Gå til innhold

ITAvisen: DirectX 10 allerede gammelt

FitFlex_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DirectX 10 allerede gammelt

Kommentarer?

9240371[/snapback]

Ja, ITAvisen suger...

DX 10.1 skal ikke komme før på høsten neste år, og frem til da, vil nok skjermkortene bli produsert med bare vanlgi DX10 hardware støtte, ettersom DX10.1 ikke er utdatert enda. Og man bestemmer ikke om noe er gammelt ved når en oppdatering kommer, men ved alderen. DX10 er vel snart et år, så ja, det begynner jo forsovet å bli gammelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Skjermkortet mitt støtter både Vista og DX10, betyr dette at nåt jeg får Vista så er skjermkortet mitt ubrukelig, eller er det ingen tvang å bruke DX10.1?

Lenke til kommentar

Jeg har også ett relativt nytt 8800GTS 640mb, men den nye dx10.1(tror jeg den heter) kommer ikke til å bli inkludert i nærmeste fremtid.

Det tar jo flere år å lage et spill, så tror nok ikke vi kommer til å se dx10.1 på noen år, og da er grafikkortene vi har nå ganske utdatert anyway :)

Forskjellen mellom 10.1 og 10 er ikke så stor, som jeg har forstått iallefall.

Så, no reason to panic :)

Lenke til kommentar

itavisen :(

Få spill har DX10 i det hele tatt, selv om det kommer en ny og bedre versjon av DX10 i forholdsvis nær framtid så må forbrukerne også kjøpe hardware som støtter det.

Spillselskapene vil jo rekke ut til flest mulig sluttbrukere, som stort sett sitter på DX9 kort og resten med DX10 kort.

Lenke til kommentar
http://www.itavisen.no/sak/392145/DirectX_...lerede_gammelt/

Ser allerede att DX10 er utdatert, latterligt da

Er så glad jeg har Xbox 360, Playstation 3 og Nintendo Wii som jeg slipper å oppgradere som du må gjør med pcer.

Sparer tusenvis av kroner med å ha konsoll

Viss du oppgradere nå for 5000kr eller mer så er det utdatert etter 3 måneder :tease:

9242065[/snapback]

SM 4.1 sant, lissom det er noe og bry seg om.

Vi har hoppet fra 3 til 4, så di små justeringene der driter jeg lang i.

Utdatert, di har jo ikke kommet igang med dx10 enda så dender oppgraderingen der trenge vi ikke bry oss om engang.

Største forbedringen er nok fra dx9 til dx10 så det tar lang tid før det skjer noe nytt på grafikk fronten igjen nå. Må nok helt opp til Dx11.

Så slapp av folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Her er det jo kun features som legges til, så resten av det DX10 inneholder er jo ikke gammelt eller utdatert av den grunn!

IT-Avisen og folk som leser der og svelger alt bør ta seg en pille eller to...

Edit: For å ta en pille selv også: Selve artikkelen der er muligens grei nok, men overskriften ("DirectX 10 allerede gammelt") er kun for å få folk til å lese og har lite med virkeligheten å gjøre... Siden DX10 kun er ca 9 mnd vil jeg ikke kalle det gammelt. Spesielt ikke når det ikke engang har kommet mer enn et par spill kan benytte seg av teknologien. DX10.1 er en oppdatering, punktum.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...