Gå til innhold

Intel Celaron 3ghz VS Intel Pentium 4 3,2 ghz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, vil jeg merke mye forskjell på Celaron 3 ghz og Intel pentium 4 3,2?

socket 478...

9239663[/snapback]

 

Du vil merke litt, men i min mening ikke nok til å rettferdiggjøre kostnadene og arbeidet med å skifte. Hva bruker du PC'n til?

9239769[/snapback]

 

PC`n blir brukt til internett half life 2 og diverse spill....koster med 170kr for cpu og ingenting å montere, å skifte av hovedkort er uaktuelt. Men dobbel ytelse høres bra ut :yes:

Lenke til kommentar
Hei, vil jeg merke mye forskjell på Celaron 3 ghz og Intel pentium 4 3,2?

socket 478...

9239663[/snapback]

 

Du vil merke litt, men i min mening ikke nok til å rettferdiggjøre kostnadene og arbeidet med å skifte. Hva bruker du PC'n til?

9239769[/snapback]

 

PC`n blir brukt til internett half life 2 og diverse spill....koster med 170kr for cpu og ingenting å montere, å skifte av hovedkort er uaktuelt. Men dobbel ytelse høres bra ut :yes:

9239787[/snapback]

 

ikke noe pris å snakke om da. Dobling kan du se bort fra, men 20% vil du nok hente. Se HER for en test av lignende CPU'er.

Lenke til kommentar
ut fra testene og hvilke prosessorer det nå er snakk om mener jeg at han kan regne med 30-40% ytelses økning. Men det er min mening :p

9239906[/snapback]

 

I applikasjoner ja, der vil sprikene være større. I spill er det så og si alltid skjermkortet som blir begrensende, og forskjellene vil bli svært små.

Lenke til kommentar
ut fra testene og hvilke prosessorer det nå er snakk om mener jeg at han kan regne med 30-40% ytelses økning. Men det er min mening :p

9239906[/snapback]

 

I applikasjoner ja, der vil sprikene være større. I spill er det så og si alltid skjermkortet som blir begrensende, og forskjellene vil bli svært små.

9240112[/snapback]

 

Skal kombineres med 2048mb RAM og nytt 512mb skjermkort så noe bedre ytelse i spill vil det bli!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...