Erlend0_o Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe nintendo wii, og vil gjerne være forberett. Jeg lurer på hvilken modchip jeg skal kjøpe, leste litt om wiikey men et par var vist veldig misfornøyd med den, er den noe å satse på eller bør jeg skaffe en annen? Du trenger å lodde modchipen på plass, ikke sant? Er det stor sjangs til å ødelegge hele driten? Er det greit nok for en hoddy lodder å få til? Og med en modchip så er det mulig å spille PAL, NTSC orginal og backup spill av GC og Wii, samt homebrew for GC? Og vil wiien kjøre firmwire fra nintendo eller lager dem selv en slags custom firmwire, for så vit jeg forstår så trenger enkelte spill en vis firmwire for å kunne kjøre. Å ja har en DS er det mulig å koble den til wii'en med kable eller gjenom nettet? Og vis ja hvilken fordeler gir det? At ikke alt er like lett å "chipe" som DS og PSP Endret 8. august 2007 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Liker ikke å bumpe men kan noen svare på noen av spørsmålene i alle fall? Å ja vis jeg kjøper en wii nå er det stor sjangs at jeg får et HK som ikke går an å modde med mindre du kutter med dremel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Om man mener en tråd er unødvendig kan man rapportere den. 1 innlegg er fjernet. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er en søkefunksjon på forumet (ikke for å være frekk men syntes dette begynner å bli tatt opp en del ganger nå...). Bortsett fra det... Cyclowiz og wiikey gjør såvidt jeg vet i farten de samme tingene. Tviler på at det vil komme noen flere funksjoner til noen av chippene fordi de bare er dvd drivemods (det kommer neppe 100% sonekompabilitet eller wii homebrew, da ternger man en bios erstatning og så langt har de ikke kommet enda). Wiikey har vel vært litt lite populær da de har latt lenge vente på oppdateringen til wiikey (som muligens ikke funker på kloner). For å si det sånn, både cyclowiz og wiikey funker. Hvis du går for wiikey har du også valget å gå for en wiikey klone som koster en del mindre (som regel under 10 dollar). Klonen fungerer akkurat som den opprinnelige wiikey og har de samme funksjonene (min klone funker ihvertfall helt fint). Wiikey teamet har dog satt at oppdateringen ikke skal funke på kloner. Man må lodde chippen ja, for en som har erfaring med lodding er det ikke stor fare for å ødelegge wii-en. Er mulig som nybegynner å men har sett en del innstalasjoner rundt på forum hvor det har gått skikkelig dårlig. Forøvrig er det veldig verdt å merke seg at noen av de nyere wii-ene har avkappet loddebein noe som gjør at man enten må bruke dremel å bore seg inn til pinnene eller bruke en veldig finn loddespiss til å lodde ledninger til de eksterne stubbene. Kommer også ny wii-er med nytt chipset hvor dagens modchipper IKKE fungerer overhodet (vet ikke om disse har kommet til norge enda). Men for å si det sånn bør man ikke lære seg å lodde på utstyr som koster 2500 kroner. Førøvrig er det verdt å merke seg at du helst bør ha en loddebolt med ikke altfor stor tippdiameter (personlig brukte 0.2mm) og at loddetinnet bør ha en tykkelse på rundt 0.4mm eller mindre (bruker du 1mm vil du oversvømme området med loddetinn og lett for å lage kortslutninger). Ellers bør ikke loddebolten bli for varm, er en god del som har smeltet av loddepaddene ved å ha for varm loddebolt eller at de holdt loddespissen på loddepunktet for lenge. Anbefaler å bruke ledningsinnstalasjon, og ikke den quick solder saken da ledningsinstalasjon gjør den lettere å fjerne hvis det skulle trengs. Vil kunne spille alle pal spill, men bare rundt ca. 70% av NTSC spillene. Før man spiller NTSC spill må man alltid sørge for å ha oppdatert til siste firmware hvis ikke kan man risikere at det innstalleres en NTSC versjonen av firmwaren som bricker wii-en. Støtter original og backup av GC spill samt GC homebrew, problemet er at med siste firmware oppgradering vil du ikke lenger ha mulighet til å spille GC backups og GC homebrew. Tror de jobber med å løse dette men vet ikke hvordan det går. Lager ikke en custom firmware, bruker nintendos (dette er ikke en bios erstatter). Dette med DS-en vet jeg ikke men tror det har vært noe rykter om at et eller annet spill skal ha støtte for DS-en men husker ikke navnet. Håper dette noenlundte ga deg svar på det du lurt på. (Med forbehold om haugevis av skriveleif, er litt trøtt nå så gadd ikke lese gjennom) Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) En liten ting til når jeg skal kjøre backup av CG trenger jeg de små DVDene eller kan jeg bruke vanlige DVDer som Wii støtter? Åja en stor takk til b_cybe Endret 16. august 2007 av Erlend0_o Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Vet at wiikey ihvertfall støtter vanlige DVD-er (99% sikker på at de andre modchippene også støtter dette), nå skal det merkes at med den nyeste firmwaren så funker ikke setup disken og GC backups men tror det finnes et program (leste om det på wiinewz) som lar deg patche iso filene slik at de allikevel kan kjøres etter siste firmware oppdatering. Men har ikke hatt anledning til å prøve det selv enda. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Vet at wiikey ihvertfall støtter vanlige DVD-er (99% sikker på at de andre modchippene også støtter dette), nå skal det merkes at med den nyeste firmwaren så funker ikke setup disken og GC backups men tror det finnes et program (leste om det på wiinewz) som lar deg patche iso filene slik at de allikevel kan kjøres etter siste firmware oppdatering. Men har ikke hatt anledning til å prøve det selv enda. 9298682[/snapback] Er ikke det jeg mener, når du skal kjøre backup av vanlige wii spill så bruker du en type DVD (vet ikke hvilken) men CG bruker de små DVDene. Så vis jeg skal kjøre CG backup må jeg ha små DVDer eller kan jeg bruke "store" Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Var det jeg mente, muligens litt dårlig formulering fra min side men når jeg sa vanlige DVD-er mente jeg alstå store DVD-er. Wii-en skal støtte både DVD-R og DVD+R (personlig bruker jeg DVD+R da jeg har kun en DVD+R brenner). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå