sentence Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg har lyst på S-IPS-panel grunnet fargekvalitet og innsynsvinkel. Men 18ms høres noe bekymringsfullt ut til gaming. Tenkte på denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=56384 Hva mener dere? Endret 9. august 2007 av sentence Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) vel, tommelfingerregelen er 16ms eller mindre for gaming, men måten de oppgirdisse responstid-tallene er som regel veldig fugdy. De som rapporterer veldig gode responsitider bruker ofte ikke det "skikkelige" målet, altså svart-hvit-svart, og kan dermed oppgi mye bedre responstid i forhold til de som måler på en skikkelig måte. Slik som det er oppgitt her ser det ut til at denne er målt på skikkelige måten ihvertfall, så forhåpentligvis er faktisk responsid bedre enn tallet indikerer... Ref: Response Time (typ.) [msec] 18 (11 white / black; 7 black / white) Det sagt, så er det jo veldig veldig mange 19" skjermer som har ekstremt gode responstider, og heller ikke koster så mye. Hvis du er bekyrmet, så velg heller en av disse modellene som kan skrype på seg responstider ned mot 8ms, 4ms eller enda lavere. Husker ikke om S-IPS er så kjennt for god responstid, men på så lite som en 19" skal du sikkert kunne finne noe som har bedre responstid enn 18ms selv på S-IPS PS: ville annbefalt en skjerm med litt høyere oppløsning om du først skal legge litt penger inn i en skikkelig 19" -Stigma Endret 9. august 2007 av Stigma Lenke til kommentar
sentence Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg brant meg på å kjøpe en skjerm med lav responstid, som var en skjerm med TN-panel. Jeg merket dårlig farger og vertikal innsynsvinkel. Skjermen var noe billig i pris, så det kan være årsak. Derfor fant jeg ut at jeg ønsker å ha en skjerm med S-IPS-panel for å få bedre kvalitet på de nevnte. Men dette går visst på bekostning av responstid. Lenke til kommentar
SSS Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har en Dell 2005FPW med 16 ms res.tid. Merker null etterslep i film og spill. Tror responstiden blir regnet litt forskjellig på forskjellig paneltyper. Har du vurdert Dell 2007WFP. Anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå