Gå til innhold

echo date("G"); returnerer 555

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PHP

<?php

echo date("G");

?> 

fungerer helt fint her, lever 11 nå (klokka 11:44), så det stemmer jo, kan høres ut som du har noe feil på serveren...

skriv

PHP

<?php

phpinfo();

?>

i en fil og om mulig gi oss en adresse så vi kan se den fila, eller se veldig nøye igjennom selv etter feil.

Lenke til kommentar

Jeg mener du fjerner hele poenget med en database om du skal lage dine egne strukturer inni på den måten. Jeg har ikke sagt jeg skal lage noe til deg, men jeg sier at hvis det er slik databasen er bygget opp er det en latterlig dårlig databasestruktur.

Lenke til kommentar
Også hvordan er det mulig og sortere ifra en tabell som inneholder 2 summer skilt med bindestrek. F.eks. "8 - 16).

9239092[/snapback]

Som Manfred påpekte, så er det rimelig ko-ko å lagre ting på den måten når det skal sorteres osv.

Hvis det er start- og stopp-klokkeslett, er jeg sikker på at det kunne vært i to forskjellige kolonne.

I ditt tilfelle så er det litt avhengig av hva du er ute etter, men det går an å splitter stringen og sortere resultatet etter splittelsen. Da bruker du funksjonen SUBSTRING_INDEX() (lær deg å slå opp i manualen!).

Splitte ut første tall og sortere etter det:

SELECT SUBSTRING_INDEX(string, ' - ', 1) AS first_number FROM table ORDER BY first_number;

Splitte ut siste tall og sortere etter det:

SELECT SUBSTRING_INDEX(string, ' - ', -1) AS last_number FROM table ORDER BY last_number;

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...