Gå til innhold

Billig hovedkort med SLI til spilling

Lien-

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny spille-pc, men er litt usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge. Kravene til kortet er at det må ha socket LGA 775-støtte, muligheter for SLI, helst DDR3 støtte og det bør være ganske billig (rundt 1000-lappen).

Har sett på dette kortet, men det mangler DDR3-støtte. Dessuten har jeg ikke så mye peiling på hva som gjør et hovedkort bra.

Oppsettet finner dere her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52334.

Jeg lurer også på om en PSU på 400W vil være kraftig nok til å kjøre dette systemet stabilt.

Forslag mottas med takk! Tar gjerne i mot anbefalinger når det gjelder resten av oppsettet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du et hk som støtter både DDR2 og DDR3 i og med at du har satt opp DDR2 ram i handlevognen?

Tror du med fordel kan vente med ddr3 ram en stund til pga sinnsyke priser. DDR2 vil nok holde koken en stund til.

Edit: En 400W psu vil nok kunne dra oppsettet såfremt den leverer nok ampere

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Ja, både DDR2 og DDR3. Har tenkt å oppgradere PCn igjen til neste år eller noe, derfor jeg vil ha SLI og DDR2/3.

Edit: Skal sjekke hvor mange ampere den kan levere..

Endret av Lien-
Lenke til kommentar

Nederst på denne siden står det info om hvor mye strøm den kan gi, men det sier meg egentlig ingen ting.

Edit: Oi, kikka så vidt på PSU'n nå, og det ser ut til at jeg har feil kontakt til hovedkortet. Altså 20 pins, mens hovedkortet bare kan ta 24 pins, tror jeg..

Endret av Lien-
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny  spille-pc, men er litt usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge. Kravene til kortet er at det må ha socket LGA 775-støtte, muligheter for SLI, helst DDR3 støtte og det bør være ganske billig (rundt 1000-lappen).

Har sett på dette kortet, men det mangler DDR3-støtte. Dessuten har jeg ikke så mye peiling på hva som gjør et hovedkort bra.

Oppsettet finner dere her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52334.

Jeg lurer også på om en PSU på 400W vil være kraftig nok til å kjøre dette systemet stabilt.

Forslag mottas med takk! Tar gjerne i mot anbefalinger når det gjelder resten av oppsettet også.

9240256[/snapback]

Det finnes ikke hovedkort med både sli og ddr3 støtte for øyeblikket.

Men om noen måneder eller måned (kommer ann på om x38 ryktene er sanne) men man skal kunne fåt til sli for det om med en slags bios som ikke blir gitt ut av selskapene selv. viss du har tenkt deg to skjermkort akkuratt nå og ddr3 støtte så må du gå for ett kort som støtter crossfire. (Det er ikke helt sikkert dette er sant men, jeg vil si jeg er temmelig sikker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...