My2Cents Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) HDMI 1.3a og støtte for det som finnes av festlige nye lyd-formater. Har uansett lite å si så lenge PS3 ikke sender disse lydformatene fra seg uberørt uansett. PS3 tar seg av dekodingen og sender som du sier PCM upakket over til receiveren. Så inntil videre vil ikke receiveren ta seg av noe dekoding i det hele tatt når det gjelder de nye lydformatene. 9248982[/snapback] Det er vel mulig med en oppdatering at PS3 ikke dekoder signalene og sender de til reciveren? Såfall er det kun HDMI 1.3 som kun klarer den jobben (båndbredde) og annen fordel er at HDMI 1.3 har også lipsync som gjør at bilde og lyd kommer likt ut Endret 10. august 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 HDMI 1.3a og støtte for det som finnes av festlige nye lyd-formater. Har uansett lite å si så lenge PS3 ikke sender disse lydformatene fra seg uberørt uansett. PS3 tar seg av dekodingen og sender som du sier PCM upakket over til receiveren. Så inntil videre vil ikke receiveren ta seg av noe dekoding i det hele tatt når det gjelder de nye lydformatene. 9248982[/snapback] Det er vel mulig med en oppdatering at PS3 ikke dekoder signalene og sender de til reciveren? Såfall er det kun HDMI 1.3 som kun klarer den jobben (båndbredde) og annen fordel er at HDMI 1.3 har også lipsync som gjør at bilde og lyd kommer likt ut 9249029[/snapback] Lipsync er en av de få reelle fordelene med hdmi 1.3 ja. PS3 kan også oppgradere firmware for å støtte div 1.3-saker ja, men mener at den ikke støtter 1.3a 100%. En klype salt trengs her siden jeg ikke husker hva som ikke støttes da PS! Sitter her med en uåpnet eske foran meg Dette blir spennende. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Husk hanskene før du tar konsollen ut av esken! Grattis med konsoll forresten Lenke til kommentar
My2Cents Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) PS3 kan også oppgradere firmware for å støtte div 1.3-saker ja, men mener at den ikke støtter 1.3a 100%. En klype salt trengs her siden jeg ikke husker hva som ikke støttes da PS! Sitter her med en uåpnet eske foran meg Dette blir spennende. 9249745[/snapback] Jeg mener PS3 støtter HDMI 1.3 100%, men jeg kan ta feil Gratulere med PS3 Endret 10. august 2007 av My2Cents Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Lipsync er en av de få reelle fordelene med hdmi 1.3 ja. 9249745[/snapback] Men kjører man via en reciever, så har jo de aller fleste lipsync/delay funksjoner innebygget, så det blir vel nesten bare av akademisk interesse hvorvidt 1.3 har den funksjonen også Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 lurer på når de kommer med nytt dvd drev og 65nm chipsetet... Var det ikke snakk om etter september Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tror dere man får sånn ny viss man har premium fra før og den må til reperasjon? Hvor lenge kan man egentlig sende til reperasjon uten å betale noe? Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Tror dere man får sånn ny viss man har premium fra før og den må til reperasjon? Hvor lenge kan man egentlig sende til reperasjon uten å betale noe? 9251672[/snapback] Er man veldig heldig så får man muligens ny når den har blitt sluppet på markedet, men sannsynligvis ikke. 5 år kan man få reparert xboxen (reklamasjon). Lenke til kommentar
Hansiii Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 lurer på når de kommer med nytt dvd drev og 65nm chipsetet... Var det ikke snakk om etter september 9251481[/snapback] Vet ikke om det finnes noe super dvd-drev som de kan sette inn, men de som har fått den nyeste BenQ (eller var det Lite-On) er ihvertfall veldig fornøyde, den bråker visst en del mindre. 65nm skal ifølge ryktene komme (i USA) rundt september, men jeg vet ikke om det kommer til å gjøre så mye forskjell som mange har fått for seg. Uansett så burde alle de som produseres nå med Zephyr hovedkort og ekstra kjøling på GPU være en god forberdring fra de gamle. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Har du HDMI 1.3 på den som tar i mot ukomprimert lyd (PCM) fra PS3 når du får den? Den har støtte for de nye lyd formatene som True HD og DTS HD? 9248757[/snapback] HDMI 1.3a og støtte for det som finnes av festlige nye lyd-formater. 9248982[/snapback] Nå begynner jeg å bli nysgjerrig her: Hvilken reciever er det snakk om? Jeg vil gjette at det er nye Onkyo 605, siden den er den første med både DTS HD MSTR og DD TrHD-dekoding, samt HDMI 1.3, og en glimrende bildeskalerer (som du snakket om); DVDi av Faroudja. Har forøvrig store planer om å kjøpe meg den samme, så fort jeg har handlet inn Epson TW1000. ON topic: Dette virker som en litt sær strategi fra MS. Jeg skjønner virkelig hvorfor de ikke har sluppet noe offisiell info om dette, fordi det gjør Elite, til et temmelig sært tilbud: En sort konsoll med større harddisk for 250$ mer? Det er vel trygt å regne med at Core også får (eller allerede har fått) HDMI? Jeg har nemlig tenkt å bytte ut min 360 til en med HDMI selv, og perfeksjonisten i meg mener at jeg MÅ skaffe meg Core. Jeg synes den er penest, med det hvite dekselet på DVD-drevet. Føler ikke 360 kler fargen sort så godt, og Halo-utgaven ser ut som noe for en GI Joe-gal trettenåring. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Er "bare" $100 i forskjell på Premium og Elite. Enig i at Halo-konsollen ser rimelig jævlig ut ja. Gjør seg kanskje greit på yngre gutterom, men ikke noe som passer inn på stua akkurat. Den er også $50 dyrere. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Nå begynner jeg å bli nysgjerrig her: Hvilken reciever er det snakk om? Jeg vil gjette at det er nye Onkyo 605, siden den er den første med både DTS HD MSTR og DD TrHD-dekoding, samt HDMI 1.3, og en glimrende bildeskalerer (som du snakket om); DVDi av Faroudja. Har forøvrig store planer om å kjøpe meg den samme, så fort jeg har handlet inn Epson TW1000. 9254611[/snapback] Nesten riktig. Har bestilt en sort Onkyo TX-SR875 Den har HQV Reon-bildechip som i følge ryktene banker Faroudja ned i støvlene Her er nettsiden til søtsaken:) PS! Ikke det at det har noe å si men må innrømme at det røsker litt i mellomgulvet av at den er THX Ultra2-sertifisert i tillegg da. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ehem, handler tråden om forskjellige typer Forsterkere og HDMI eller om Xbox 360 Premium konsoller som får HDMI? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) comon ms fortell meg at den svarte boksen har ny 65nm, ny dvd, ny heatsink, så skal dere få 4000kr av meg... men jeg betaler ikke 1200kr for svart lakk og 100gb mer hd, det er helt tett... Endret 12. august 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 men jeg betaler ikke 1200kr for svart lakk og 100gb mer hd, det er helt tett... Det er det du gjør foreløpig ihvertfall. Og når de nye 65nm prosessorene kommer, da kommer alle 360 versjonene til og ha dem, så du betaler mye for den svarte lakken (HDD kan jo kjøpes sidenav) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 hrmf. men hvordan skal man finne ut a den konsollen man kjøper har alle de nye tingene? løpe rundt og se på dato på alle xboxer... enda mer tett... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 MS sier nok ifra, enten indirekte eller en offisiell uttalelse når det kommer 65nm chips. Mange Xboxen i butikker nå og som kommer tilbake fra service har nye DVD-drev og ny kjøleløsning, f.eks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 joda men du har jo ikke noe og se etter om det er nytt, da må man jo se på datoen å¨boxen i butikken før kjøp, det blir stress, hvorfor ikke bare si: hellois gutter og jenter den svarte boxen har alt, kjøp... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 hellois gutter og jenter den svarte boxen har alt, kjøp... Fordi det ikke er flere enn oss gamere som bryr seg om slikt, og å flomme ut med spesifikasjoner vil kanskje skremme en del casual spillere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 jaja... da får vi som ikke har lyst til og sende inn boxen hvert halv år spørre butikken om de har en box fra f.eks 1.jan 2008 da den har alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå