Gå til innhold

Gigabyte I-Ram til salgs i Norge!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal svært lite til for å holde liv i dataene, ergo noe alá dommedag må til for å holde strømmen vekke lenge nok. :D

Nei, jeg så noen filmer på youtube.

Kunne vært ganske fett dette, i kombinasjon med linux.

Det kan jeg se for meg, lage meg en tøff student pc.

Spilling driver jo man ikke på med uansett. :wee:

Kjøpe to sånne, da har man så det holder! :p

Lenke til kommentar

Ok litt oppsummerende info fra en som har fulgt med på dette produktet lenge...

Det ble laget allerede i 2005, så dette er ikke noe nytt produkt, bare aldri tatt inn i Norge før. Den tar strøm fra pci og data fra sata så selv om pc'en står av får den strøm til å holde live i dataene, og den har batteribackup om strømmen skulle gå. Raid er visstnok mulig, men av det jeg leste (riktignok for et år siden) så fungerte dette veldig dårlig pga driverproblemer, men det kan være ryddet opp i nå.

Jeg tenker iallefall å ha en boot som starter fra HD, med valg om boote fra ramdisk (default) eller legge tilbake image fra HD. Så kan jeg alltid legge tilbake et image hvis noe skulle gå galt (jeg ville aldri stole på ram til å lagre noe viktig).

Lenke til kommentar

Den vil være fin å ha pagefile på da ....

Blir "nesten" som å ha en "workaround" for å utvide maxminne grensen på Vista32 & XP32 fra 3.2GB til 7.2GB iom at DDR disken vil ha "mye" hurtigere akksesstid/skriv/lese hastighet , men ikke like bra som integrert ram selvfølgelig.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Den vil være fin å ha pagefile på da ....

Blir "nesten" som å ha en "workaround" for å utvide maxminne grensen på Vista32 & XP32 fra 3.2GB til 7.2GB iom at DDR disken vil ha "mye" hurtigere akksesstid/skriv/lese hastighet , men ikke like bra som integrert ram selvfølgelig.

9239585[/snapback]

Ja som du sier så er integrert ram bedre i sånne tilfeller... heller 4gb minne, enn 2 gb minne og 2 gb I-ram swapdrive... så fordelene er mest å hente med å installere windows på ramdisken

Lenke til kommentar
Jo - men 4GB er litt snaut for windows OS. (uten å måtte bruke en tilpasset og tweaket installasjon)

9239666[/snapback]

Nå tweaker jeg alltid windows da ;) ... pluss at jeg enda ikke har gått over til XP da, men får vurdere å dumpe win2000 snart, selv om jeg er maks fornøyd med det...

Endret av cryptc
Lenke til kommentar
iram 2 er lansert så får se om den kommer, den er vel i drivebay for cdrom med sata2 og ddr2 som er billigere enn ddr1 tror jeg og 8gb støtte

9239687[/snapback]

Siden det tok to år for den første å komme til Norge gidder jeg ikke holde pusten på I-Ram 2, spesiellt ikke når den har blitt utsatt gang på gang...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk Iram en stund, planen var å kjøre dem i raid0 men de virker ikke på Intels ICH8R så da gikk planen i dass. Jeg prøvde dem på JMicron kontrolleren i raid0, men den takler ikke mer en ca. 160MB/s.

En enkel Iram klarer vel ca. 130MB/s, så da bør en vel forvente 200MB/s ++ i raid0.

Det hadde vært greit å vite om den virker på ICH9R.

De er også litt kresne på hvilket type ram en bruker, jeg var så dum å kjøpe billig high density ram, de funker, men mister dataene når du slår av maskinen. så da er det jo liten vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...