Jochi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Satt sammen en ny pc for litt siden. Da jeg skulle installere Windows så kom jeg aldri lengre enn "Setup is checking your computer's hardware configuration (noe i den duren). Så jeg lot den stå sånn i noen timer, uten at noe mer skjedde. Har prøvd å bytte ram, resette CMOS, bytte ledninger uten at noe skjer. Mistenkte først CD-romen, siden den stod noen ganger fast på "boot from cd\dvd", men den kommer noen ganger forbi den beskjeden (kommer da til "Setup is checking..." Kan det være noe galt med Hovedkortet (P35C-DS3R)? Jeg sitter helt fast. Lenke til kommentar
nets Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvordan står det til med CDen ? Riper i den? Prøvd en annen CD? Går utifra du instalerer Vista, så du kan jo prøve å instalere med en gammel Windows XP CD f.eks for å feilsøke om det er CD en det er noe galt med. Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Prøv å oppdatere BIOS, hadde eksakt samme problem før når jeg installerte vista (hvis det er det du driver med da ) på en nybygd maskin. Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Skulle kanskje nevnt at det var XP. Min feil. Viss jeg skal oppdatere bios, så trenger jeg vel en floppydisc? Dumt at jeg mangler det nå... Men går det an å oppdatere med en USB nøkkel? Skal også prøve å bytte cd-rommen. Takk for svarene Edit: Jeg har den nye prosessoren E6750, men det kan jo være at HK'et ikke støtter det som det er nå. Kan det være problemet? Isåfall, må jeg finne en ny bios oppdatering. Endret 9. august 2007 av Jochi Lenke til kommentar
Jochi Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Det var CD-rommen. Den virket vel ikke. Lånte en ny en av en venn og installasjonen bootet opp med engang . Nå må jeg kjøpe meg en ny en med engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå