WebKnight Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Får kun mellom 20 og 25 Mbps og det er bare noen få fler enn min gamle 54 Mb router. Ser på tester at de får hastigheter opp mot 80 - 90 Mbps så derfor lurer jeg på om dere har noen "pointers" til hva som kan være galt. Måler hastigheten med et program som heter Netmeter, overfører så en stor fil mellom kontorPC (kabel inn i roteren) og stuePC (Trådløst med D-links USB dings for n-nettverk), ca 5-6 meter fra hverandre. PC'ene er i samme arbeidsgruppe og bruker overføring mellom mapper i Explorer. På stuePC står det at den har 300 Mbit link, så skjønner ikke helt hva den dårlige hastigheten skyldes.. Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Er det noen metallgjenstander i nærheten? Er det fri sikt mellom pcene ? F.eks kles skap av metall kan virkelig rote til signalet, og armert betong ol. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Er det noen metallgjenstander i nærheten? Er det fri sikt mellom pcene ? F.eks kles skap av metall kan virkelig rote til signalet, og armert betong ol. 9239974[/snapback] Takker for svar. Det er betongvegger i stua, aner ikke om de er armert, men tror ikke det har så mye å si uansett, ganske rett linje fra Router til USB kort. Glemte å si at nettet er kryptert med WPA. Lenke til kommentar
nets Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 WPA Skal ikke ha mye å si, men er nok den betongveggen som skaper problemer. Ikke noe av metall i nærheten som kan tulle til ting ? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 WPA Skal ikke ha mye å si, men er nok den betongveggen som skaper problemer. Ikke noe av metall i nærheten som kan tulle til ting ? 9253680[/snapback] Takker igjen for din tid Har forsøkt å legge USB adapteren (DWA-142) ut i gangen slik at veggen ikke har noe å si, men det hjalp lite. Sliter fortsatt med å få hastighet over 25 Mbps på overføring. Finnes det andre måter jeg kan teste hastigheten på eller vil måten jeg har beskrevet være den beste måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
nets Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Dette programet her kan måle signalstyrke fortløpende, så det er veldig effektivt for å finne optimal antenneposisjon. http://www.netstumbler.com/downloads/ Bare husk å skru på lyden, den gir fra seg lyd nå signalet er bra / dårlig. Lenke til kommentar
5-7 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Dumt spørsmål, men har du husket å sette på at den skal sende N signaler? Jeg kjørte i en måned med G... ( Men så er jo ikke alle like dumme som meg da.. ) Edit: Leif was here Endret 11. august 2007 av 5-7 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Prøv å overfør filene på en annen måte enn mellom mapper i windows. Min erfaring er at windows finner på mye rart når man kopierer filer på denne måten. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Har nå forsøkt det meste uten at det har hjulpet. Andre som har denne routeren sammen med et 802.11n nettverkskort som kan se hva de får i hastighet? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Fyrer opp denne tråden igjen da jeg fremdeles ikke får mer 20 - 25 Mbps i hastighet. Kanskje flere har fått denne routeren og kan si hva hastigheten normalt skal ligge på mot et pre-N nettverkskort.. Endret 21. februar 2008 av WebKnight Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Får å få brukt n standarden må du huske og bruke wpa eller wpa2 og sette Channel width på auto 20/40MHz samt prøv og velg transmission rate manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå