flodhest Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, En i kollektivet jeg bor i kommer fra tsjekkia, han er her i Norge for å b.la studere. Han kan tenke seg å jobbe og, så derfor spør jeg for han om dette er mulig, eller må man ha bodd i Norge en viss tid? Han skal være her i et halvt år. Hvordan gjør man det med skattekort osv? Lenke til kommentar
krizla Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Om sommeren kommer mange polske arbeidere og tar sommerjobber som jordbærplukkere f.eks. Vil tro han fra tsjekkia kan få noenlunde det samme arbeidstillatelsen som de. Jeg ville ringt til NAV og spurt hvordan en går frem. www.nav.no. De pleier å være veldig behjelpelige med spørsmål i de tilfelle jeg har kontaktet dem. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Tsjekkia er vel med i EU, så tsjekkiske borgere går vel inn under regelen med fri flyt innenfor EU/EØS-landene. Pantera Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Det er riktig som Pantera sier. EU borgere trenger ikke å søke om arbeidstilatelse i Norge, på sammen måten som vi ikke trenger å søke om arbeidstillatelse i et EU-land. EDIT: Ta kontakt med den nærmeste filialen av skatteetaten for å fikse skattekort. Endret 9. august 2007 av JohnMerrick Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Okey, så da er det bare å jobbe da. Skal si det til han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå