Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sporadisk restart, hakkelyd, samt blåskjerm...

Anbefalte innlegg

Heisann, har nylig innkjøpt ny PC, satt den sammen selv, den er bestående av:

Gainward GeForce 8800GTS 320MB

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

ABIT AN-M2HD

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Har dessuten Windows Vista 64-bits versjon (ultimate edition).

Problemet er sporadisk restart, hakkelyder som fryser hele systemet og krever omstart, samt blåskjerm til tider... Det rare er at dette kun foregår i spill... Har sjekket varmenivået på CPU og GPU, CPUen ligger på omtrent 50 grader, og GPUen på ca. 60 grader under spilling (maks grafikkinnstillinger, BF2, CoD2 og WoW). Har gjort biosoppdateringer, nye skjermkortdrivere (162.22 nVidia), og bruker Rivatuner for å styre GPU viften og den kjører i 100%.

Er det noen der ute som har noen forslag til løsning, eller muligens har hatt/har det samme problemet som kan hjelpe meg med å forstå hva som er galt?

Håper på svar :)

Roff-El

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du trådløst nettverkskort i maskinen din, så ta det ut og prøv uten.

Har samme hovedkort som deg i 2 maskiner nå. Virker ok i mine, men ikke i kombinasjon med D-Link trådløskort. (DWA-547)

Musikken går ujevnt og det kommer rare klikkelyder. Hvis du ser på cpu ytelsen så stiger den hele tiden opp til 100% og så krasjer maskinen.

Sjekk om du har god nok lufting i kabinettet. Den lille kjøleren på NB chippen blir glodvarm. Jeg har byttet til større på begge mine kort.

Når NB chippen blir for varm blir pcen noe ustabil for å si det mildt. :dribble:

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Det er det trådløse kortet som avgir for mye elektornisk støy. Er feil på veldig mange av disse kortene jeg nevnte. Jeg venter på nytt nå fra D-Link. Er mange her på forumet og ellers på nettet, som har problemer med DWA-547 og en del av de vanlige 54 MB D-Link kortene.

Etter å ha snakket med ettermarkedssjefen i scandinavia og sendt dem noen linker fra forumet her, så gikk de med på å sende meg nytt kort.

Søk på DWA-547 her på forumet. Send mail til dem og legg ved linkene, så gir de deg nytt kort.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Når det gjelder drivere har jeg hentet den nyeste på nettet. Åpnet pakken og kun brukt folderen som heter Driver. Lar Windows gjøre resten av jobben.

Har ikke bruk for eget program til dette kortet, bare for å se en grønn signalmåler stå på max hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...