Mats Danielsen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei, jeg prøver og skrive ut echo date("G"); som skal gi time på døgnet uten ledende 0. Det som skjer er at den returnerer 555, hva er galt? Også hvordan er det mulig og sortere ifra en tabell som inneholder 2 summer skilt med bindestrek. F.eks. "8 - 16). Hilsen Attache Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 For ditt andre spm: http://no2.php.net/explode Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Så i en fil med bare: <?php echo date("G"); ?> ...så blir det "555"? Fungerer andre "date("xxx")"? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 PHP <?php echo date("G"); ?> fungerer helt fint her, lever 11 nå (klokka 11:44), så det stemmer jo, kan høres ut som du har noe feil på serveren... skriv PHP <?php phpinfo(); ?> i en fil og om mulig gi oss en adresse så vi kan se den fila, eller se veldig nøye igjennom selv etter feil. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det kan kanskje virke som om trådstarter har lagt echo date("G") i en loop som går 3 ganger. Derfor blir det skrevet ut 555 (date("G") ville gitt 5 klokken 05:14) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Haha! At jeg ikke tenkte på det! Tror du er inne på noe der, kakkle! Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Det er akkuratt det jeg har gjort Men når der gjelder problemet med sorteringen så nytter det ikke med explode, for jeg kan jo ikke bruke det i ORDER BY. Koden: http://pastebin.no/2442 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvorfor i all verden er det lagret sånn i en database, og ikke i flere felter? jeeez... Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Fordi det er ikke alle programmene som skal i sendeplanen. Du kan godt lage en bedre løsning for meg om du vil det. Endret 9. august 2007 av mats-dani Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg mener du fjerner hele poenget med en database om du skal lage dine egne strukturer inni på den måten. Jeg har ikke sagt jeg skal lage noe til deg, men jeg sier at hvis det er slik databasen er bygget opp er det en latterlig dårlig databasestruktur. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Også hvordan er det mulig og sortere ifra en tabell som inneholder 2 summer skilt med bindestrek. F.eks. "8 - 16). 9239092[/snapback] Som Manfred påpekte, så er det rimelig ko-ko å lagre ting på den måten når det skal sorteres osv.Hvis det er start- og stopp-klokkeslett, er jeg sikker på at det kunne vært i to forskjellige kolonne. I ditt tilfelle så er det litt avhengig av hva du er ute etter, men det går an å splitter stringen og sortere resultatet etter splittelsen. Da bruker du funksjonen SUBSTRING_INDEX() (lær deg å slå opp i manualen!). Splitte ut første tall og sortere etter det: SELECT SUBSTRING_INDEX(string, ' - ', 1) AS first_number FROM table ORDER BY first_number; Splitte ut siste tall og sortere etter det: SELECT SUBSTRING_INDEX(string, ' - ', -1) AS last_number FROM table ORDER BY last_number; Endret 10. august 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå