Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noen spørsmål: 1.Har denne støtte for Direct X og OpenGL? 2. Hvilke funksjoner er ikke ReadOnly? 3. Hva lagt til / endret siden 2005 Express Edition? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 1. Direct3D blir støttet på samme måte som det alltid har vært i .NET: Gjennom managed directX. For å få til OpenGL, må du enten kommunisere med OpenGL32.dll (System.Runtime.Interop.DllImportAttribute), eller laste ned et 3. parts bibliotek (som f.eks. mitt, sjekk signaturen) 2. Hva mener du med Read Only? Jeg tror du tenker på strukturer, som Rectangle, hvor du ikke kan sette noen verdi, det er fordi du skal bruke Constructoren for å lage rectangles, ikke sette feltene manuelt. 3. MYE C# har fått en ny ting som heter LINQ, dette er et innebygget query language, lignende SQL, for å hente ut relevant informasjon fra datasets og collections. C# har også fått anonyme datatyper (som det er i Python f.eks.) som heter "var" Windows Presentation Foundation erstatter Windows Forms. Endel klasser er lagt til, som speech recognition og speech synthesis, og Peer to peer klasser i System.Net.PeerToPeer Det er endel mer, men jeg har ikke gått så nøye igjennom det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det jeg mener med ReadOnly er at i VB 2005 express så er denne ReadOnly(eksempel): ComboBox.AddItem og da får jeg opp en advarsel om at det ikke går siden den er ReadOnly. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Man bruker [Navn på ComboBox].Items.Add for å legge til nye elementer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Man bruker [Navn på ComboBox].Items.Add for å legge til nye elementer. 9241021[/snapback] Det var den jeg mente, skrev bare litt feil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det er en god grunn til at slike ting er read-only, og sånn vil det alltid være. Dette er ikke C, så du har ikke tilgang til private variabler. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette er ikke C, så du har ikke tilgang til private variabler. 9247589[/snapback] Nja, man kan faktisk bruke Reflection til å modifisere/hente private og beskyttede verdier, men jeg ser poenget ditt. Det var den jeg mente, skrev bare litt feil. 9242193[/snapback] Jeg formoder du henviser til det faktum at Add er en prosedyre, og dermed ikke har en returverdi? Kan du ikke simpelthen innkapsle kallet i en funksjon istedet? Public Function Append(ByVal Destination As Object, ByVal Item As Object) As Object Destination.Add(Item) : Return Item End Function Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Det jeg mente med funsksjon var ikke som i programmering, men hvilke koder som er ReadOnly, jeg tror jeg kanskje uttrykte meg uklart i førstepost? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (...), jeg tror jeg kanskje uttrykte meg uklart i førstepost? 9248713[/snapback] Ja, samt de øvrige innleggene. Jeg forstår i hvert fall ikke hva tenker på. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette er ikke C, så du har ikke tilgang til private variabler. 9247589[/snapback] Nja, man kan faktisk bruke Reflection til å modifisere/hente private og beskyttede verdier, men jeg ser poenget ditt. 9248590[/snapback] Rett tilbake til spørsmålet om strings er immutable hehe Men jeg skjønner fortsatt ikke hva mastergamer mener med read-only kode.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Man kan bare lese / skrive den, men den har ingen funsksjon i Express Edition. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Man kan bare lese / skrive den, men den har ingen funsksjon i Express Edition. 9249344[/snapback] Man kan både lese og skrive, men den har ingen funksjon? WTF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Eks, hvis label.Text = "Label", hvis .Text der hadde vært ReadOnly, så hadde ikke teksten på label, endret seg. Har dere skjønt det nå? EDIT: men .Text er ikke ReadOnly så kanskje dårlig eksempel. Endret 10. august 2007 av Slettet-aNZFa3 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kopier koden der du har støtt på dette problemet da, så blir det enklere å forklare Readonly egenskaper har jeg forsåvidt forklart, Rectangle.Right er et eksempel på en readonly egenskap, fordi du skan bruke constructor istedet. using System.Drawing; public class TestClass : System.Windows.Forms.Form { public void AFunction() { Rectangle r = this.ClientRectangle; r.Width = 20; // ÆRRÅR! r.Width er readonly. //istedet: r = new Rectangle(this.ClientRectangle.Left, this.ClientRectangle.Top, 20, this.ClientRectangle.Height); // RIKTIG! } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå