Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

3 års alderforskjell for mye?


Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*

Hei..

 

 

Jeg har snakket litt med en jente som er 3 år yngre en meg (hun er 14 (93 modell), og jeg er 16 (90 modell) på msn..

 

Og etter et par samtaler, har det utviklet seg til å bli litt mer intimt osv.. Og vi har kommet fram til at vi skal treffes, og gå på kino sammen med en venn av meg, og en venn av henne.. (Har ikke møtt hun før, grunnet hun går på annen u.skole en det jeg gikk på.).

 

Jeg begynner smått å like hun, og det virker som om hun begynner å like meg også.. :love:

 

Men jeg er liksom litt skeptisk til hele saken, siden hun bare er 14 år... Da er det på en måte bare av og på om hvem man liker og ikke liker osv.. Så tenkte jeg da skulle se det ann når vi treffes. (er jo ikke sikkert at hun er min type uansett..)

 

Også er det jo dette med hva vennene ville synes om jeg fant meg en dame på 14...

Det blir på en måte så ungt.. :whistle:

 

 

Så da blir jo dillemaet, om vi skulle like hverandre så godt at det ble noe mellom oss, hva skal jeg gjøre? 3 år for mye? Drite i hva vennene (muligvis) ville synes?

Er så frustret...!

 

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel siden jeg nettopp kom over dette forumet, så har jeg ikke fått tatt meg ordentlig tid til å gå igjennom alle postene her.

 

Tok det litt kjapt med posten så ja, burde kanskje tatt meg den tiden til å se igjennom...

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at jenter går for eldre gutter, fordi at de liker mer modne/voksne gutter?  :hmm:

9238871[/snapback]

 

Sant. Men jeg synes det blir en viss forskjell på 14 og 17 uansett.

Kan liksom virke som dem bare er ute etter å "vise seg fram" til vennene sine, ved å ha en såpass mye eldre kjæreste..

Lenke til kommentar

Har selv hatt et langt og seriøst forhold med en jente som er 3 år yngre enn meg. Det kan uten tvil fungere godt så lenge man er på ca samme høyde psykisk.

 

Problemer ligger ofte som du sier i at man ser på forhold som mindre seriøst i den alderen og følelser de trodde de følte kan forandre seg veldig fort.

 

Hvordan vennene dine vil ta det spørs jo på hvor gode venner de er og hvordan miljø du er i. For meg var der noe som at de gode vennene støttet meg mens det ble en del baksnakking blant andre.

Lenke til kommentar

Jeg får ta det som det kommer.. Se hva som skjer...

 

 

Nettopp dette med at hun liksom bare er ute etter en som er eldre som uroer meg..

Men jaja.. Om hun virkerlig liker meg så ser jeg ikke noe som står i veien egentlig :p

Lenke til kommentar

Mange jenter i min klasse som har vert i lag med noen som er 3 år eldre. Går helt fint, folk kan snakke om det i kanskje en halv måneds tid og sier " Lol, tenk at han er sammen med noen som er så yngre". Men som andre har sagt før meg, jenter liker eldre modnere gutter. Som læraren vår sa: "Det er normalt at jenter synes guttene i 8 klasse er barnslige, men når vi alle kommer til vgs så har guttene tatt i jenn jentene."

 

Møt henne og se om hun er barnslig eller om hun er litt modnere. Mange jenter er like frå dem går i 8-10 klasse:P

Lenke til kommentar

Vell, jeg er vell i ca samme situasjon som trådstarter og jeg er 19 og hun 16. Jeg har mistet mye respekt for jenter på min alder helt fra jeg var 17 år. De blir ofte veldig ovenpå, strekker seg kun etter eldre gutter, skal liksom ha planlagt livet sitt allerede, være så selvstendige. Vell, de er ikke det.

 

Men, denne jeg har møtt nå som faktisk bare er 16, det er no spesielt med henne føler jeg. Hun er ikke som alle de andre på min alder som bytter ambisjoner annenhver dag. Virker så utrolig trygg på seg selv, og hva hun vil. Og nettopp dette gjør at jeg ikke er så bekymret for det.

 

Men, det som vi har sett som et problem er hvordan det praktisk skal løses. Når forskjellen blir så stor så skal plutselig den ene begynne å studere mens den andre skal begynne på VGS. Når vi i tillegg bor et stykke unna hverandre og hun har veldig strenge foreldre, så skaper det problemer, enda vi er helt i startfasen, så i startfasen at det ikke er no forrhold engang.

 

Og selv så har jeg ikke tort å si dette til kammerater, jeg vet det vil komme snakk av slik, noe som vil såre både meg og henne sterkt. Jeg er faktisk skikkelig glad i henne, og alderen har ingen ting med det å gjøre. Det samme tror jeg, og sier hun at det er tilbake også. Det må bare gjøre så ufattelig vondt at man da skal mobbes for noe slikt.

Lenke til kommentar
"Det er normalt at jenter synes guttene i 8 klasse er barnslige, men når vi alle kommer til vgs så har guttene tatt i jenn jentene."

*puste lettet ut*

Jeg er eldre enn gutten, og føler det kanskje er litt merkelig. Folk kommer nok til å reagere litt i begynnelsen på at jeg er to år eldre, men det kommer vel til å gå greit etterhvert.

 

Syntes det er litt rart at så mange lurer på dette med alder når det kun dreier seg om 2-3 år. Det er ikke nødvendigvis så mye, og at kompiser skal mobbe, syntes jeg bare høres rart ut. Når Aldersforskjellen begynner å nærme seg 5-6 + begynner jeg å reagere ;)

Lenke til kommentar
"Det er normalt at jenter synes guttene i 8 klasse er barnslige, men når vi alle kommer til vgs så har guttene tatt i jenn jentene."

*puste lettet ut*

Jeg er eldre enn gutten, og føler det kanskje er litt merkelig. Folk kommer nok til å reagere litt i begynnelsen på at jeg er to år eldre, men det kommer vel til å gå greit etterhvert.

 

Syntes det er litt rart at så mange lurer på dette med alder når det kun dreier seg om 2-3 år. Det er ikke nødvendigvis så mye, og at kompiser skal mobbe, syntes jeg bare høres rart ut. Når Aldersforskjellen begynner å nærme seg 5-6 + begynner jeg å reagere ;)

9273970[/snapback]

 

vet om en mann som er eldre enn moren til kona! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Her er mine 2 cents...

 

 

Jeg har egentlig helt til nå ganske nylig vært veldig imot at jenter har gutter som er eldre enn seg selv, vertfalli i "ung" alder...

 

Men nå i sommerferien har fleste kompiser vært borte så i form av at jeg ikke har noen å henge med så har jeg vært med folk av yngre garde og det er faktisk ikke så stor forskjell mellom oss egentlig, men igjen det kan da selvfølgelig variere fra person til person...

 

 

Men så lenge verken du eller hu føler seg ukomfortable med situasjonen så er det vel bare å fyre på!?!

Lenke til kommentar

Jeg har vært sammen med en i 5klasse når jeg gikk i sjuende (blir vel noe av det samme med tanke på at vi var yngre) Det gikk fint, men det blei ikke så mye av det til slutt, for hun var veldig glad i meg, og jeg dessverre ikke så glad i henne. Noe som jeg synes er trist i dag egentlig :(

 

Så moral, angre heller på noe du gjorde enn noe du ikke gjorde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...