kurka Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 For en stund siden satte jeg i en ny SATA-disk (ha har nå to) og etter det har PC'en vært svært ustabil. Særlig ved høy last. Trodde først det var Vista som var problemet for den nye disken installerte jeg Vista på. Men etter å ha gitt opp Vista så satte jeg den gamle Windows XP-disken som primary, men samme problem der. Ofte får jeg bluescreen (minst 5 forskjellige meldinger har jeg notert ned. Har dem ikke her nå) men det skjer også at den bare henger. Som sagt så skjer det stort sett ved høy CPU-last virker det som. Evt. ved høy disklast. Jeg oppgraderte BIOS og div andre drivere fra MSI sin hjemmeside og det så en stund ut til å hjelpe litt, men problemet er fremdeles der og er forferdelig plagsomt. Noen forslag? takk Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Kjør Windows' checkdisk/scandisk, eller hent ned f.eks. UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com) og kjør noen disk-tester. Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det kan være at driverne som windows update har installert ikke er riktige. Hadde det samme problemet med annet hardware før. Sjekk hjemmesiden til harddisk produsenten og last ned drivere derfra istedet. Verdt å prøve ihvertfall Lenke til kommentar
kurka Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Drivere for selve disken altså? Det skal jeg sjekke ut. Disken ser forøvrig ut til å fungere helt smertefritt, men den kan jo selvsagt være den skyldige for det. takk for tips begge to - skal sjekke Lenke til kommentar
Caze Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du trenger ikke drivere til selve harddisken, men du trenger chipset/hovedkort-drivere. Disse hentes ned fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
kurka Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Takk. Dessverre er det nok ikke noe å hente der, for jeg har lastet ned og installert de driverne som MSI-softwaren sa at var tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå