Latskap Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hei! Nå snakker en MEGET forbannet Latskap til dere på forumet. Jeg søkte meg vekk fra elvebakken vgs for å prøve å komme inn på lambertseter vgs i andre klasse og det gikk helt fint! Jeg var nr. 3 på venteliste og bare ventet på at andre inntaket skulle si " Gratulerer! Du har kommet inn på lambertseter! " Men nå er verdenen min snudd på hodet, jeg gikk inn på vigo.no for å hente ned karakterkortet ettersom jeg skrev en jobbsøknad. Da står det: LAMBERTSETER VIDEREGÅENDE SKOLE: Strøket fra ventelista pga annet tilbud WHAT?! Jeg sa JA til plassen på nissen ( som var mitt tredjevalg ) fordi vigo.no sa det var lurt og ha en plass hvis man ikke kom inn på 1 eller andre valget, noe jeg var enig i. Men nå hva i helvete?! JEG HAR DA FOR FAEN IKKE SAGT AT JEG IKKE VIL VÆRE PÅ VENTELISTE TIL LAMBERTSETER?! Har det skjedd noe galt her? De kan vel ikke bare plutselig stryke meg fra ventelisten? Jeg var nr 3! Og jeg har IKKE fått noen melding om at andre inntaket har vært, jeg søkte på google som sa at det skulle være 10. august! Hva har skjedd?! har dette skjedd noen andre? noen som kan hjelpe/gi råd?! Faen jeg er deprimert og forbanna nå! I morgen ringer jeg skoleetaten! Jeg har allerede sent et sterkt formulert brev! "Ca. 10. august: Andre inntak er klart. 8 dagers svarfrist." Andre inntaket har IKKE vært! og jeg har IKKE sagt nei til venteliste! Hva har skjedd?! Endret 9. august 2007 av Latskap Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Finnes det ikke en "Automatisk ja" knapp på vigo.no ? Sikker på at du ikke har tuklet med denne, og den andre skolen har sett at du har godtatt på et annet alternativ ? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg sa automatisk ja/venteliste til lambertseter. Jeg kom inn på tredjevalget og jeg valgte å bli på venteliste. Jeg har jo vært på ventelisten, jeg var på 3 plass. Og andre inntaket har ikke vært enda, hvordan i helvete kan jeg ha svart på noe da? Det er DE som har strøket meg, noe som er latterlig. De kan jo ikke bare stryke meg fra listen! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 18. juli Svarfrist hovedinntak 1. august Klagefrist ordinært inntak 3. august Resultatet av suppleringsinntaket er klart. Sms eller svarkort sendes ut og www.vigo.no er åpen for svarregistrering. (Manglende svar blir regnet som nei-svar og du mister tildelt plass og/eller blir strøket av ventelisten) 10. august Svarfrist suppleringsinntak. 20. august Skolestart ref http://www.google.com/search?hl=no&client=...nG=S%C3%B8k&lr= Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har funnet ut hva som skjedde, uff.. jaja Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hva var problemet? Fikk akkurat det samme på min, 1. valget var Katta. Sa ja til venteliste og Ja til den skolen jeg fikk plass på samme dag resultatene om hvilken VGS du kom inn på. Hvorfor er jeg strøket fra ventelisten? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Hva var problemet? Fikk akkurat det samme på min, 1. valget var Katta. Sa ja til venteliste og Ja til den skolen jeg fikk plass på samme dag resultatene om hvilken VGS du kom inn på. Hvorfor er jeg strøket fra ventelisten? 9245016[/snapback] Fordi du kan ikke være på venteliste samtidig som du har fått skole på andre eller tredje valget etter andre inntak. Bare de som ikke har fått plass kan stå til tredje inntak. Hvis du virkelig vil inn på katta ( katta folk har et veldig sært rykte ) så kan du dra til din rådgiver og mase. En tåre eller to skader heller ikke. Lenke til kommentar
Magicmagic Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Jeg ble også strøket fra venteliste på Foss. Jeg vil absolutt ikke gå Bjørnholt! Er det ikke best å gå og trygle om skoleplass på den skolen man vil inn på? Eller er det best å mase på rådgiveren på skolen man går på..? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Bruk alt du kan for å komme inn. Hvis du har hatt problemer med å sove før? Hatt noen dødsfall? Moren din kan ha vært syk, kanskje faren din også. Bruk ALT du kan for å komme inn. Ellers kan du bruke miljø, men foss er liksom den beste skolen i Oslo.. du kan jo prøve å komme inn på noen andre skoler også? Alt annet en bjørnholt liksom:p Lenke til kommentar
Magicmagic Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Burde jeg prøve meg på flere skoler på en gang og? Har jo bare en uke på å grine meg inn på andre skoler? Og egentlig skulle jeg ha fått plass på Foss, for Foss hadde 42 poeng for å komme inn innenfor sonen. (Jeg hadde 46). Jeg bor egentlig på søndre nordstrand, men siden vi har leilighet i sentrum så fikk jeg byttet adresse (i oktober). Men da jeg klagde til inntakskontoret sa de at de ikke hadde mottatt flyttemelding fra meg og at jeg var fortsatt boende på søndre nordstrand - noe som er helt feil, for på vigo.no står det at jeg bor på en adresse i sentrum og at jeg kommer fra sone 0. Jeg hadde ikke fått noe beskjed om at jeg måtte sende flyttemelding, for jeg flyttet adressen i oktober (lenge før 1. mars). Jeg bestemte meg for å klage enda en gang til og sende med et bostedsattest. Men jeg kom hjem fra ferie like før 1. august (klagefrist) og måtte vente i 4-5 dager før jeg fikk bostedsbeviset av likningskontoret, og da var klagefristen over. Dritt! Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Send en skriftlig klage fordet. Du bor innenfor sonen. Du kan også snakke med rektoren på foss. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Noe av det samme har skjedd med meg. Jeg står hverken på noe venteliste eller oppført på noe skole, blir skikkelig oppgitt over hele dette vigo opplegget!! Beste er å ta kontakt med skolen, det gjorde jeg.. OG jeg er heldig om jeg får plass den linja jeg søkte, men sånn som ting ser ut må jeg velge en litt annerledes og vanskeligere linje. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Vigo kan kysse meg i ræva virkelig. Det beste er å snakke med rektor personlig, vise karakterkortet og si " jeg er en real student, la meg gå her " Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Ja, noe jeg lurte på. Jeg snakka me rektor på skolen jeg søkte på, og hun sa "Vi kan ikke gi deg spesial behandling, selvom vi kjenner faren din osv osv" MEN, hun spurte ikke om karakterene mine, så hun har vel de inne? Selv når jeg er ute av det hele "inntaksystemet"? Endret 11. august 2007 av Demille Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 I fjor sa jeg ja til å ha plass på andreønsket mitt, men sto på venteliste på førsteønsket mitt i 2-3 uker etter skolestart. Var da ikke noe problem det. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Det fikk ikke jeg lov til.. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 I fjor sa jeg ja til å ha plass på andreønsket mitt, men sto på venteliste på førsteønsket mitt i 2-3 uker etter skolestart. Var da ikke noe problem det. 9257124[/snapback] Sikker? Jeg mener å huske at det ikke gikk, for da holder du på to plasser. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Veldig sikker, for når fristen på kjøp av bøker begynte å gå ut (typisk 2-3 uker) så ringte en fyr fra skolen og spurte om jeg fremdeles trodde på å få plass på første ønsket mitt. Og da valgte jeg å gi opp plassen min, for hvis jeg allerede hadde skaffet bøker til ett fag, så orket jeg ikke å kjøpe flere hvis jeg kom inn på et annet fag. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hmm, kan det ha noe med hvilket inntak det er? For jeg mener å huske at jeg måtte takke nei til en annen skole for å være på ventelista til den jeg starta på ifjor =/ Men kan være jeg husker feil da Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 I mitt tilfelle var begge valgene mine på samme skole, kan ha noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå