toygard Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har ikke spilt så mange spill på min PS3 enda, men jeg merket at The Darkness har en del aliasing. Etter et par raske google søk og en titt på skjermbilder så jeg at X360-versjonen ikke har dette problemet. Ihvertfall 2X anti-aliasing på det, og det hjelper veldig mye. Kom også over noen forum innlegg hvor folk klagde på aliasing i flere andre spill. Også i Motorstorm, som jeg har selv. Ikke at aliasing er et veldig stort problem i et bilspill. Er dette vanlig i PS3-spill? 2X AA krever jo ikke all verden, så det er synd at vi fortsatt skal plages av stygge kanter. Kanskje dette er fordi det er tidlig i livet til PS3 og utviklerene trenger så mye å gå på som mulig? Vet ihvertfall at hvis PS3-spill skal plages av aliasing vil jeg velge X360-versjonen om jeg har et valg. Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Har ikke spilt så mange spill på min PS3 enda, men jeg merket at The Darkness har en del aliasing. Etter et par raske google søk og en titt på skjermbilder så jeg at X360-versjonen ikke har dette problemet. Ihvertfall 2X anti-aliasing på det, og det hjelper veldig mye. Kom også over noen forum innlegg hvor folk klagde på aliasing i flere andre spill. Også i Motorstorm, som jeg har selv. Ikke at aliasing er et veldig stort problem i et bilspill. Er dette vanlig i PS3-spill? 2X AA krever jo ikke all verden, så det er synd at vi fortsatt skal plages av stygge kanter. Kanskje dette er fordi det er tidlig i livet til PS3 og utviklerene trenger så mye å gå på som mulig? Vet ihvertfall at hvis PS3-spill skal plages av aliasing vil jeg velge X360-versjonen om jeg har et valg. 9239686[/snapback] Oblivion har AA Sikkert flere spill som også har det også Første generasjon spill til Xbox 360 hadde også en del spill uten AA La det gå litt tid før vi kan sammenligne spill og AA mellom konsollene Endret 9. august 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Min erfaring er at Multiplatform spill på PS3 sliter med AA problemer Spill som WARHAWK som er eksklusive har ikke noe som helst problemer med det, da jeg spilte Betaen Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Helt off topic: Gleder meg noe sinnsykt til Warhawk! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 warhawk skulle vel ha anten 4x eller 6x AA.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg mener grafikkortet på X360 på grunn av smart design kan anti-aliase billigere enn det RSX kan, og at det hovedsakelig er dette som gir X360's grafikkort en liten fordel sammenlignet med PS3's. Enkelte utviklere mener dog at Cell kan hjelpe til med enkelte vertex-transformasjoner uten at dette har noen stor innvirkning på totalt CPU-forbruk, og på den måten avlaste RSX litt. Men det er enda opp til fremtiden å vise hva som blir tilfellet i praksis. Endret 9. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg mener grafikkortet på X360 på grunn av smart design kan anti-aliase billigere enn det RSX kan, og at det hovedsakelig er dette som gir X360's grafikkort en liten fordel sammenlignet med PS3's. Enkelte utviklere mener dog at Cell kan hjelpe til med enkelte vertex-transformasjoner uten at dette har noen stor innvirkning på totalt CPU-forbruk, og på den måten avlaste RSX litt. Men det er enda opp til fremtiden å vise hva som blir tilfellet i praksis. 9240955[/snapback] Det jeg vet at det er ikke mye kanter i Oblivion på PS3. Oblivion er en av de mest krevende spill som finnes i dag både til PC og konsoll. Så jeg tar det med ro når de klarer å få til AA i Oblivion så må de klare det i andre spill også Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Xbox360 sin eDRAM har nok båndbredde for gratis 4xMSAA, men at bildet må kuttes opp og rendres i biter for å få plass i eDRAM'en skaper begrensinger og latency/overhead som ikke gjør det helt gratis i praksis. PS3 sin RSX har stort sett kun båndbredden til video minnet for AA, noe som er langt lavere enn hva f.eks 7900GT har, så AA vil koste her. Det skal dog være muligheter for å dele framebufferet med XDR minnet for totalt høyere båndbredde. En annen ulempe er at RSX ikke har native støtte for MSAA med FP HDR slik Xenos har, det er workarounds, men dette er nok ikke gratis. Xenos sparer også en god del båndbredde med en lavere presisjon FP buffer, så for både HDR og AA ligger Xbox360 bedre ann. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Et bilde sier mer enn 1000 ord sier de: http://www.richleader.com/images/Pulse/bar...ti-aliasing.png Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Aliasing er en beskrivelse for nesten alle defekter i grafikken når man prøver å få et "uendelig" detaljert innhold til å vises med et fast antall pixler. Jaggies (kantete linjer), shimmering, pixel popping, moire etc. Endret 9. august 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå