene selv =/ 9242415[/snapback] Tror Tretton refererte til slike avtaler som MS gjorde med FIFA og PES. Når MS betalte Konami og EA for å ikke lansere på Wii og PS3 i fjor, uten å bidra til spillene med markedsføring, gunstigere lisens-avgifter, o.l. Tidligere har konsollmakerene gjort avtaler som koster penger og gir dem spilleksklusiver, f.eks så slipper endel lisens-avgiftene på plattformen, evt. at de til franchisen med utviklerhjelp, eller at de tar seg av markedsføringsavgiftene, alt ettersom hvordan utviklerene/publisherene vil inngå avtaler. Men denne gangen solgte EA og Konami PS3- og Wii-versjonen av spillet direkte til Microsoft, istedenfor spillerene. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 ang. tema, tror jeg egentlig ikke Sony kommer til å være villig til å betale prisen Rockstar kommer til å koste. Men det er liten tvil om at Rockstar hadde fått mye bedre budsjett, på andre titler enn GTA-spillene, dersom de hadde vært ett Sony-studio. :-/ Det ville vært intressant å se, en slik kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå