Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan en dele internett til mobil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har vel 6610 GPRS. Les bruksanvisningen og sett opp telefonen slik at du waper med GPRS. Gå evt inn på din mobiloperatørs http://telenormobil.no/tjenester/gprs/besk...velse/index.jsp websider og sjekk oppsettet der. Hos telenor kan du sende GPRS NOKIA 6610 til 1999 og de returnerer oppsettet tilbake fiks ferdig. Da vil du ikke oppleve særlig treghet ved waping lengre...

Med GPRS betaler du for overførte data og ikke telerskritt når du waper. Dermed kan du praktisk talt være oppkoblet 24/7. Prisen hos Tn-mobil er 5O kroner for den første megabyten og deretter 25 kroner pr. megabyte. Det blir mye wap for pengene. Detter krever selvfølgelig et ordentelig abonnement og ikke sånne billigreier, kontant, privat osv.

Waping via ir mot pc og internettforbindelse tror jeg du kan glemme. Men det finnes vel wapsimulatorer som kan brukes fra PC/nett?

Derimot bude det ikke være noe problem å surfe fra laptoppen via ir, mobiltelefonen og GPRS. Det samme gjelder her, sjekk mobilopperatørens websider for oppsett. I tillegg må du legge inn software for din telefon på pc´n. De samme prisene gjelder her og du trenger ikke noe ekstra abonnement hos TN-mobil.

Selv bruker jeg dette og det fungerer brukbart. Hastigheten bestemmes av hvor mye ledig kapasitet det er på mobilnettet. Sist jeg sjekket på hytta fikk jeg 28 kb/sek på Speedometret, selv om min telefon skal takle mere en dette. :shrug:

Huff dette ble litt mye reklame for Telenor, men når det gjelder mobil, så er jeg faktisk ganske fornøyd med dem, men det stopper der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...